خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه:

سرمایه‌های اجتماعی باید حفظ شود

کد خبر : ۶۷۵۱۸

مقوله امنیت را تنها با تبلیغات و شعار در رسانه‌ها نمی‌توان آن را احساس کرد/ یک اقتصاد قوی و پویا، مدارای قومی ـ مذهبی و تحمل سلایق و سرمایه‌های اجتماعی از مولفه‌های امنیت است.

سردار عبدالله عراقی وظیفه ذاتی نیروهای مسلح را تامین امنیت کشور عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف مهم برای ایجاد امنیت ملی پایدار و پویا تقویت نیرو‌های مسلح در حوزه رزم است.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده تیپ 71 پیاده روح‌الله یکی از وظایف ذاتی هر حکومت و دولتی را برقراری امنیت ملی برای آن کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امنیت یکی از مقوله هایی است که دائماً بشر به دنبال آن بوده است با تأکید بر اهمیت امنیت ملی افزود: دولت‌ها همواره به فکر حاکم کردن امنیت ملی در جامعه خود هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: مقوله امنیت، گفتمانی نیست بلکه احساسی و ادراکی است و تنها با تبلیغات و شعار در رسانه‌ها نمی‌توان آن را احساس کرد.

سردار عراقی در بیان اهمیت امنیت اظهار داشت: در دین اسلام به دو مقوله امنیت و سلامت در کنار هم تاکید شده است.

وی بیان کرد: یکی از مولفه‌های امنیت نیروهای مسلح است که هر چه نیروهای مسلح، آموزش دیده و توانمندتر باشند می‌توانند بهتر امنیت را برقرار کنند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: یکی از وظایف مهم برای ایجاد امنیت ملی پایدار و پویا تقویت نیرو‌های مسلح در حوزه رزم است.

سردار عراقی با بیان اینکه امروزه نیروهای مسلح به تنهایی نمی‌توانند ضامن امنیت باشند و مقوله‌های دیگر نیز نیاز است، اقتصاد را یکی از مولفه‌های امنیت ملی عنوان کرد. وی با توجه به اهمیت اقتصاد در نوسازی تجهیزات نظامی و تامین معیشت و رفاه نیروها خاطر نشان کرد: یک اقتصاد قوی و پویا می‌تواند یک امنیت ملی پایدار ایجاد کند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه، مدارای قومی ـ مذهبی و تحمل سلایق و سرمایه‌های اجتماعی را از دیگر مولفه‌های امنیت دانست و اظهار داشت: حفظ سرمایه‌های اجتماعی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و از افراد معتبر و تاثیر‌گذار در مدار حکومت و حاکمیت استفاده شود.

سردار عراقی دسترسی به منابع اصلی آب، برق، سوخت و انرژی را از دیگر مولفه‌های امنیت ملی ذکر کرد.

وی آموزش و اثر بخشی آموزشی، آمادگی جسمانی، تبحر در تیراندازی، نظم و انضباط انفرادی و عملیاتی و آماده به جنگ بودن تمام دارایی‌های یگان را از عوامل موفقیت یگان‌ها عنوان کرد و بیان کرد: در صورت رعایت و کنترل این نکات می‌توانیم به یک امنیت پایدار برسیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت قدردانی از سرمایه‌های اجتماعی و امید بخش نسل جوان به شمار می‌رود، تصریح کرد: باید همواره قدردان پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت بود و برای تعظیم آنها تلاش کرد.

سردار عراقی افزود: اقتدار ایران اسلامی در همه عرصه‌ها مرهون ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام است و باید از تجربیات این قشر بیش از پیش استفاده شود.

در این مراسم که با حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت برگزار شد از خانواده شهدای تیپ پیاده 71 روح‌الله و پیشکسوتان تیپ 71 روح‌الله تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز