خبرگزاری کار ایران

نبوی در گردهمایی اصناف و بازاریان:

اطاعت بی‌چون و چرا از رهبری و علما باید در دستور کار دولت آینده باشد

کد خبر : ۶۷۳۸۳

باید مواظب بود از میان گرد و غبار انتخابات کسانی بیرون نیایند که سوار بر موج شده و بخواهد مسیر انقلاب را تغییر دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اطاعت بی‌چون و چرا از رهبری و علما باید در دستور کار دولت آینده باشد گفت: بنابر آموزه‌های اسلامی مسئولین باید دقت کنند دنبال اشرافیت و مزایای مادی نباشند بلکه برای خدمت‌گذاری به مردم پیشقدم باشند.

به گزارش ایلنا، گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور مهندس سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیر مسئول روزنامه رسالت برگزار شد.

نبوی در ابتدا ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سال جدید اظهار داشت: بنده امیدوارم در سایه امام زمان(عج) و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری که امام‌گونه در حال رهبری امت اسلامی هستند سال جدید را با یک روحیه حماسه گونه سیاسی و اقتصادی آغاز نماییم. انشاالله این سال پر از پیروزی‌های چشمگیر و بزرگ برای جهان اسلام و مسلمین باشد.

وی با بیان اینکه در آستانه خلق یک حماسه سیاسی هستیم در ادامه افزود: انشاالله که این انتخابات هم به کوری چشم دشمنان خارجی و داخلی با حضور گسترده مردم با یک رقابت جدی و فضایی که مردم بتوانند تصمیم صحیح بگیرند برگزار خواهد شد و به امید خداوند و توسل به ائمه شخصی این مسئولیت را برعهده بگیرد که بتواند یار و یاور مردم، انقلاب اسلامی، رهبری، جمهوری اسلامی و مسلمین باشد.

نبوی گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری امیدواریم رئیس جمهور آینده شخصی باشد که ضعف‌ها و اشکالات گذشتگان را نداشته و بتواند از نقاط قوت آنها نیز استفاده کند و از طرفی نیز نقاط قوت جدید خود را هم به میان آورد.

وی ادامه با مرور اجمالی بر ضعف‌های دولت‌های سه دوره گذشته افزود: البته این نکته نیز ضروری است که در دولت‌های قبل و بعد از جنگ کارهای بسیار بزرگی انجام شده است که قابل تقدیر است. اگر وضعیت عراق که مثل ما درگیر جنگ بود را با ایران اسلامی مقایسه کنیم بخوبی می‌توانیم حاصل کار دولت‌های گذشته در آبادانی کشور را ببینیم. در همین سال‌ها از لحاظ علمی دارای رتبه اول در منطقه هستیم و بسیار پیشرفتهای دیگر نیز حاصل کار و تلاش دولتهای گذشته است اما این دولتها دارای ضعفهایی نیز بودند که دولت آینده می تواند با سرمشق قرار دادن آنها اشکالات کشور را به حداقل برساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت: در دوران بعد از پذیرش قطعنامه افرادی به عنوان کارگزاران به کشور خدمت کردند اما بدلیل نوع نگرش این افراد و اینکه به سبب گرفتن مسئولیت خود را بالاتر از مردم می‌ دانستند متاسفانه از مردم فاصله گرفتند و به نوعی میان مسئولین و مردم شکاف و فاصله ایجاد شد و به تعبیر رهبری ناگهان شاهد یک نوع اشرافی گری شدیم یعنی یک طبقه ممتاز شدند و تصور کردند به سبب مسئولیت، بالاتر از مردم هستند. مردم انتظار داشتند الگوی مسئولین ما حضرت علی(ع) و شهید رجایی باشد اما با این رفتار شکاف بین مردم و مسئولین محسوس شد و این موجب شد عدالت زیر سوال رود و مردم بدبین شدند و آثارش هم در جامعه ظاهر شد.

نبوی تصریح کرد: بنابر آموزه‌های اسلامی و روایات، مسئولین باید دقت کنند دنبال اشرافیت و مزایای مادی نباشند بلکه برای خدمت‌گذاری به مردم پیشقدم باشند و اینطور نباشد قدرت را برای کسب ثروت و ثروت را برای تداوم قدرت بخواهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اشکال دیگری که در دولت‌های گذشته شاهد بودیم این بود که متاسفانه کسانی که سابقه انقلابی داشتند و در زمان امام(ره) یک انقلابی دوآتشه بودند،بعد از رحلت معظم له گرفتار یک تجدید نظر طلبی شدند. ناگهان تمام ارزشها برای آنها واژگون شد و مسائلی مانند جهاد،داشتن روحیه بسیجی و ایثار مورد تمسخر قرار گرفت و ارزش‌ها را می‌خواستند ضد ارزش نشان دهند. حتی کار را به جایی رساندند که بر این عقیده بودند که باید در «جمهوری اسلامی» تجدید نظر کرد و واژه اسلامی را از آن حذف کرد.همچنین مقام رهبر و ولایت فقیه را یک مقام تشریفاتی می دانستند و این نظر را داشتند که باید طوری عمل نماییم که غرب سرمایه داری می پسندد.از تریبونهای رسمی از فرهنگ آمریکایی تعریف و تمجید می کردند و همان کسانی که زمانی شعارهای ضد آمریکایی می دادند طرفدار بی چون و چرای سازش شدند.

نبوی گفت: همه می‌دانیم سرنوشت این افراد چه شد.این جماعت یکبار برای رسیدن به مقاصد خود در 18 تیرماه 78 ناآرامی ایجاد کردند و وقتی به نتیجه نرسیدند 10 سال بعد و در خرداد سال 88 آن فتنه را ایجاد نمودند و می خواستند مسیر انقلاب را تغییر دهند که بحمدا... با حضور مردم در روز 9 دی سال 1388 پاسخ این جماعت بخوبی داده شد.

وی افزود: اما نکته سوم و اشکال بسیار مهمی که می‌توان از آن نام برد این است که همه ما مدعی هستیم که انقلابی هستیم و از ارزش‌های آن صحبت می‌کنیم،اسلام توسط ائمه اطهار بصورت خالص به ما رسیده است و با وسواس این مسئله را هم می‌گوییم که در زمان غیبت برای رسیدن به اسلام واقعی باید به فقهای باتقوا، عادل، زاهد، خویشتن‌دار و مطیع خدا مراجعه کرد تا روشهای زندگی را از قرآن و عترت استخراج نمایند. متاسفانه شاهد هستیم که کج راهه‌ای ایجاد شده و برخی از افراد بر این باورند که ما دیندار هستیم و آنطور که سلیقه مان است عمل می کنیم و احتیاج به رهبری و ولایت فقیه نداریم و یا پارا فراتر گذارده و ادعای ارتباط مستقیم با امام زمان را دارند که بر طبق نظر ائمه معصومین این ادعاها باطل است.

نبوی تصریح کرد: دین اسلام وقتی حفظ شد که در زمان غیبت ائمه، افراد مجتهد که شرایط روز را می شناسند و دارای شجاعت و عدالت هستند وظیفه نگهبانی از دین اسلام را به عهده دارند. این صحبتهای عجیب و غریب و صحبت از عرفانهای ساختگی چیزی جز ضربه زدن به اسلام و امت اسلامی نیست.

وی گفت: اینها می‌خواهند جایگاه ولایت فقیه را تضعیف کنند و مشکل بوجود آورند و به تعبیری حاشیه سازی کنند.

مدیر مسئول روزنامه رسالت افزود: علی‌رغم تمام کارهای انجام شده در 3 دوره دولت‌های گذشته این مشکلات و ضعف‌ها به چشم می‌آیند و دولت آینده باید توجه کند که اگر این مشکلات را مدنظر قرار ندهد برای مردم و کشور مشکل و دغدغه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که قرار گرفتن در جایگاهی که بالاترین قدرت اجرایی کشور است و درآمدهای نامحدودی به ان تزریق می شود بسیار سخت و مشکل است. اینجاست که باید توجه داشت افرادی بیایند که مانند شهید رجایی ساده زیست باشند و نسبت به مال دنیا هیچگونه چشم‌داشتی نداشته باشند و فقط در فکر خدمت به مردم باشند.فردی باید در این جایگاه قرار بگیرد که نسبت به بیت المال زاهد و امین باشد،مسئله ای که بارها در قرآن بالفظ امین به آن اشاره شده است.

نبوی اظهار داشت: باید مواظب بود از میان گرد و غبار انتخابات کسانی بیرون نیایند که سوار بر موج شده و بخواهد مسیر انقلاب را تغییر دهند. البته برای این مسائل خوشبختانه در قانون اساسی شروطی گذاشته شده است.رجل مذهبی و سیاسی بودن شرط بسیار مهم و قابل توجهی است و همانطور که همگی می دانید رئیس جمهور در سوگند خود میگوید که من پاسدار مذهب رسمی کشور خواهم بود.

مدیر مسئول روزنامه رسالت افزود: کسی که می‌خواهد مذهب رسمی کشور را حفظ نماید باید دارای سواد مذهبی باشد و نباید اهل انحراف باشد باید کسی باشد که از مراجع و علما کمک بگیرد و نظرات رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهد.در جامعه اسلامی شخصی بعنوان رهبری پیش بینی شده است که انسانی مجتهد،عالم،عادل،زمان شناس و وارسته است. یک رجل سیاسی و مذهبی حداقل باید در پایبندی به رهبری و مراجع سابقه روشن داشته باشد و اعمال سلیقه شخصی در دین ننماید.

وی گفت: آن‌چیزی که موجب حفظ دین شده است،روحانیت شیعه است و اسلام بدون روحانیت معنی ندارد. ارائه چنین مباحثی موجب میگرددصلاحیت حضور در راس قوه مجریه توسط چنین اشخاصی مورد خدشه قرار گیرد.

مدیر مسئول روزنامه رسالت تاکید کرد: بر همین اساس برای انتخابات آینده باید سه نکته اصلی در نظر گرفته شود:1-مسئله استفاده نکردن از فرصت برای خود و گروه خود و ماندن در قدرت و تسلیم قدرت بدون ایجاد مسائل حاشیه ای.2-داشتن دیانت و آگاهی کامل نسبت به مسائل مذهبی و سیاسی و اهل تدبیر بودن برای مواقعی که بتوان تحت فشارهای جهانی راهی برای پیشرفت پیدا نمود و 3-مصلحت را باید بر اساس اسلام و نظر رهبری تشخیص داد و نباید نسبت به مسائل مذهبی تجدید نظر نمود.

نبوی در پایان ضمن اشاره به سخنان رهبری در پیام نوروزی سال 92 و صحبت‌های اخیر ایشان در جمع کارگران افزود:رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در پیام نوروزی بر این نکات اشاره داشتند که رئیس جمهور آینده باید به ارزشها،انقلاب،نظام و منافع ملی پایبند باشد و طرفدار استفاده از عقل جمعی بوده و عدم خودرایی را سرلوحه کار خود قرار دهد و از نظر نخبگان استفاده نماید.

وی تصریح کرد: معظم‌له همچنین در سخنان خود در جمع کارگران بر این نکات تاکید کردند که رئیس جمهور باید ایمان و اعتقاد به خدا و انقلاب اسلامی و مردم داشته باشد. در برابر دشمنان از روحیه مقاوم برخوردار باشد، تدبیر همه جانبه و تذهیب اخلاقی داشته باشد و به حواشی نپردازد و از ایجاد هزینه برای مردم و دادن وعده های بیهوده به مردم پرهیز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز