خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی:

نمی‌گویم كه نمی‌آیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۷۹

هیچ‌گاه از مسئولیت خدمت به مردم و نظام شانه خالی نكرده‌ام و اكنون نیز نمی‌گویم كه نمی‌آیم/نادیده گرفتن اقدامات و عملكرد دولت‌های گذشته نظام جمهوری اسلامی و بدنام كردن و حذف مدیران باتجربه، مخلص و كارآمد نظام و نخبگان كشور را دو هدف پیدا و پنهان منحرفان است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع تعداد زیادی از جوانان فعال فرهنگی سیاسی سراسر كشور، با تشكر از ابراز احساسات و محبت حاضرین و با اشاره به اصرار آنان و سایر اقشار از ایشان برای ورود به صحنه انتخابات جهت رفع معضلات كشور گفت: اگر این تقاضای شما را بپذیریم یعنی شخص دیگری برای انجام این رسالت بزرگ نیست در صورتی كه بنا بر این بود كه با انقلاب اسلامی و پس از گذشته سه دهه از برپایی نظام جمهوری اسلامی، به جایی برسیم كه توسعه انسانی، مادی و معنوی كشور در حدّی قرار گیرد كه جمع كثیری از مدیران و سرآمدان كارآمد و توانمند برای اداره كشور تربیت و پشتوانه حال و آینده پیشرفت كشور قرار گیرند و در مقطع كنونی كشور افرادی مدیر و توانا سكاندار مسئولیت‌های خطیر كشور شوند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از سیاست‌ها و بی‌تدبیری‌های سالهای اخیر، نادیده گرفتن اقدامات و عملكرد دولت‌های گذشته نظام جمهوری اسلامی و بدنام كردن و حذف مدیران باتجربه، مخلص و كارآمد نظام و نخبگان كشور را دو هدف پیدا و پنهان منحرفان دانست و گفت: اگر عملكرد دوران امام(ره) را زیر سؤال نمی‌برند، به خاطر این است كه جرأت نمی‌كنند.

ایشان خطاب به جمع حاضر گفت: من هم مانند شما و چه بسا بیشتر از شما نگران حال و آینده كشورم، چرا كه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اكنون در مرحله حساس و خطیری قرار گرفته كه عبور از این مرحله نیاز به منطق، عقلانیت، وحدت و تعامل داخلی و بین‌المللی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در بیان دلایل رسیدن كشور به وضع كنونی، به بیان خاطره‌ای از دیدار دو و نیم ساعته خود با اعضای كمیسیون تحقیق مجلس خبرگان در سال 87 اشاره كرد و افزود: بسیاری از خبرگان حاضر در آن جلسه كه متن كامل نوار آن نیز در دبیرخانه خبرگان رهبری موجود است، در همان زمان و برخی بعدها با تأیید صحت پیش‌بینی‌های من اظهار داشتند كه اگر می‌دانستیم به اینجا می‌رسیم برخی حمایت‌ها و تقدیس‌ها را انجام نمی‌دادیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بیان راه‌حل‌های خود برای برون‌رفت از مشكلات و معضلات، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی كشور، به دیدگاه‌های همیشگی خود اشاره و تأكید كرد: مسیر عبور از نابسامانی‌ها از دو مرحله و تصمیم می‌گذرد. ابتدا بازگرداندن وحدت و همدلی و اعتماد همه اقشار و سلایق كشور و نیز در پیش گرفتن تعامل و همكاری بین‌المللی با دنیا.

ایشان تأكید كرد: جمهوری اسلامی ایران سر جنگ و نزاع با هیچ كشوری را نداشته و ندارد و خواهان تنش‌زدایی و حُسن همكاری و روابط با همه كشورهای دنیا به استثنای رژیم اشغالگر قدس است. البته با این رژیم نیز سر جنگ نداریم، ولی اگر همانند دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مورد تعرض قرار بگیریم، با همه توان از خود دفاع و هر متجاوزی را از كرده‌ی خود پشیمان خواهیم كرد و حتی اگر كشورهای عربی برای احقاق حق مردم فلسطین با اسرائیل وارد نبرد شوند، ما هم كمك خواهیم كرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه این راهكارها در پایان جنگ تحمیلی و شروع سازندگی كشور به خوبی جواب داد، تصریح كرد: در حال حاضر وضعیت كشور به لحاظ زیرساخت‌ها، منابع مادی، انسانی و درآمدهای ارزی بسیار بهتر از سال پایانی جنگ است و اگر اراده سیاسی و تصمیم به بازگشت از خطا و در پیش گرفتن عقلانیت و منطق در مدیریت‌ها باشد، با این دو تصمیم، بدون هزینه، راه برون‌رفت از مشكلات به تدریج باز خواهد شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مردم را صاحبان اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خواند و با بیان الزام اخلاقی، شرعی، قانونی و مصلحت لزوم حمایت و پشتیبانی و حمایت همیشگی مردم از حاكمان نظام اسلامی گفت: هیچ كشوری در دنیا نتوانسته حمایت و اعتماد مردم را نادیده بگیرد و اگر دولتی خواست خود را به مردم تحمیل كند، از حمایت مردم خارج شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور همیشگی و فداكارانه مردم در صحنه‌های خطیر مبارزه، پیروزی، جنگ و سازندگی كشور، نادیده گرفتن فداكاری‌های مخلصانه مردم و هزاران شهید و ایثارگر و خواست و علایق آنان را ظلمی بزرگ و جبران‌نشدنی به انقلاب، اسلام و مردم دانست و گفت: اگر در تصمیم‌گیری‌ها قانون اساسی ملاك قرار گیرد و از برخوردهای سلیقه‌ای و باندی اجتناب و جلوی افراد تندرو و مزاحمت‌های گروه‌های افراطی گرفته شود، مردم وفادار به نظام اسلامی همراه و كمك كار مسئولان در حل مشكلات خواهند بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در برابر درخواست‌های اقشار گوناگون مردم برای حضور در عرصه انتخابات آینده ریاست جمهوری، به مشكلات بزرگ و تعهدات بدون پشتوانه و نجومی دولت آینده اشاره كرد و گفت: دولت آینده نزدیك به 500 هزار میلیارد تومان بدهی و تعهد به گردن خواهد داشت و در كنار آن وعده‌های عمل نشده و خیالی و به هم ریختگی نظام اداری، اقتصادی و اعتماد متقابل مردم، مسئولان و گروه‌ها نیز كار را بسیار مشكل خواهد ساخت.

ایشان افزود: هیچ‌گاه از مسئولیت خدمت به مردم و نظام شانه خالی نكرده‌ام و اكنون نیز نمی‌گویم كه نمی‌آیم، اما دولت آینده كار و مسئولیت خطیری بر عهده خواهد داشت كه نیازمند خواست همه اركان نظام، وحدت و همدلی گروه‌ها، حمایت مردم و همكاری و تعامل بین‌المللی و بدون معارضه با دنیاست.

در ابتدای این دیدار برخی از جوانان حاضر در جلسه به نمایندگی از دانشجویان بسیجی، روزنامه‌نگاران، طلاب و روحانیون، نخبگان و فرهیختگان كشور دیدگاه‌های خود را پیرامون اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی كشور بیان داشتند و با اشاره به لزوم مشاركت فعال همه اقشار و سلایق در انتخابات آینده، حضور شخصیت‌های باتجربه، دارای پایگاه مردمی و توانمند در تعامل داخلی و بین‌المللی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای عبور از نابسامانی‌ها و مشكلات را خواستار شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز