خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

نباید ضعف درونی‌مان را به آمریكا نسبت دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۹۲

مكتب ما ایرانی نیست. مكتب ما، مكتب اهل بیت است /برای نان و آب هم دست از انقلاب برنمی‌داریم/كاری كه در بانك‌ها انجام می‌شود كاری نیست كه در فقه گفته شده است/دروغ، ریا وظایف روزانه‌مان شده و آبروریزی و پرده‌دری نقل هر مجلس شده است.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مسجد امام علی (ع) شیراز و در جمع نمازگزاران گفت: انقلاب اسلامی انگیزه مادی نداشت و مردم هم در دفاع از انقلاب كم نگذاشتند مخصوصاً‌ در دوران دفاع مقدس كه به اعتقاد من اهمیتش كمتر از انقلاب نبوده است. انصافاً فرهنگ بسیج، جهاد و شهادت توانست تحولی عظیم در حوزه‌های فرهنگی ایجاد و ریشه‌های انقلاب را مستحكم نماید.

قالیباف با اشاره به خانواده‌هایی كه 4 یا 5 شهید داده‌اند گفت: این مردم در راه انقلاب چیزی كم نمی‌گذارند. مردم اگر سرزمین خود را حفظ كردند و از انقلاب دفاع كردند، مردم معتقد به اهل بیت و قرآن هستند و فرهنگ عاشورا آنها را در میدان جنگ نگاه داشت.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان در ادامه با اشاره به عبارت مكتب ایرانی كه جدیداً مطرح می‌شود، گفت: افتخارمان این است كه ایرانی هستیم ولی باید بدانیم كه مكتب ما، مكتب ایرانی نیست. مكتب ما، مكتب اهل بیت است و آنقدر كه این مكتب به ایران خدمت كرده، هیچ مكتبی خدمت نكرده است.

دكتر قالیباف با اشاره به جنگ 8 ساله و اتحاد كشورهای غربی و شرقی برای ضربه زدن به نظام اسلامی، گفت: دنیا بداند ما برای نان و آب انقلاب نكردیم و برای نان و آب هم دست از انقلاب برنمی‌داریم. ما مبانی‌مان و اصولمان محكم‌تر از اینهاست.

دكتر قالیباف خطاب به مسئولین كشور و همچنین خود گفت:امسال راهپیمایی 22 بهمن پرشكوه‌تر از سال‌های گذشته انجام شد و سابقه چنین حضوری را در سال‌های گذشته نداشتیم. این به این معنی نیست كه مردم از ما راضی هستند، خیر. مردم آنقدر فهیم و بصیر و آگاه هستند كه حساب امسال بنده را به حساب دین و انقلاب و نظام نگذارند. اما ما از امام آموختیم كه اگر به این ملت خدمت نكنیم و مشكلات و مسائل اقتصادی‌شان را حل نكنیم و كشور را در مسیر پیشرفت قرار ندهیم هم به خود و خون شهدا خیانت كرده‌ایم و هم به آرمان‌هایی كه برای آن شهید دادیم. چه بسا جوانانی كه انقلاب را ندیدند و دفاع مقدس را لمس نكرده‌اند، از دست مدیریت و نارسایی‌های اقتصادی به حساب انقلاب و اسلام بگذارند. دشمنانمان نیز همین را می‌خواهند و از ترور به جایی نرسیده‌اند و امروز به دنبال این هستند كه باور جامعه و جوانان را به اینجا برسانند كه اسلام دردی از شما دوا نمی‌كند.

دكتر قالیباف خاطرنشان كرد اگر من مدعی‌ام رزمنده بودم و سرباز رهبری و پاسدار آرمان شهدا هستم باید در تمام شئون، كارآمدی دین در اداره جامعه را عینیت بخشم.

دكتر قالیباف با اشاره به فرمایش امام علی (ع) خطاب به مالك اشتر در خصوص دریافت خراج و خدمت به تأمین آسایش زندگی مردم گفت: دین اسلام به ما دستور داده كه به اقتصاد مردم توجه داشته باشیم. سال گذشته رتبه اول در حوزه امر به معروف به شهرداری تهران اختصاص شد اما من به عنوان یك رزمنده این را قبول ندارم. ما اگر می‌خواهیم امر به معروف بكنیم باید فقر را ریشه‌كن نماییم. در جامعه‌ای كه پدر شرمنده فرزندانش است، تربیت نیز با مشكل مواجه می‌شود. كسی كه فقیر شد تسلیم قدرت و ثروت می‌شود و چاپلوس می‌شود. با این فضا دیگر امر به معروف چه اهمیتی دارد.

دكتر قالیباف با اشاره به نظام بانكداری ایران گفت: امروز نه اینكه روابط بانكداری ما غیراسلامی است تمام فقها این ساختار را تأیید كرده‌اند ولی كاری كه در بانك‌ها انجام می‌شود كاری نیست كه در فقه گفته شده است. وقتی ربا در زندگی مردم وارد شد و به صورت سیستمی درآمد، دیگر گوش شنوایی برای امر به معروف پیدا نمی‌شود.

وی با اشاره به نام گذاری سال حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری گفت:سی سال از انقلاب گذشته است و همه افراد،را می‌شناسند باید تحقیق كنیم، شناسنامه و کارنامه افراد مورد قبول هست یا خیر. با اطمینان عرض می‌كنم كشور ظرفیت های اقتصادی و منابع انسانی بسیاری دارد كه با مدیریت می‌توان بخش بزرگی از مسائل اقتصادی را حل كرد.

وی تاکید کرد: نه آمریكا آنقدر بزرگ و نه دنیا آنقدر كوچك است كه تحریم‌ها بر ما اثر بگذارد. ما چون انقلابمان اسلامی است و در فرهنگ عاشورا تربیت شده‌ایم، جان، مال و فرزند خود را فدا می‌كنیم ولی عزت خود را نمی‌دهیم. آمریكا عزت ما را نمی‌تواند بگیرد و نباید ضعف درونی‌مان را به آمریكا نسبت دهیم.

محمد باقر قالیباف ادامه داد: در ضعف مدیریت همین بس كه با نفت 10 دلار، تا 120 دلار كه در یك دهه فروختیم درآمدمان 4 یا 5 برابر شد ولی شرایط اقتصادی‌مان بدتر شد. پس مشكلمان پول نیست. مشكلمان این است كه از فرهنگ دفاع مقدس دور شده‌ایم. دروغ، ریا وظایف روزانه‌مان شده و آبروریزی و پرده‌دری نقل هر مجلس شده باید بدانیم كه از نردبان دروغ، ریا، تزویر و تهمت نمی‌توان به بام سعادت برسیم.

وی ادامه داد بنده اگر خود را در معرض انتخابات قرار داده‌ام، براساس تجربیات گذشته و وظیفه‌ای است كه حس كردم و طی آن برنامه‌ای به همراه 250 نفر از متخصصان در 24 سرفصل در حوزه جوانان، زنان، فرهنگ، سیاست خارجی و... پیش‌بینی كرده‌ام. البته برنامه كفایت نمی‌كند ما برنامه 1404 را نیز داریم كه در 8 سال گذشته 4 درصد هم پیشرفت نداشته پشت یك برنامه، كارنامه مشخص نیز می‌خواهیم. و در كنار آن تیم مشخص نیز نیاز است كه از دو ویژگی پیروی كند. اول معتقد به نظام اسلامی و ولایت باشد و دوم مدیر و باعرضه. اگرچه با بنده مخالف و یا موافق باشد. رویه نامناسبی كه با ورود دولت‌ها، چه اصلاح‌طلبان و چه اصول‌گرایان و تغییر تمام نیروها ایجاد شده است باعث شده تا این سیاست‌زدگی كشور را داغان كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز