خبرگزاری کار ایران

قائیدرحمت به ایلنا خبر داد:

عضویت کارکنان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی در هیات مدیره و مدیریت عامل ممنوع شد

asdasd

محدودیت‌هایی که برای بیمه کارگران ساختمانی از سوی دولت قرار داده شده بود در کارگروه اشتغال، کارافرینی و روابط کار کمیسیون اجتماعی اصلاح شده و از این پس کارگران ساختمانی می‌توانند بدون توجه به محدودیت‌ها به سازمان‌های تامین اجتماعی مراجعه کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پس از تصویب طرح ممنوعیت عضویت کارکنان، کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مجلس این افراد دیگر نمی‌توانند به عنوان مدیریت عامل و یا عضو هیات مدیره انتخاب شوند.


عباس قائیدرحمت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که دیدار و نشست اعضای کمیسیون اجتماعی با مسئولان جمعیت هلال احمر به دلیل سفر رئیس سازمان هلال احمر به خارج از کشور لغو و به زمان دیگری که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد موکول شده است گفت: نمایندگان کمیسیون اجتماعی صبح امروز ادامه طرح ممنوعیت عضویت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در هیات مدیره و مدیریت عامل را مورد بررسی قرار دادند.


وی افزود: نمایندگان کمیسیون اجتماعی تاکنون در تصویب ماده واحده ممنوعیت دو شغله بودن کارکنان دستگاه‌های دولتی به عنوان هیات مدیره و مدیریت عامل تبصره‌های ۱و۲و۳ را به تصویب رساندند و در بعداز ظهر امروز نیز تبصره۴ این ماده واحده را بررسی و تصویب خواهند کرد.
رئیس کارگروه اشتغال، کارافرینی و روابط کار کمیسیون اجتماعی در ادامه تصریح کرد: اگر ماده واحده طرح ممنوعیت دو شغله بودن کارکنان دستگاه اجرایی برای تصویب نهایی به صحن علنی ارجاع داده شود قطعا مورد استقبال دیگر نمایندگان نیز قرار خواهد گرفت.
وی افزود: اگر این طرح در مجلس به صورت قانون در آید دیگر هیچ کارمند دستگاه اداری نمی‌تواند به عنوان مدیر و یا مدیرعامل در دیگر دستگاه‌ها مشغول به فعالیت شود همچنین پاداشی که به جای پرداخت حقوق معوقه به این افراد داده می‌شود نیز پس از به قانون در آمدن این طرح لغو خواهد شد.


عضو هیات رئیس کمیسیون اجتماعی در ادامه با بیان اینکه پس از تصویب طرح ممنوعیت اشتغال و عضویت کارمندان مدیران دستگاه‌های اجرایی به تصویب برسد فرصت‌های بسیاری را برای پذیرش این پست‌ها برای جوانان ایجاد خواهد شد گفت: با تصویب این طرح فرصت‌هایی ایجاد می‌شود که جوانان می‌توانند تجربه مدیریتی را نیز در کنار دیگر مدیران کسب کنند و احساس نگرانی قبل از تصویب آن در کشور وجود داشت از میان برداشته می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: کارکنان و کارمندان و مدیران دستگاههای اجرایی پس از تصویب طرح ممنوعیت دو شغله بودن باید از عضویت در هیات مدیره و مدیریت عامل خداحافظی کنندچرا که با تصویب طرح ممنوعیت دو شغله بودن کارکنان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی حتی نمی‌توانند عضو هیات مدیره شوند مگر اینکه استثناتی وجود داشته باشد که این استثنات نیز در غالب طرح مذکور آمده است.


قائیدرحمت افزود: در تصویب ماده واحده طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از عضویت در هیات مدیره و مدیریت عامل نمایندگان کمیسیون اجتماعی از نظر مشورتی دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و حوزه‌های مربوطه استفاده کرده‌اند.


رئیس کارگروه اشتغال، کارافرینی و روابط کار در ادامه بیان کرد: کمیته کارگزاران اشتغال، کارآفرینی طرحی را درکمیسیون اجتماعی به تصویب رسانده‌اند که از این پس کارگران ساختمانی بدون محدودیت و با هزینه اندک می‌توانند خود را تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهند.


وی افزود: بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی بیمه خاصی است که ویژه کارگران ساختمانی است و هزینه کمی را برای آنان در بر خواهد داشت.


وی در ادامه تصریح کرد: محدودیت‌هایی که برای بیمه کارگران ساختمانی از سوی دولت قرار داده شده بود در کارگروه اشتغال، کارافرینی و روابط کار کمیسیون اجتماعی اصلاح شده و از این پس کارگران ساختمانی می‌توانند بدون توجه به محدودیت‌ها به سازمان‌های تامین اجتماعی مراجعه کنند.


قائدرحمت بیان کرد: طرح بیمه کارگران ساختمانی در کارگروه ویژه اشتغال، کارافرینی و روابط کار کمیسیون اجتماعی به اتمام رسیده است و برای تصویب به کمیسیون ارجاع شده که پس از تصویب به هیات رئیسه مجلس برای تصویب نهایی ارائه خواهد شد.


رئیس کارگروه ویژه اشتغال، کارافرینی و روابط کار کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه این طرح بخواهد در کمیسیون و کارگروه ویژه بررسی شود سازمان‌ها و اصناف مختلف با ارتباط‌هایی که داشتند خود را تحت پوشش این بیمه قرار می‌دادند و باعث می‌شدند که کارگران ساختمانی برای بیمه کردن خود با مشکلاتی مواجه شوند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: برای نظارت بر اجرای دقیق این طرح ۴ نفر از نمایندگان کمیسیون اجتماعی، ۲ نفر از کمیسیون عمران، ۲ نفر از کمیسیون بهداشت، ۲ نفر از نمایندگان کارفرمایان، ۲ نفر از نمایندگان کارگران، یک نفر از سازمان تامین اجتماعی که از بخش دولتی در این نظارت شرکت می‌کنند و یک نفر نیز از سازمان فنی و حرفه‌ای به دلیل اینکه در این زمینه باید آموزش‌های لازم را انجام دهد بر اجرای صحیح این طرح نظارت خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز