خبرگزاری کار ایران

مولانا محمد جعفرخان از علمای بنگلادش:

مسلمانان با اتحاد جلوی كشتار مسلمنان میانمار را بگیرند

کد خبر : ۶۷۵۴۵

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) تلاش زیادی برای وحدت مسلمانان داشته است/ مسلمانان باید با همبستگی و یكپارچگی با دشمنان مقابله كنند.

 مولانا محمد جعفرخان از علمای بنگلادش گفت: انقلاب ایران به بركت اسلام توانسته است دژهای شیطان بزرگ ٰ امریكا را در هم بشكند و مسملنان با اتحاد و همبستگی جلوی كشتار مسلمنان میانمار را بگیرند

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در سالن اجلاس سران محل برگزاری اجلاس "علما و بیداری اسلامی" مولانا محمد جعفرخان از علمای بنگلادشی شركت‌كننده در این اجلاس  گفت: مردم ایران با نصرت خداوند و با پیروزی انقلاب اسلامی قدرت و هیمنه آمریكا در منطقه را از بین بردند.

محمد جعفرخان با تاكید بر لزوم تحكیم وحدت اسلامی در میان جوامع مسلمان تصریح كرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) تلاش زیادی برای وحدت مسلمانان داشته است و به همین دلیل از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم به امور دیگر كشورها همچون بنگلادش نیز بیشتر توجه كند تا مسلمانان این كشور به توانند حقوق خود را حفظ كنند.

این عالم بنگلادشی با اشاره به توطئه‌افكنی صهیونیستها علیه مسلمین و برای ایجاد افتراق بین آنان افزود: صهیونیستها در یمن، پاكستان، چچن، لبنان و بسیاری از كشورها در حال توطئه هستند و مسلمانان باید با همبستگی و یكپارچگی با آنان مقابله كنند.

وی با انتقاد از اقدامات وحشیانه و غیرانسانی دولت میانمار ضد مسلمانان گفت: باید با اتحاد و همبستگی جلوی تجاوز به مسلمانان میانمار را بگیریم.

محمد جعفرخان همچنین با اشاره به سابقه روشن روابط ایران و بنگلادش افزود: زبان فارسی بین مردم بنگلادش نفوذ خوبی دارد و شعرائی همچون جامی، سعدی و عطار مورد احترام مردم بنگلادش هستند.

وی با اشاره به ضرورت ترویج زبان و فرهنگ فارسی در بنگلادش گفت: از دولت ایران می‌خواهیم زمینه گسترش زبان فارسی را نه تنها در دانشگاهها بلكه در مدارس بنگلادش هم ایجاد كند تا این امر زمینه‌ساز گسترش بیداری اسلامی شود.

این عالم بنگلادشی در پایان پیشنهاد كرد در جوار مرقد امام خمینی(ره) موزه‌ای از آثار شخصیتهای اسلامی برپا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز