خبرگزاری کار ایران

كریمی اصفهانی در گفت و گو با ایلنا:

شكست اصولگران در صورت تعدد كاندیداها قطعی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۵۵

ما اعتقاد داریم برخی خود را اسما اصول گرا می‌نامند ولی در عمل اصول گرا نیستند/ ریاست جمهوری گوشت قربانی نیست که هر کس تکه‌ای از آن را بردارد/ حتی اگر در آخرین دقائق هم نظر جامعتین اعلام شود به آن احترام خواهند گذاشت.

دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار در مورد وضعیت اصول گرایان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: اصول گرایان حضور و فعالیت در انتخابات را یک وظیفه شرعی و مهم در نظام جمهوری اسلامی می‌دانند و بر همین اساس ماه هاست فعالیت‌های انتخاباتی خود را شروع کرده‌اند.

احمد کریمی اصفهانی در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: ما در مراحل پایانی تصمیم گیری نهایی هستیم و در مورد برنامه‌ها و مسایل راهبردی هم کار کردیم و درصدد هستیم در بحث ثبت نام هم با ساز و کارهای از پیش تعیین شده با چتر جامعتین این تکثر را به حداقل برسانیم و در انت‌ها به یک یا دو نفر برسیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: اصول گرایان در وضعیت خوبی هستند ولی باید بدانیم انتخابات یک میدان رقابت است و هر کسی که برنامه بهتر و تیم بهتری معرفی کند پیروز میدان خواهد بود و دیگران نیز باید به نتیجه انتخابات، هر چه باشد ‏، احترام بگذارند.

کریمی در مورد اینکه آیا همه اصول گرایان حکمیت جامعتین را خواهند پذیرفت، تصریح کرد: در حال حاضر ائتلاف ۲+۱ و ائتلاف ۵ نفره که از مهم‌ترین گروه‌های اصول گرایی هستند زیر چتر جامعتین فعالیت می‌کنند و طبق گفته آقای ولایتی حتی اگر در آخرین دقائق هم نظر جامعتین اعلام شود به آن احترام خواهند گذاشت.

وی با اشاره به اینکه ممکن است گروهی در جبهه اصول گرایی جامعتین را نپذیرند، اضافه کرد: جبهه پایداری در قضیه اصول گرایی محلی از اعراب ندارد و ما اعتقاد داریم برخی خود را اسما اصول گرا می‌نامند ولی در عمل اصول گرا نیستند.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره برخی تحلیل‌ها که تعدد کاندیدا‌ها در جبهه اصول گرایی را نشانه سهم خواهی می‌دانند، عنوان کرد: طرح این موضوع در رابطه با جبهه اصول گرایی غلط است، یکی از اصول ما در این جبهه این است که اگر کاندیدایی فردی را صالح‌تر از خود یافت و اقبال عمومی به او را بیشتر دید، کنار برود و کار را به او واگذار کند و به هیچ عنوان مساله سهم خواهی مطرح نیست.

کریمی ادامه داد: ریاست جمهوری گوشت قربانی نیست که هر کس تکه‌ای از آن را بردارد بلکه رییس جمهور فردی است که در راس امور اجرایی کشور است و باید شخصی عهده دار این سمت باشد که امور را بهتر درک کند و از عهده حل مسایل بر بیاید و سایرین باید از اینکه همه در میدان حضور داشته باشند، پرهیز کنند.

وی به بحث تعدد کاندیدا‌ها در جبهه اصول گرایی اشاره کرد و گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند جبهه اصول گرایی قطعا شکست خواهد خورد و این تشتت برای خود اصول گرایان مشکل زا خواهد بود پس ما قطعا به دنبال رسیدن به یک کاندیدای واحد در چارچوب‌های مشخص هستیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اینکه شانس کدام یک از کاندیدا‌های اصول گرا برای موفقیت بیشتر است، اظهار داشت: نتیجه نظر سنجی‌ها مهم است چون اقبال مردم عنصر بسیار مهمی در جریان انتخابات است، ولی هنوز برای نظر سنجی زود است چون کاندیدا‌ها هنوز نهایی نشده‌اند و بعد از ثبت نام‌ها و تایید صلاحیت‌ها، این نظر سنجی‌ها در چند مرحله انجام خواهد شد.

کریمی افزود: بر همین اساس ممکن است نامزد نهایی بعد از ثبت نام‌ها اعلام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز