خبرگزاری کار ایران

معاون سابق احمدی‌نژاد:

با سر و صدا و دزد دزد کردن نمی توان جلوی فساد را گرفت

کد خبر : ۶۷۳۶۶

یكی از عمده علل گرانی و تورم موجود، منابع سرگردان در دست جامعه است و اگر دولت در جایگاه واقعی خود قرار گرفته و این منابع را به سمت تولید ملی هدایت كند، مشكل گرانی و تورم برطرف خواهد شد.

رییس مركز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان این كه فساد و تبعیض با جنجال و دزد دزد گفتن از بین نمی‌رود گفت: یكی از عمده علل گرانی و تورم موجود، منابع سرگردان در دست جامعه است و اگر دولت در جایگاه واقعی خود قرار گرفته و این منابع را به سمت تولید ملی هدایت كند، مشكل گرانی و تورم برطرف خواهد شد.

به گزارش ایلنا، صادق واعظ زاده كه در جمع دانشجویان فنی مهندسی دانشگاه شهید باهنر شیراز سخن می گفت با اشاره به سوابق فعالیت‌های دانشجویی خود در دوران انقلاب گفت: یكی از مهمترین اقدامات دانشجویان انقلابی و تشكل‌های دانشجویی تصمیم برای تحول اساسی در د انشگاهها و انقلاب فرهنگی بود كه این حركت ماندگار در نظام جمهوری اسلامی توسط دانشجویان به ثمر نشست.

وی كه از سوی معمار كبیر انقلاب به عضویت ستاد انقلاب فرهنگی منصوب شده بود، اظهار داشت: دانشجویان مسلمان با لبیك گفتن به ندای امام، خود نقش قابل توجهی در جریان انقلاب فرهنگی ایفا كردند و در مقطع تعطیلی دانشگاه‌ها به همراه استادان خود، حضوری موثر در برنامه ریزی‌ جدید دانشگاه ها داشتند.

واعظ زاده با اشاره به گسترش چشمگیر دوره های آموزش عالی در كشور به روند شكل گیری و اهداف راه اندازی دانشگاه های غیر انتفاعی پرداخت و گفت: هدف از ایجاد این دانشگاه ها در بدو امر این بود كه كسانی كه وضع مالی خوبی دارند، بتوانند با پرداخت شهریه ادامه تحصیل بدهند تا بدین ترتیب باری از دوش دولت برداشته شود، اما با گسترش این دانشگاه‌ها وتوجه خانواده ها به تحصیل فرزندان، در حال حاضر حدود 80 درصد دانشجویان در دانشگاه‌هایی تحصیل می كنند كه باید تمام یا بخش عمده ای از هزینه های تحصیل خود را بپردازند و در واقع بار بزرگی بر دوش خانواده ها گذاشته شده است.

وی با بیان این كه دولت، وظیفه قانونی خود را در گسترش‏ تحصیلات‏ عالی‏ رایگان تا سر حد خودکفایی کشور به فراموشی سپرده است، اظهار داشت: امروز یكی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان و فارغ التحصیلان مساله اشتغال و برنامه ریزی برای آینده است كه این مهم را می توان با گسترش تولید از طریق به كارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه ها حل کرد وبر بسیاری از مسائل و نارسایی‌های اقتصادی كشور فائق آمد.

این كاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری درادامه در پاسخ به سوال یكی از دانشجویان درخصوص شرایط ضروری نامزدهای این انتخابات گفت: اعتقادات راسخ، شجاعت برای تغییر و تحول، اعتماد به نفس، داشتن تصویری روشن از آینده كشور بدور بودن از جنجال های سیاسی و حاشیه ها، عدالتخواهی عالمانه، توانمندی هدایت ظرفیت های موجود علمی و فناوری در جهت تحقق تولیدملی و حل مشكلات اقتصادی و معیشتی مردم بعضی از شرایط كاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه كرد: امروز كه در حوزه علم و فناوری به پیشرفتهای چشمگیری رسیده ایم باید با برنامه ریزی اصولی، نیروهای جوان و خصوصا دانش آموختگان دانشگاه ها را در مسیر تولید و خودكفایی اقتصادی فعال كنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید برای حل مشکلات از نقاط قوت استفاده کنیم و علم و فناوری یکی از نقاط قوت ماست که می توانیم آن را به سکوی پرش کشور تبدیل کنیم.

واعظ زاده تصریح كرد: برای رفع مشكلات وناتوانی‌های موجود نیازمند دولتی مقتدر وقوی هستیم كه به دور از جنجال ها و مناقشات سیاسی با تمام توان در جهت ساماندهی امور و قرار دادن صحیح حلقه های مختلف زنجیره توسعه و پیشرفت كشور در كنار یكدیگر تلاش كند.

وی در عین حال تاکید کرد که به منظور زمینه سازی برای تولید باید تبعیض، فساد و بی عدالتی را از پیش رو برداریم والبته با سر و صدا و دزد دزد کردن نمی توان جلوی فساد را گرفت.

واعظ زاده با اشاره به درخواست جمعی از دانشمندان و اساتید برجسته و مدیران سابق کشور از وی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در صورتی توفیق خدمت در این سمت در نظر دارم تحول اساسی به امور داده و با یک دولت مقتدر و قوی شروع به کار کنم.

وی تصریح کرد که به عنوان نامزد مستقل وارد عرصه انتخابات خواهد شد و در صورت انتخاب برای اداره کشور از همه گروه های سیاسی استفاده خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز