خبرگزاری کار ایران

محمدباقر قالیباف با آیت‌الله حائری شیرازی دیدار کرد

کد خبر : ۶۸۵۰۹

محمد باقر قالیباف صبح امروز با حضور در بیت آیت الله حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری با وی دیدار و گفت و گو کرد.

محمد باقر قالیباف صبح امروز با حضور در بیت آیت الله حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری با وی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا آیت الله حائری شیرازی در این دیدار با اشاره به اهمیت احساس مسئولیت در رابطه با نامزد های انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هر انسانی احساس کند این مسئولیتی است که بر زمین مانده و من از خودم تواناتری برای آن پیدا نکردم و صادقانه چنین اندیشه ای داشته باشد و احساس وظیفه کند، این موضوع مطلوب است. من این را به سایر کاندیداها نیز گفته ام.

نماینده سابق ولی‌فقیه در استان فارس گفت: نامه ای را خطاب به همه کاندیداها نوشته ام و چند نکته مهم را گوشزد کرده ام، مسئله اول این است که وضعیت اقتصاد کشور باید بر مبنای اقتصاد اسلامی اصلاح شود. قانون سرمایه داری در کشور ما پوشش اسلامی داشته و ما را متوقف کرد ه است. همانگونه که قوانین سوسیالیستی هم با پوشش اسلامی ما را دچار مشکل کرده است. ربا قانون سرمایه داری است و این باید در نظام بانکداری ما اصلاح شود. نکته دوم انتقال مالکیت از دولت به مردم است. دولت باید از ولایتش برای انتقال مسئولیت کمک بگیرد. همانگونه که در استهبان مردم با استفاده از طبیعت روی پای خود ایستاده اند و یک الگوی اقتصادی مردمی را راه اندازی کرده اند.

وی با اشاره به عملکرد  قالیباف، گفت: شما در هر زمینه ای صحبت شود، دارای پرونده روشن خدمت هستید و این در تمام دوران مسئولیت شما روشن است.

در ادامه این دیدار قالیباف با اشاره به نیاز مملکت به روحیه جهاد گفت: من به عنوان یکی از بچه های انقلاب اگر خدا قبول کند دنبال کار هستم. نسل ما همه مدیون اسلام، انقلاب، امام و شهداییم و هرچه داریم از آن ها است.اگر ما کاری یاد گرفته ایم با خون بچه های مردم یاد گرفته ایم نه با پول بچه های مردم و ما جز اینکه تا جان در بدن داریم در راه خدمت به مردم تلاش کنیم، راه دیگری نداریم. خداوند را شاهد می گیرم هیچ موقع برای من مهم نبوده کجا هستم و چه مسئولیتی دارم. برای من مهم آن بوده در هرکجا که هستم با تمام توان و به شکل درست خدمت کنم. برای من این موقعیت ها که ترکیبی از کارهای اجرایی و سیاسی است همانند دوران دفاع مقدس است و در مسیر انتخابات هم هرچه خدا بخواهد تسلیم امر او هستیم و با خدای خود عهد کرده ایم در این راه بد اخلاقی نکنیم و به تکلیف و وظیفه مان عمل کنیم. وقتی به دلم مراجعه می کنم بسیار آرامم و بر خلاف برخی هیچ تشویشی ندارم و راضی به رضای او هستم که بتوانم خدمتی به مردم انجام دهم.

وی با اشاره به موضوع سیستم اقتصادی کشور گفت: درد این است که انقلاب را با این همه عظمت به سرانجام رساندیم اما اقتصاد که اساس کار است را رها کردیم. در جمعی از روحانیون، فردی از من پرسید که برای امر به معروف و نهی از منکر چه کرده اید؟ گفتم اگر منظور کار ستاد امر به معروف است که ما در بخش های مختلفی مانند نماز، حجاب و امر به معروف چند سال است از طرف دستگاه های مرتبط رتبه اول را کسب می کنیم. اما اگر از من بپرسید می گویم این وضع مناسب نیست چون اگر می خواهیم امر به معروف کنیم باید ربا را حذف کنیم تا مشکلات جامعه بر طرف شود. من به عنوان کسی که در تمام سال های بعد از جنگ در موضوعات سازندگی و پیشرفت کشور و در بخش های مختلف درگیر بوده ام فکر می کنم در این حوزه دچار سردرگمی هستیم و علتش آن است که دستور خدا را حاکم نکردیم و همچنان اقتصاد سرمایه ای بر کشور ما حاکم استو همانگونه که به شما قول داده ام اگر خواست خدا بود و توفیق خدمت به مردم را داشتم، قول داده ام دو موضوع را به صورت جدی دنبال کنم. یکی آنکه در ظرف دو سال یک آرامش بر اقتصاد کشور حاکم می کنم و موضوع اقتصاد اسلامی را به صورت جدی دنبال خواهم کرد و دیگری توجه جدی به فرهنگ است.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم به مراتب بیش از وزارت ارشاد در امر فرهنگ دخیل هستند؛ در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی باید طی یک مدار 10 ساله، به یک نتیجه واقعی در حوزه فرهنگ برسیم و بزرگواران حوزه و روحانیون باید در این بخش پای کار بیایند تا بتوانیم در حوزه فرهنگ کشور اتفاقات مهمی به وجود بیاوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز