خبرگزاری کار ایران

رهامی:

اصلاح طلبان نمی توانند نسبت به انتخابات بی تفاوت باشند

کد خبر : ۶۷۴۴۴

مثال اصلاح طلبان برای نظام همانند مادری است که نمی تواند نسبت به سرنوشت فرزند خویش بی تفاوت باشد هرچند که این فرزند نسبت به مادر خویش بی احترامی کرده باشد/ اعتماد ما به قانون اساسی است و قانون اساسی مقامات سیاسی را از دخالت در انتخابات برحذر داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی با حضور در مراسم بزرگداشت روز شوراها که توسط خانه کارگر برگزار شد درباره دلایل حضور اصلاح طلبان در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری صحبت کرد.

مسئول کمیته انتخابات ستاد شورای هماهنگی اصلاحات برای انتخابات شوراها ابراز کرد: خیلی ها به ما می گویند چرا می خواهید در زمانی که شرایط سیاسی در کشور بسته است در انتخابات شرکت کنید و به عبارت دیگر تنور انتخابات را گرم کنید.

رهامی ادامه داد: اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات دلایل متعددی دارند که من به تعدادی از دلایل مان برای شرکت در انتخابات اشاره خواهم کرد. اول  اینکه در قانون اساسی نهادهایی برای انتقال قدرت به مردم در نظر گرفته شده است که شوراها یکی از همین نهادها است.

این فعال سیاسی ابراز داشت: معتقدیم که اگر شوراها بتوانند جای خود را در ساختار سیاسی و اجتماعی پیدا کنند می توانند تاثیرگذار باشند و مردم حضور این نهاد را درک کنند, بنابراین یک جریان سیاسی و بالاخص اصلاح طلبان نمی تواند نسبت به انتخابات بی تفاوت باشد.

وی در خصوص ضرورت حضور اصلاح طلبان ابراز کرد: اصلاح طلبان بخشی از مردم و مملکت هستند که ما فکر می کنیم بخش اعظمی از آنها را نیز تشکیل می دهند متاسفانه در شرایط فعلی کشور دچار بحران های بسیاری است که تحریم انتخابات نمی تواند نسبت برای حل این گره ها کارگشا باشد.

مسئول کمیته ستاد شورای هماهنگی اصلاحات برای انتخابات شوراها ادامه داد: مثال اصلاح طلبان برای نظام همانند مادری است که نمی تواند نسبت به سرنوشت فرزند خویش بی تفاوت باشد هرچند که این فرزند نسبت به مادر خویش بی احترامی کرده باشد، اصلاح طلبان باید با حضور در انتخابات انگیزه های لازم را برای حضور و مشارکت ایجاد کنند.

رهامی در خصوص نتایج حضور در انتخابات خاطرنشان کرد: رفع بحران ها و افزایش مشروعیت نظام می توانند از مهم ترین نتایج حضور اصلاح طلبان در انتخابات باشند و معتقدیم که افزایش مشارکت می تواند منجر به برنده شدن مردم و نظام منتهی شود.

رهامی درباره این که بسیاری معتقدند که انتخابات پیش رو آزاد و رقابتی نیست گفت: اصلاح طلبان معتقدند باید فقط در یک انتخابات آزاد شرکت کنند و انتخابات آزاد و رقابتی به نظر من انتخاباتی است که در آن همه افراد بتوانند بدون هیچ واهمه ای ثبت نام کنند و کاندیداها نیز بی جهت و به خاطر مسائل سیاسی و جناحی رد صلاحیت نشوند.

وی ادامه داد: گروهی نیز به ما معتقد هستند که اعتماد شما برای حضور در انتخابات چیست باید در جواب این دوستان باید بگوییم که اعتماد ما به قانون اساسی است و قانون اساسی مقامات سیاسی را از دخالت در انتخابات برحذر داشته است و امیدواریم که مقامات در انتخابات دخالتی نکنند.

وی در خصوص اهمیت انتخابات شوراها گفت: انتخابات شوراها نهادی است که مردم مستقیما با آن در ارتباط هستند و در واقع برای رفع امور روزانه شهری آنها است؛ در شورای شهر قرار نیست امور کلان کشور رفع شود بلکه امور جاری آنها حل و فصل می شود و تجربه ما نشان داده است که شوراهای شهر در طول سه دوره قبلی توانسته اند با موفقیت امور را پشت سر بگذارند.

مسئول کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح طلبان در انتخابات شوراها با اشاره به محدودیت اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان در شرایط فعلی دارای محدودیت های بسیاری هستند که این در حالی است که در جناح مقابل آنها از هرگونه امکاناتی بهره مند هستند و از این امکانات استفاده می کنند.

رهامی در خصوص لیست اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر گفت: مهم ترین دغدغه اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر رسیدن به اجماع برای یک لیست واحد است و تاکنون این لیست و سرلیست آن تعیین نشده است؛ اصلاح طلبان باید دغدغه رای آوری لیست را داشته باشند و نسبت به جنجال افکنی هایی که هر روز در رسانه های رقیب نسبت به این لیست ساخته و پرداخته می شود بی تفاوت باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز