خبرگزاری کار ایران

آل‌اسحاق در نشست شورای مرکزی حزب مؤتلفه:

شقه شقه کردن مردم در کشور آسیب بزرگی است

کد خبر : ۶۳۴۸۲

قوه مجریه و قضاییه با همراهی هم باید کاری کنند که مردم احساس امنیت و اعتماد به نظام داشته باشند.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شقه شقه کردن مردم در کشور آسیب بزرگی است و قوه مجریه و قضاییه با همراهی هم باید کاری کنند که مردم احساس امنیت و اعتماد به نظام داشته باشند.

به گزارش ایلنا، یحیی آل اسحاق کاندیدای حزب موتلفه اسلامی که در جمع شورای مرکزی این حزب و اعضای فراکسیون حزب موتلفه مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت با بیان اینکه از تبعیت به ولایت فقیه صد در صد اطمینان داریم و این فاکتور مهمی در نامزدی انتخابات است، اظهار داشت: جبهه پیروان خط امام و رهبری سه نامزد دارد و قرار است آقای متکی ٰ،باهنر و بنده فعالیت های انتخاباتی خود را داشته باشیم تا اینکه طبق ساز و کار در اواسط اردیبهشت یک نفر از این بین مشخص شود.

وی در ادامه تاکید کرد: جریان اصولگرایی باید با نامزد اصلح رای آور به میدان بیاید.

نامزد ائتلاف اکثریت اصولگرایان یادآور شد: اگر اصولگرایان به نامزد واحد نرسند امکان اتصال جریان انحراف و فتنه وخطرشان در انتخابات وجود دارد و اگر به فرد صالح رسیدیم بنده اولین نفری هستم که به نفع او کنار می کشم.

آل اسحاق با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در شرایط خاصی قرار دارد افزود: در دهه چهارم انقلاب هستیم و در نقطه عطف جمهوری اسلامی ایران. انتخابات نیز یک فرصت برای کشور است چرا که ملت ایران هر چهار سال یکبار در مدیریت کشور بازنگری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: فردی که می خواهد مسوولیت مدیریت اجرایی ایران را در دست داشته باشد باید به الزامات و ضرورت های کشور شناخت داشته باشد و مدل شناخت خود را ارائه کند چرا که در غیر اینصورت حق تنظیم برنامه ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از سه منطقه تحت تاثیر قرار دارد و به سه منطقه نیز تاثیر گذار افزود: نامزد ریاست جمهوری باید نوع تعاملات ایران با خارج را بشناسد و نظامات جهان را بداند و الا برنامه‌ریزی در جهت حفظ منافع ایران نمی تواند داشته باشد.

آل‌اسحاق در ادامه با اشاره به اینکه ایران در منطقه جایگاه ویِژه ای دارد و دارای نقاط قوتی است یادآور شد: دشمنان می خواهند ایران منطقه خاورمیانه را سامان ندهد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در این برهه زمانی یادآور شد: نامزد ریاست جمهوری باید قانون اساسی،فرهنگ ایرانی، ‌اهداف نظام و رهنمود های رهبر معظم انقلاب را بشناسد.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در کشور مسائل مختلفی وجود دارد افزود: اقتصاد اولویت و دغدغه اول ما است که معیشت و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است و تاثیر بر مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز گذاشته است.

آل اسحاق با بیان اینکه اگر مشکلات اقتصادی درست شود برخی دیگر از مشکلات نیز سامان بمی باید افزود: در این دوره نیروی پیش برنده باید نیروی اقتصادی باشد و کسی که مسوولیت می پذیرد باید به اقتصاد عالم باشد و برنامه و تیم اجرایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید مسائلی همچون تغذیه، مسکن، سلامت و بهداشت، پوشاک و آموزش را در کوتاه مدت برای مردم تامین کرد و سامان داد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران برخی از مشکلات اقتصادی را شامل مشکلات نظام پولی و ارزی و اشتغال و بیکاری دانست و اظهار کرد: هدفمندی یارانه ها از موضوعات مهمی است که باید بدانیم چطور فاز بعدی آن را عمل کنیم.

آل‌اسحاق تاکید کرد: زیرساخت های اقتصادی بسیاری در کشور وجود دارد که بلا استفاده مانده و حدودا 50 درصد ظرفیت های اقتصادی را شامل می شود که باید به فعلیت برسد.

وی با تاکید براینکه تورم و نقدینگی مشکل اساسی دیگر اقتصاد ایران است گفت: از سال 84 تاکنون تورم بیشتر شده است و این از عدم نگاه جدی به تولید بوده است.

نامزد ائتلاف اکثریت اصولگرایان تهران با بیان اینکه رهبری دو سال پیش از اتاق بازرگانی خواسته اند که گزارش های دوره ای را برای ایشان ارسال کنیم، گفت: ما دو تیم تشکیل دادیم در این باره و با نخبگان 72 جلسه داشتیم در حوزه اقتصاد داخلی و خارجی و گزارش هایی به رهبری ارائه کردیم که در برنامه ریزی آینده می تواند به ما کمک کند.

آ‌ل‌اسحاق یکی از تفاوت های دولت هاشمی رفسنجانی با احمدی نژاد را در نوع اقتصاد دانست و افزود: در دولت هاشمی اقتصاد درآمدی بود و در دولت احمدی نژاد اقتصاد توزیعی در دستور کار قرار داشت.

وی افزود: احمدی نژاد درآمدهای دولت را بین مردم به صورت یارانه توزیع کرد و این نقدینگی و به تبع آن تورم را افزایش داد در صورتی که باید منابع مالی به سمت تولید سرازیر می شد.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید با ریشه‌های فساد به شدت برخورد کرد، گفت: این درست نیست که با مفسد برخورد کنیم اما به ریشه های فساد برخورد نکنیم.اموری که ایجاد فساد می کند را باید ریشه کن کرد.

آل‌اسحاق درباره رابطه ایران با جامعه بین الملل اظهار داشت: باید در چارچوب منافع ملی و خط قرمزهای نظام رفتار کرد ولی با همه کشورها به جز خطوط قرمز تعامل را در دستور کار قرار داد نه تعارض.

وی با اشاره به سخنان رهبری یادآور شد:در صورتی که آمریکا نیز دست از دشمنی با ایران بردارد می توان با آن ها مذاکره کرد.

نامزد ائتلاف اکثریت اصولگرایان با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی فرماندهی اصلی رهبری است اظهار داشت: رئیس جمهور پس از اینکه مقبولیت مردم را بدست آورد مشروعیتش بر اساس تنفیذ رهبری بدست می آید.رئیس جمهور باید به تنفیذ با گوشت و استخوان اعتقاد داشته باشد و اگر آن را نادیده بگیرد خلاف کرده است.

آل اسحاق در بخش دیگر سخنانش با ابراز تاسف از ایجاد فضای تعارضی در کشور گفت: فضای بداخلاقی که در کشور ایجاد شده است باید با حفظ روحیه اعتدال به جامعه اخلاقی باز گردد.

وی در پایان با یادآوری اینکه شقه شقه کردن مردم در کشور آسیب بزرگی است گفت: قوه مجریه و قوه قضاییه با همراهی هم باید کاری کنند که مردم احساس امنیت و اعتماد به نظام داشته باشند و مردم بتوانند راحت تظلم خواهی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز