خبرگزاری کار ایران

حداد عادل در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت:

موافق تفكیك جنسیتی در دانشگاه‌ها هستم

کد خبر : ۶۶۹۹۹

رابطه من با فرح کذب محض است/ برای کسانی که به دنبال بدحجابی در کشور هستند نباید امنیت وجود داشته باشد/نظرسنجی‌ها واقع بینانه نیست/ بیان بگم بگم‌ها در جامعه بی‌معناست/تا این ساعت بر قول و قرار‌هایمان در 2+1پا برجا مانده‌ایم/گوش مردم از "بگم بگم‌ها" پر شده است.

كاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:

به گزارش خبرنگار ایلنا، حداد عادل در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با بیان این مطلب که در میان شما سلیقه‌های مختلفی وجود دارد و گرایش به جریانات سیاسی و تشکل‌های مختلف دیده می‌شود كه این از امور اساسی است و این استقلال است که ما را دور هم جمع می‌کند.

وی افزود: استقلال چیزی است که در آن همه ما اشتراک داریم و خیلی از کشور‌ها نسبت به استقلال کشور ما حساس هستند. نسل امروز و فردا باید قدر استقلالی که از انقلاب نصیب کشور شده بدانند چرا كه هیچ کسی در دنیا در استقلال ایران شک ندارد.

رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ‌هیچ کس مدعی این نیست که انقلاب تابع سلطه خارجی و اراده قدرت دیگران پدید آمده است و این را هم نباید فراموش کنیم که اگر استقلال نداشته باشیم به جایی نخواهیم رسید.

وی با بیان این مطلب که درد بزرگ کشور ما این بوده است که همواره کشورهای غربی و قدرت‌های بزرگ برای ما تصمیم می‌گرفتند گفت: در سال ۵۷ مردم در راهپیمایی‌های خود شعار اولشان را استقلال مطرح کردند یعنی شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی اولین شعاری بود که مردم در سال ۵۷ عنوان کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: خواست اصلی ملت ایران استقلال بود و این استقلال را امروز مردم ایران در تاریخ انقلاب به ثبت رساندند و کشوری را که استقلالش در دست دیگران بود مستقل کردند.

حداد عادل با بیان این مطلب که در ۱۵۰ سال گذشته قدرت‌های بزرگ بر کشور حکومت می‌کردند گفت: در زمان قاجاریه قدرتی در خارج  برای ایران تصمیم می‌گرفتند و از سال ۳۲ تا ۵۷ ایران به واسطه طاغوتیان فراری اداره می‌شد و آن‌ها اداره کشور را بر عهده گرفته بودند.

حداد عادل افزود اگر به دنبال این هستیم که همچون برخی از مردم در کشورهای خاورمیانه زندگی کنیم باید بدانیم که اگر اتفاقی در کشورهای خاورمیانه رخ دهد سازمان سیا سریع ستاد بحران تشکیل می‌دهد و سیل اسلحه و دخالت را بر کشور‌ها نازل می‌کند.

حداد عادل در رابطه با انتقال قدرت نیز گفت: ‌انتقال قدرت از موهبت‌های انقلاب اسلامی است و این انتقال قدرت در زمان انقلاب به جایی رسیده است که جابجایی قدرت روی ریل قانون در حال حرکت است.

وی با بیان خونبار خواندن تاریخ سیاسی ایران گفت: تاریخ سیاسی ایران آنقدر خوببار است که انسان با خواندن آن احساس خجالت می‌کند چرا که وقتی انسان این تاریخ را مطالعه می‌کند متوجه می‌شود که قتل رجال در کشور یک روال و قاعده بوده است.

وی افزود: با قرار گرفتن انتقال قدرت بر ریل طبیعی خود حرکت‌های عظیم در کشور ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: انتقال نرم قدرت به معنی این است که وقتی دولت تمام می‌شود به راحتی این دولت کنار برود و قدرت دست فرد دیگری قرار بگیرد.

وی افزود: من مدعی نیستم که از همه جهات بر همه افراد اولویت دارم و به هر کسی كه از سوی مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود کمک خواهم کرد.

حدادعادل در ادامه تصریح کرد: کشور بر اساس قانون اداره می‌شود و سیاست‌های کلی نظام را رهبری تنظیم می‌کند و در رابطه با مذاکره با امریکا مساله اول این است که رهبری فصل الخطاب است.

وی ادامه داد: امریکا از‌‌ همان روز اول پیروزی انقلاب یک لحظه از براندازی حکومت جمهوری اسلامی ایران غافل نشده است.

حدادعادل در ادامه بیان داشت: با نشست‌هایی که با مقام معظم رهبری برگزار کرده‌ایم مقام معظم رهبری بیان داشته‌اند که رئیس جمهور باید هماهنگ با رهبری باشد و این به آن معنا نیست که هیچ دخالتی در امور نداشته باشد اما باید یک نکته را رعایت کند و آن این است که استقلال کشور و اساس رهبری حفظ شود.

وی با بیان این مطلب که دستیابی به انرژی هسته‌ای عین استقلال کشور است، تصریح کرد: ما باید در اینکه انرژی هسته‌ای را به سر منزل خود برسانیم به یک نقطه اشتراک برسیم.

حدادعادل در ادامه تصریح کرد: اینكه گفته شود اگر ما در مساله انرژی هسته‌ای کوتاه بیاییم امریکا دست از سر ما برمی‌دارد درست نیست. آن‌ها خودشان می‌دانند مساله هسته‌ای ایران بهانه‌ای بیش نیست تا اهداف خود را در کشور پیاده کنند.

وی گفت: امریکا امروز در رابطه با سوریه نیز سلاح‌های شیمیایی را به این کشور وارد و در اختیار معارضان و تروریست‌های سوری قرار می‌دهد و با این كار به دنبال این است که سوریه را دستخوش تحولات و اهداف خود نماید.

حداد عادل گفت:امریکا در نظر دارد در مساله هسته‌ای ایران همچون سوریه برخی از موارد را مطرح کند تا از دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای جلوگیری کند البته امریکا برای براندازی حکومت در ایران از همان اوایل انقلاب که نه انرژی هسته‌ای مطرح بود و نه مسئال دیگر میلیارد‌ها دلار برای براندازی نظام هزینه کرد.

وی تصریح کرد: برای اداره کشور نیاز به شرارت نداریم و نوع مدیریت من در مجلس هم نشان می‌دهد که چگونه مدیریت می‌کنم چرا که در ریاست مجلس دوره هفتم حتی یک زد و خورد ایجاد نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: دوره هفتم مجلس تنها دوره‌ای بود که در آن زد و خوردی به ثبت نرسید و این خونسردی و آرامش نیز در مردم اثرگذار است.

وی گفت: اگر بخواهیم برای اداره کشور فکر کنیم و با برنامه پیش برویم بسیاری از دعوا‌ها ایجاد نخواهد شد.

حدادعادل بیان داشت: با مطالعه تمام بیانیه‌هایی که در سال گذشته در مجلس به عنوان فراکسیون اصول گرایان صادر شده است می‌توان به خصوصیات من پی برد.

وی در رابطه با كاندیداتوری قالیباف نیز گفت: در شهرداری یک خیابان است که به ریاست جمهوری منتهی می‌شود و احمدی‌نژاد نیز اول شهردار بود و بعد رئیس جمهور شد و ما سه نفر دور هم جمع شده‌ایم كه در نهایت یكی از ما كاندیدا شود. من هم چند میلیون رای دارم. بنده مکمن است به تنهایی رای برای ریاست جمهوری نداشته باشم ولی وقتی با یکدیگر ائتلاف می‌کنیم می‌توانیم به یک نتیجه مثبت دست پیدا کنیم و به نتیجه واحد در انتخابات برسیم و اصول گرایان اگر وحدت نکنند بعید است به ننتیجه برسند.

وی افزود: هر سه ما قول و قرارهایی را با هم گذاشته‌ایم و حتی تا این ساعت بر قول و قرار‌هایمان پا برجا مانده‌ایم و خدشه‌ای به آن وارد نشده و یکی از ما سه نفر تا انتخابات معرفی می‌شود و دو نفر دیگر به نفع آن یک نفر کنار می‌رود و باید در انتخابات توازن میان صلاحیت و مقبولیت را در نظر بگیریم.

وی به فشارهایی که اکنون بر کشور وارد است اشاره کرد و گفت: این را همیشه باید بدانیم که هر چیزی بهایی دارد و تا بها را نپردازییم آن را به دست نمی‌آوریم. استقلال بهایش این است که فشار اقتصادی را تحمل کنیم و اگر می‌خواهید راه عیش و نوش را دنبال کنید باید همانند پادشاه قطر نظاره گر باشید که امریکا چه تصمیمی برای ما خواهد گرفت.

حداد عادل گفت: استقلال؛ تحریم بانکی، قطعنامه، اخلال در حمل و نقل دارد. لذا برای اینکه به این استقلال برسیم و مشکلات را حل کنیم باید این موارد را نیز تحمل کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همواره در علم اقتصاد شاهد هستیم که هر زمان نقدینگی زیاد می‌شود تورم بیشتر می‌شود. عرضه و تقاضا حساب و کتاب اقتصادی خود را دارد و اگر ما می‌خواهیم اقتصاد کشور را احیا کنیم باید از نظر متخصصان علم اقتصاد بهره بگیریم.

کانیدایی احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور خوب در آینده رئیس جمهوری است که هر کسی هر چه به وی بگوید در‌‌ همان لحظه نظر خود را مطرح نكرده و آمار و ارقام ارائه نکند بلکه مطلب را به تیم اقتصادی خود بدهد و با توجه به علم اقتصاد مطالب را حل و فصل کند.

حدادعادل در ادامه بیان داشت: ما باید سطح زندگی خود را تغییر دهیم و اگر بخواهیم به‌‌ همان روند کنونی ادامه دهیم قطعا باید تمامی کالاهای مورد نیاز را از خارج وارد کنیم و اگر چیزی در دنیا پیدا شد و به وجود آمد ما نیز آن را داشته باشیم كه در سبک زندگی اسلامی نیست.

وی افزود: برای تغییر سبک زندگی، دولت باید پیشگام باشد و در زمینه دوری مردم از سبک زندگی مصرفی، فرهنگ سازی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه بیان داشت: برای حل مشکلات اقتصادی باید راه حل‌های مقابله با فشارهای غربی را هم بشناسیم و از اقدامات غیرمتعارف پرهیز کنیم. چرا که کارهای غیرمتعارف خنثی کننده اقدامات به جا و مناسب است و تمامی اقدامات ما باید هوشمند باشد و با هوشیاری مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.

حدادعادل در رابطه با طرح موضوع هولوکاست از سوی احمدی‌نژاد گفت: خود من موافق این معنا نبودم که احمدی‌نژاد اصل هولوکاست را انکار کند چرا که انکار این اصل بهانه دست صهیونیست‌ها داده و جنجال جهانی علیه ما ایجاد شده است و وقتی که ما مساله اسرائیل را داریم نیازی به انکار موضوع صهیونیست‌ها نداریم.

وی در رابطه با اختلاف خود با سروش نیز گفت: سروش به یکی از کتاب‌های من استناد کرده و گفته کتاب معرفت در نظریه کانت را من ترجمه نکرده‌ام و از ترجمه یکی از دوستانم استفاده کرده‌ام. ولی هفت سال پیش یکی از فرزندانم که با من در منزل زندگی می‌کندگفت بهتر است به دور از کارهای اجرایی حداقل یک کتاب ترجمه کنم و من نیز این کار را به یکی از شاگردانم واگذار کرده بودم ولی وی تا آن موقع به من نگفته بود که این کتاب را ترجمه کرده است و من نیز به ترجمه کتاب مشغول شدم تا آنکه در زمان چاپ و انتشار متوجه شدم که وی کتابش را نیز به بازار داده است و من در پاسخ به سروش در یکی از نامه‌هایم هم مطلب انگلیسی و هم فارسی ترجمه شده هر دو کتاب را برایش گذاشتم و بیان داشتم که ترجمه‌ها را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید که دو نفر این کتاب را ترجمه کردند.

وی افزود: من سال‌ها متون فلسفی به زبان اروپایی را تفسیر کردم و آن‌ها را در کلاس تدریس می‌کنم و سروش در پاسخ من گفت دانشجوی حدادعادل به دلیل اینکه حداد عادل سمت بالایی دارد ترسیده که اقرار کند و اقرار وی را من نمی‌پذیرم اما من به وی می‌گویم که ایران کشوری آزاد است و همه می‌توانند در آن صحبت کنند‌‌ همان گونه که شما از من سوال می‌کنید. همان طوری که وزارت كشور فردی ادعا داشت که از دانشگاه آکسفورد مدرک دارد وقتی مدرک وی بررسی شد وی را استیضاح کردند.این چه حرف بیخودی است که سروش به من می‌زند که شاگرد من جرات نکرده اقرار کند ترجمه‌ها برای او بوده.در حالی که ایران کشوری آزاد است.

وی افزود: در رابطه با ارتباط من با فرح تهمت‌هایی است که سروش به من وارد کرده و من هیچ ارتباطی با فرح نداشته و ندارم و اگر دلیل مردم پسندی دارد می‌تواند این دلایل و اسناد را رو کند.

وی در رابطه با تهمت دیگر سروش به وی در خصوص ارتباط با فردی در دانشگاه گفت: زمانی که من دانشجوی دانشگاه فیزیک بودم و تصمیم گرفتم که فلسفه بخوانم از وی در رابطه با اینکه چگونه می‌شود این کار را کرد سوال کردم و من ارتباطی با وی و انجمن شاهنشاهی وی نداشتم چرا که در سال ۵۷ من عضو حزب جمهوری بودم چگونه می‌توانستم همزمان عضویت دو جا را به عهده بگیرم.

حدادعادل در رابطه با تحصیل فرزندانش در امریکا گفت: هیچ یک از فرزندان من در آمریکا درس نخواندند و بیان این گونه مسائل تنها برای این است که علیه من سر و صداهایی در کشور ایجاد کنند چرا که دختر من مدرک پی اچ دی نانو دارد تنها سه سال در امریکا  زندگی کرده است و حتی هیج کاری را به وی به دلیل داشتن مدرک نانو ندادند و در حال حاضر هم در هیچ سازمان و نهاد و موسسه ای مشغول به کار نیست.وی اکنون در ایران زندگی می‌کند. دختر ارشد من نیز ارتباطات خوانده و فوق لیسانس مدیریت خبر دارد و اکنون در ایران در یک موسسه مشغول به کار است. سومین دختر من نیز لیسانس فلسفه گرفته و با شوهرش که یک ایرانی متولد امریکا است در امریکا زندگی می‌کند.

حدادعادل درباره بگم بگم‌های احمدی‌نژاد نیز گفت: بگم بگم‌های احمدی‌نژاد چیز خوبی نیست و اگر هر فردی سند و مدرکی دال بر انحراف فردی دارد می‌تواند از طریق خودش در مجامع حقوق قضایی مساله را دنبال کند و از راه قانونی و منطقی به اهداف خود برسد و رئیس جمهور باید به تعهدات خود پایبند باشد چرا که مردم با تعهد وی از وی حمایت می‌کنند.

وی افزود: بیان بگم بگم‌ها در جامعه بی‌معناست و کشور با این شیوه به سرانجام نمی‌رسد و گوش مردم از این حرف‌ها پر شده است و بهترین راه این است که هر فردی در انجام کارهای خود تصمیمات قانونی بگیرد.

وی با بیان این مطلب که مسائل فرهنگی پیچیده‌تر از مسائل اقتصادی است چرا که مشکلات اقتصادی هر‌گاه که ایجاد می‌شوند باعث مشکلات روحی و جسمی می‌شود و معالجه آن‌ها زمانی که به روان می‌رسد طولانی‌تر می‌شودگفت: فرهنگ نیز اینگونه است.راه حل‌های آن زود بازده نیست و در طولانی مدت باید به نتیجه برسیم.

وی در رابطه با تفیکیک جنسیتی و مساله حجاب در کشور گفت: ‌مساله حجاب یک مساله اعتقادی است و چون ما در کشور قانون رعایت حجاب را داریم لذا باید این مساله در کشور اجرا شود. ما نباید بگذاریم کسانی که می‌خواهند جامعه را به بی‌حجابی برگردانند در جامعه احساس امنیت کنند.

حداد عادل با بیان اینکه فضای دانشگاه‌ها فضای محترمی است گفت: منظره عمومی دانشگاه‌ها باید منظره مصون و دور از آلودگی باشد و اگر در یک دانشگاهی تعداد دختران و پسران به حدی باشد که بتوان دو کلاس جدا برای آن‌ها ایجاد شود این تفکیک هم برای دختران مناسب است و هم برای پسران و من با این کار در دانشگاه‌ها موافق هستم.

وی درباره انتخاب كاندیدای نهایی ائتلاف پیشرفت گفت: رئیس جمهور باید در فرآیند انتخابات، مقبولیت و رای مردم را داشته باشد و نظر سنجی‌های حال حاضر نظرسنجی‌هایی نیست که بر اساس واقع بینی انجام گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز