خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در ساری:

اصلاحات مثل نماز صبح واجب است

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۹۶

در کشورهای همسایه مثل، عراق، افغانستان و ترکیه تعداد زنان حاضر در مجلس بسیار بیشتر از کشور ماست.

مصطفی کواکبیان، یکی از نامزدهای انتخابات سال جاری از طیف اصلاح طلبان با حضور در مسجد فاطمه زهرا شهرستان ساری به تشریح برنامه‌های انتخاباتی خود پرداخت.

به گزارش ایلنا از ساری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، حضرت فاطمه را دارای عصمت مطلق الهی دانست و گفت: با توجه به آموزه‌ها و تفکرات ما شیعیان و اهمیت جایگاه امامت باید بدانیم که حضرت فاطمه صاحب ولایت است.

وی با اشاره به عدم ارتقای مناسب جایگاه سیاسی زن در کشور افزود: متاسفانه در کشورهای همسایه مثل، عراق، افغانستان و ترکیه تعداد زنان حاضر در مجلس بسیار بیشتر از کشور ماست، که باید این موضوع را به شکلی جدی آسیب‌شناسی کرد و زن را به جایگاه اصلی‌اش در وضعیت سیاسی مملکت رساند.

کواکبیان ارتقا جایگاه سیاسی زن را یکی از برنامه‌های آینده دولتش اعلام کرد و پیرامون همزمانی دو انتخابات در کشور گفت: من با اضافه شدن ۲سال به شورای سوم موافق نبودم و از موافقان همزمانی این دو انتخابات به حساب می‌آمدم که البته آن زمان چون در اقلیت بودیم نظرمان رای نیاورد.

وی حضور مردم در پای صندوق‌ها را الزامی دانست و تصریح کرد: باید جلوی این دولت گرفته شده و روند اجرایی کشور تغییر کند و این کار جز با تاکید بر حضور گسترده در انتخابات میسر نمی‌شود.

کواکبیان دولت احمدی‌نژاد را دولت بداخلاقی دانست و ادامه داد: بار‌ها به احمدی‌نژاد گفتم برای گرانی و بیکاری و مشکلات مردم را چاره ای کند اما ایشان در این فکر‌ها نبود و امروز هم هنوز با بی‌برنامگی و عوام فریبی‌های دولت مواجهیم.

رئیس حزب مردم سالاری سفرهای اخیر هیات دولت به استان‌ها را دارای جنبه‌های انتخاباتی دانست و با نقد استفاده دولت از امکانات دولتی در جهتی خاص گفت: هر بچه‌ای که سیاست هم نداند می‌فهمد که این سفر‌ها انتخاباتی است.

نماینده اسبق مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی وعده‌های یارانه‌ای دولت را بسیار نامطلوب و کوته نظرانه دانست و تاکید کرد: از کجا می‌خواهید ۲۸۰ هزار تومان به هر نفر بدهید، شاید با ۴ هزارتومان کردن بنزین! مگر اقتصاد یعنی صدقه دادن؟

در سال ۸۴ با نقدینگی ۷۰ هزار میلیاردی دولت را تحویل اصولگرایان دادیم و امروز با نقدینگی ۴۷۰ هزار میلیارد تومانی مواجهیم. در دوره  خاتمی تورم ۱۲درصدی وجود داشت  اکنون و به گفته خودشان نرخ تورم به ۴۴ هم رسیده است.

وی ادامه داد: دولت می‌گوید ۵ میلیون بیکار داریم و این کذب محض است چون در بهترین حالت هم اکنون ۱۱ میلیون بیکار در کشور وجود دارد.

کواکبیان اصلاح وضع موجود را دشوار دانست و گفت: مشکلات یک شبه حل نخواهد شد و من نمی‌گویم اگر رئیس جمهور شوم همه چیز را درست می‌کنم اما بر این عقیده‌ام که جلوی این روند را از هرکجا بگیریم منفعت است.

صاحب امتیاز روزنامه مردم سالاری شعار زنده باد اصلاحات را شعار همیشگی خود دانست و خطاب به برخی از مخالفین اصلاحات گفت: آقایان فکر می‌کنند اصلاحات طاعون و سرطان است در صورتی که اصلاحات‌‌ همان امر به معروف و نهی از منکر است و مثل نماز صبح واجب است.

وی افزود: هرکس خاتمی را برانداز بداند حرف بی‌ربط زده و نمی‌توان با این حرف‌ها مردم را گول زد زیرا آن‌ها فهیم و آگاه هستند.

کواکبیان با بیان اینکه چه کسی گفته که اصلاحات، اپوزوسیون نظام است، اظهار داشت: هر کسی که گفته آقای خاتمی برانداز است، حرف بی‌ربط زده است.

کواکبیان با یادآوری تذکرات اصلاح طلبان در مجلس به آوردن قرآن با دف و حرکات موزون با حضور معاون اول رئیس جمهور، گفت: آن وقت می‌خواستند شکم ما را پاره کنند و می‌گفتند فتنه گر نباید اعتراض کند.

وی افزود: بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ این مملکت در این دولت صورت گرفت و عادت دولت شده است که کار‌ها را به گردن دیگرانی مثل جمشید بسم الله بیاندازد.

کاندیدای ریاست جمهوری اجماع اصلاح طلبان را هدف اصلی‌شان دانست و در پاسخ به نقد اصولگرایان مبنی بر بلاتکلیفی اصلاح طلبان گفت: پس چرا خودشان با این همه نامزد ورود پیدا کرده‌اند؟ این میز پاستور چقدر مهم است که ۴۰ نفر کاندید شده‌اند؟

وی در پایان با اشاره به رابطه ایران و آمریکا نظر رهبری را اصل دانست و افزود: البته باید علاجی برای رابطه با آمریکا پیدا کرد زیرا ایران بسیار بیشتر از این باید در مناسبات بین المللی تاثیر گذار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز