خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگ‌كننده وزارت دفاع:

ایران دراوج تحریم‌ به پیشرفته‌ترین توانمندی نظامی دست‌ یافت

از پاوه تا دهانه فاو در اوایل جنگ کلا با ۱۱ هزار نیرو حفاظت می‌شد که واقعا با این تعداد نیرو ایستادگی در مقابل ارتش با بن دندان مسلح عراق کار دشواری بود‌.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌گفت: ایران در اوج تحریم‌ها به پیشرفته‌ترین توانمندی نظامی دست یافته است که تمام ابرقدرت‌ها از حمله به ایران در هراس هستند.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ نصرالله عزتی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سخن می‌گفت، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بیان ناگفته‌هایی از آغاز جنگ هشت ساله عراق علیه ایران پرداخت.

وی با بیان این‌که در آغاز جنگ، ایران اسلامی در شرایط سخت و پیچیده‌ای به لحاظ نظامی به سر می‌برد، اظهار داشت: در ۳۱ شهریور و آغاز جنگ تحمیلی با توجه به اینکه هنوز جبهه‌ها از انسجام خوبی برخوردار نبودند دشمن تا نزدیکی اهواز نفوذ کرد.

عزتی گفت: ‌در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ ‌که به عنوان دانشجو در دانشگاه افسری امام علی (ع) در حال آماده شدن برای برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی بودیم ‌صدای انفجاری بلند شد که متوجه شدیم فرودگاه مهرآباد مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفته است‌.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از این اتفاق شهید نامجو که در آن زمان فرماندهی دانشگاه افسری را برعهده داشت دانشجویان را جمع کرد و گفت که کشورمان مورد تهاجم دشمن قرار گرفته‌ و در حال حاضر این دانشگاه یکی از یگان‌های آماده‌ای است که می‌تواند ‌برای دفاع از سرزمین مقدسمان برود که بعد از اعلام آمادگی دانشجویان، ‌در روز سوم جنگ تمام دانشجویان سال دوم و سوم با ۱۷ فروند C۱۳۰ به خوزستان اعزام و در روز چهارم جنگ در خرمشهر مستقر شدند.

وی با بیان این‌که ‌تا آخرین روزهای ‌مقاومت در خرمشهر دانشجویان دانشگاه افسری درگیر نبرد با متجاوزین عراقی بودند، تاکید کرد: ‌یکی از دلایلی که خرمشهر دیر‌تر سقوط کرد وجود دانشجویان دانشگاه افسری به عنوان نیروهای متشکل، سازماندهی شده و آموزش دیده جوان بود که کمتر در تاریخ جنگ اسمی از حماسه دانشجویان برده شده و‌ از آن صحبت شده است.

عزتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر دوراندیشی امام خمینی (ره) نبود منافقان در‌‌ همان روزهای اول جنگ ارتش را منحل کرده بودند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با قدرت در مقابل انحلال ارتش ایستاد و ‌۲۹ فرودین را به نام روز ارتش نامگذاری کردند و بعد از سه روز در دوم اردیبهشت‌‌ همان سال ‌فرمان تشکیل سپاه و در آذرماه فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان این‌که امام خمینی (ره) با دید عمیق خود تهدید‌ها را حس و لمس می‌کردند، گفت: با توجه به شرایط سختی که ایران در اوایل جنگ داشت، امام با حفظ ارتش و تشکیل سپاه و بسیج، نبض جنگ را به دست گرفت و پس از آن پیروزی‌های مداوم نصیب رزمندگان اسلام شد.

وی با یادآوری خیانت‌های‌ ‌اوایل جنگ و قبل از آن به انقلاب اسلامی و ایران، اظهار داشت: خیانت اول این بود که قبل از شروع جنگ اعلام کردند مدت خدمت سربازی یک سال شده که همین امر سبب شد به یک باره پادگان‌ها از سرباز خالی شود، دومین خیانت را مدنی علیه ایران انجام داد و گفت که می‌خواهیم ارتش فدرال ایجاد کنیم که این موضوع باعث شد اکثر نیروهای ارتشی از مرز‌ها به شهر خود بازگردند که مرز‌ها نیز از نیروی مدافع خالی شد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان این‌که در این شرایط ارتش و مرزهای ایران از انسجام و یکپارچگی لازم برخوردار نبود، خاطرنشان کرد: صدام و ایادی استکبار از این فرصت استفاده کرده و به خاک ایران تجاوز کردند.

وی با بیان این‌که این توطئه‌ها و خیانت‌ها خیلی حساب شده بود، افزود: از پاوه تا دهانه فاو در اوایل جنگ کلا با ۱۱ هزار نیرو حفاظت می‌شد که واقعا با این تعداد نیرو ایستادگی در مقابل ارتش با بن دندان مسلح عراق کار دشواری بود‌.

عزتی با بیان این‌که تمام دنیا تولیدات تسلیحانی خود را برای جنگ به عراق ارسال می‌کردند، گفت: صدام در روزهای اول جنگ اعلام کرده بود که یک هفته‌ای ایران را تصرف خواهد کرد و توان ارتش خود را به بیش از ۲۰ تیپ و ۵ لشکر برای حمله به ایران اسلامی افزایش داد و به سلاح‌های ‌مدرن و پیشرفته تجهیز کرد‌.

وی ادامه داد: امام خمینی وقتی شرایط را دید‌ با اتکال بر خدا و دور‌اندیشی که داشتند فرمان حضور بسیجیان در جبهه‌ها را صادر کردند و بعد از این فرمان، آنقدر نیرو به جبهه‌ها اعزام‌ شد که شرایط جنگ به نفع ایران عوض شد‌.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان این‌که رزمندگان ایران با اتکال بر خداوند و عمل به فرامین امام خمینی (ره) توانستند بر جبهه کفر و استکبار جهانی پیروز شوند، اظهار داشت: بعد از فرار بنی‌صدر‌، وقتی که فرماندهی کل قوا به حضرت امام خمینی (ره) بازگشت پیروزی‌های پی در پی نصیب رزمندگان ایران شد و عراق در تمام جبهه‌‌ها تلفات سنگین برجای گذاشت.

وی با اشاره به نقش شهید صیاد شیرازی در وحدت‌آفرینی بین ارتش و سپاه در اوایل جنگ اظهار داشت: متاسفانه بنی‌صدر در اویل جنگ اجازه تجهیز سپاه به سلاح‌های سنگین را نمی‌داد، ولی شهید صیاد با قدرت وحدت را در بین سپاه و ارتش ایجاد نمود و ‌توانست یکپارچگی و انسجام بسیار خوبی در بین نیروهای مسلح ایجاد کند و همیشه از این وحدت به نام ترکیب مقدس نام می‌برد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان این‌که در طول هشت سال جنگ تحمیلی ذره‌ای از خاک ایران جدا نشد، تصریح کرد: به لطف خداوند در حال حاضر می‌له‌گذاری مرزهای کشور بر‌اساس قرارداد ۱۹۷۵، انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که باید همیشه یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی بداریم، تاکید کرد: ازخودگذشتگی و ایثار در جامعه باید همیشه ادامه داشته باشد و خدا را شکر تا کنون در ایران اسلامی همین طور بوده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع بیان اینکه هیچ قدرتی جرات حمله به ایران را ندارد، تصریح کرد: به برکت خون شهدا، تلاش محققان و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، ‌ایران با اتکاء به جوانان متعهد و متخصص خود به مدرن‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات نظامی دست یافته ‌و آماده حراست از حریم ایران اسلامی ‌است.

وی با بیان این‌که توانمندی نظامی ایران بسیار افزایش یافته است، گفت: ایران در اوج تحریم‌ها به چنان توانمندی نظامی دست یافته است که تمام ابرقدرت‌ها از حمله به ایران و عواقب آن در هراس هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز