خبرگزاری کار ایران

سردار جزایری:

ادعای حمله به موشک‌های ایرانی جنگ روانی است

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۴۹

معاون ستادکل نیروهای مسلح با بی اساس خواندن ادعای صهیونیست ها در حمله به کاروان موشک های ایرانی در سوریه، این گونه اخبار را جنگ روانی علیه مقاومت منطقه دانست.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با بی اساس خواندن ادعای صهیونیست ها در حمله به کاروان موشک های ایرانی در سوریه، این گونه اخبار را جنگ روانی علیه مقاومت منطقه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به سوریه، گفت: اصولا خوی رژیم صهیونیستی تجاوزگری است، در تشدید این خصلت و این ویژگی، بعضی از كشورهای منطقه دخالت دارند كه در برابر مردم و تاریخ محاكمه خواهند شد؛ ما امروز با رژیم های سلطه مواجه هستیم كه در سلسله مراتب فراماسونری بین المللی و رژیم های ابرسرمایه داری جهانی قرار دارند، این رژیم ها اصولا منافعشان در ایجاد تنش، چالش و احیانا جنگ افروزی در سایر كشورها است.
وی افزود: امروز آمریكا در راس این هرم تجاوزگری و زیاده خواهی سعی می كند با یارگیری از سایر كشورها، منافع نامشروع خود را توسعه دهد و به نظر می آید آنچه امروز در منطقه و در سوریه روی می دهد از این دایره خارج نیست؛ قطعا اتفاقات سوریه و جنگی بین مسلمانان با هدایت آمریكا و صهیونیسم بین الملل رخ داده است؛ همه اینها باعث شده كه كشورهایی كه جز تجاوز و اشغال سایر سرزمین ها چیزی در كارنامه ندارند، زمینه را برای تشدید اقدامات خصمانه خود مناسب ببینند؛ دخالت های گاه و بیگاه صهیونیست ها در سوریه و لبنان و سرزمین فلسطین همه از همین فرمول تبعیت می كنند.
سردار جزایری که میهمان برنامه "من طهران" شبکه العالم بود، با رد تبلیغات رسانه های غربی و اسرائیلی درباره هدف قرار گرفتن انبار سلاح های ایرانی در سوریه، گفت: در شرایط امروز دولت و مردم سوریه به لحاظ قدرت نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و به لحاظ قدرت معنوی دارای اقتدار لازم هستند و در برابر طیف وسیعی از متجاوزین مقاومت می كنند؛ ارزیابی میدانی حاكی از موفقیت و پیشرفت ملت و دولت سوریه و عقب نشینی های دشمنان است.
معاون ستادکل نیروهای مسلح افزود:دولت سوریه اصولا نیازی به حمایت تسلیحاتی ایران ندارد، این گونه خبرها بیشتر جنبه پروپاگاندا و عملیات روانی دارد. دشمنان سوریه تلاش می كنند مقاومتی كه در سوریه شكل گرفته است را به بقیه كشورها نسبت دهند؛ اما واقعیت این است كه مردم و دولت سوریه جانانه ایستاده اند و از كیان و كشور و اقتدار خود دفاع می كنند.
وی با تاکید بر قدرت مقاومت در منطقه، افزود: خوشبختانه امروز مقاومت به حدی از بلوغ و توانایی رسیده كه به طور خودكفا می تواند در برابر هرگونه تجاوز به خوبی از خود دفاع كند؛ آنچه كه حماس به وسیله آن توانست از خود دفاع كند یا پتانسیل نظامی حزب الله لبنان تماما تولیدات داخلی است؛ انتساب توانمندی های مقاومت به سایر كشورها عملیات روانی است كه در دستور كار دشمنان مقاومت قرار دارد و به نظر می آید در آینده تشدید شود.
وی قدرت مقاومت را دلیل حمله اسرائیل به سوریه دانست و گفت: این امر در درجه اول به دلیل اقتدار مقاومت و درماندگی و استیصالی است كه دشمنان سوریه با آن مواجه هستند. این گونه اقدامات نمی تواند هیچگونه تاثیری در سرنوشت منطقه داشته باشد به منزله سنگ پراکنی هایی است كه شخص یا اشخاص دیوانه به آن دست می زنند؛ الان مردم و دولت سوریه بیش از 2 سال است كه در برابر طیف قابل توجهی از دشمنان قرار دارند و آمریكا و سایر كشورهای خصم و نیز ارتجاع منطقه هر اقدامی كه توانستند علیه سوریه انجام دادند؛هم اكنون منطقه ما متاسفانه با بزرگ ترین تروریسم دولتی در تاریخ معاصر مواجه است و شما هیچ كشور و منطقه ای را در سده اخیر سراغ ندارید كه اینچنین گرفتار تروریسم دولتی شده باشد.
سردار جزایری ادامه داد: سركرده این طیف آمریكا است و برخی از كشورهای ثروتمند منطقه به همراه کشورهای که دارای پتانسیل نظامی قابل توجهی هستند همه دست به دست هم علیه یك كشور شورش و فتنه كرده اند؛با این وجود چون خواست مردمی برخلاف این جریان است، سوریه توانسته ایستادگی كند و قطعا آینده از آن مردم مقاوم سوریه خواهد بود.
معاون ستادکل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی را رژیمی آدم کش و کودک کش خواند و گفت: در جریان حمله به لبنان و غزه همه جهانیان دیدند كه چه تعداد كودك و انسان های بیگناه كشته شدند؛ در برابر این خصلت وحشیانه چه باید كرد؟ زمانی كه منطقه ما به این درك واحد برسد كه باید در برابر این دشمن خونخوار با وحدت نظر مبارزه كرد، اینگونه تجاوزات فروكش خواهد کرد.
وی افزود: در صورت وجود اختلاف یا اقدام نظامیِ سخت یا نیمه سخت و حتی اقدامات نرم کشورهای منطقه علیه یکدیگر، دشمنان بیگانه قطعا سوء استفاده می كنند؛ دشمنان بزرگ ما مثل آمریكا و اسرائیل از این منطقه چه می خواهند؟ اسرائیل ماندگاری حاكمیت نامشروع خود را می خواهد، اما مردم منطقه این را نمی خواهند و اگر دولت های منطقه با مردم همراهی كنند، اسرائیل به سرعت نابود خواهد شد.
جزایری گفت: آمریكا به دنبال تصاحب نفت و منابع انرژی منطقه و دست اندازی به بزرگترین آبراه جهانی است؛ آمریكا در صورتی می تواند به این خواسته ها برسد كه دولت های منطقه با او همراهی داشته باشند و متاسفانه واقعیت تلخ منطقه ما اینگونه است؛ اما درعین حال جرقه های امید روزبه روز بیشتر می شود و مقاومت وانقلاب اسلامی جایگاه خود را در میان مسلمانان وآزادگان باز می كند.
سردار جزایری افزود:همه برآوردها نه تنها برآوردهای ما، بلكه برآورد نخبگان آمریكایی و اروپایی حاكی از آن است كه دوران حاكمیت ظالمانه آمریكا و اسرائیل كوتاه خواهد بود و به زودی تغییرات اساسی را در منطقه شاهد خواهیم بود.
سردار جزایری درباره پاسخ ایران، حزب الله و دولت سوریه به حمله رژیم صهیونیستی، گفت: هیچ کس نباید در این مساله تردید داشته باشد كه مقاومت اجازه پیشرفت رژیم صهیونیستی را در منطقه نخواهد داد. برآورد عملیاتی ما در صحنه گویای پیروزی ها و موفقیت های جبهه مقاومت است؛ جمهوری اسلامی ایران به دلیل اشراف بر اوضاع منطقه برداشت روشنی از منطقه دارد و برنامه هایی كه بتواند مقاومت را توسعه و استمرار دهد در دستور كار است.

وی افزود: دشمنان فكر نكنند با اقدامهای تروریستی و حتی اقدامات گسترده نظامی قادر خواهند بود در صفوف منطقه خللی ایجاد كنند، جمهوری اسلامی ایران و تمام طرفهایی كه دل در گروی مقاومت منطقه دارند، اجازه پیشروی را به دشمن نخواهند داد.

معاون ستاد كل نیروهای مسلح، گفت: اتفاقات كنونی صحنه سوریه متاسفانه آتش این فتنه را بیش از گذشته شعله ور می كند و كشورهای منطقه قطعا از این آتش افروزی دچار زیان خواهند شد و آنچه در پایان باقی می ماند، از یك طرف پیروزی نهایی مقاومت است و از سوی دیگر كشورهای پشتیبان فتنه بزرگ در سوریه باید در برابر تاریخ به خاطر خسارات وارده به كشورهای منطقه پاسخگو باشند.
وی درباره احتمال تكرار چنین حملاتی، گفت: دولت سوریه و مقاومت پاسخ خواهد داد، چنانچه كسانی مایلند این آتش افروزی شعله ورتر شود، می توانند به این اقدامهای خصمانه شان ادامه دهند.
جزایری درباره رزمایش آمریكا و همپیمانانش در خلیج فارس، گفت: آمریكاییان در گذشته نیز سعی كردند چنین رزمایش هایی را برگزار كنند كه البته چندان موفق نبودند، جمهوری اسلامی ایران بارها رزمایشهای مختلفی در مناطق آبی خود با اقتدار و موفقیت برگزار نموده است، اصولا اختیار و مدیریت تنگه هرمز به عهده جمهوری اسلامی ایران است، آمریكاییان با اقدامهایی از این قبیل، تلاش می كنند نوعی آرامش به دوستانشان در قبال داستان كاذب ساخته خود كه همان ایران هراسی و اسلام هراسی در منطقه و سایر مناطق جهان است، بدهند.
سردار جزایری ادامه داد: بنابراین از یك سو ایران هراسی ایجاد كردند، در حالی كه ایران بارها اعلام كرده موضع مسالمت آمیزی درباره همسایگانش دارد؛تمام نخبگان جهان و منطقه، مسلمانان آزاده خاورمیانه و خلیج فارس، به این امر كاملا واقفند و می دانند ایران هراسی، شیعه هراسی و اسلام هراسی یك عملیات روانی در بستر جنگ نرم آمریكایی ها است.
معاون ستاد مشترك نیروهای مسلح، گفت: آمریكاییان از یك طرف ایران هراسی به راه می اندازند و از سوی دیگر می گویند چگونه با ایران هراسی برخورد كنیم، لذا دست به اینگونه رزمایشها می زنند، این رزمایش كاملا معمولی است، هیچ نكته نو و بدیعی در آن نمی باشد، بعید می دانم از تاكتیكهای نوین برخوردار باشد و بیشتر جنبه سرگرمی و زمینه سازی برای غارت اموال كشورهای منطقه به وسیله فروش سلاحهایی است كه چه بسا برخی از آن هرگز مورد استفاده قرار نمی گیرد.
معاون ستاد كل نیروهای مسلح گفت: برآورد ما مبتنی بر اطلاعات دقیق نشان می دهد گرچه غربی ها به ویژه آمریكا تلاش می كنند این رزمایش را به عنوان یك اقدام بزرگ جلوه دهد، اما این رزمایش معمولی،سطحی، كاملا ضربه پذیر و آسیب پذیر است.كلیه تحركات در خلیج فارس، خاورمیانه و آبهای سرزمینی و بین المللی اطراف ایران در رصد و اشراف اطلاعاتی ما است، این رزمایش در راستای كسب منافع بیشتر برای آمریكا و كشورهای سازنده سلاح و همچنین عملیات روانی و جنگ نرم است.
وی افزود:بارها اعلام كردیم آمریكاییان باید تحركات و ارتباطاتشان را در خلیج فارس اطلاع رسانی كند و مبتنی بر چارچوب ها و قواعد بین الملل حركت كنند در غیر این صورت چه بسا ممكن است دچار مشكل شوند، خوشبختانه نیروهای نظامی ما در منطقه تسلط و اشراف دارند، ما اخیرا با مشكل ویژه ای برخورد نكرده ایم.
سردارجزایری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام كرده كه اصل، بر "باز نگه داشتن تنگه هرمز و امنیت كامل آن و تردد امن كشتی ها" است كه این امر مبتنی بر منافع عمومی و جهانی می باشد با این حال ایران بارها اعلام كرده است كه حضور نیروهای نظامی خارجی از جمله آمریكائی چه بسا باعث ایجاد تنش و خلل در این امر اساسی شود. پیشنهاد همیشگی ما این است كه آمریكائی ها این منطقه را باید ترك كنند و امنیت منطقه باید توسط خود كشورهای منطقه تأمین بشود بنابراین احتمال به هم خوردن وضعیت منطقه به علت حضور نظامی آمریكا وجود دارد در عین حال ایران تلاش می كند كه این منطقه امن باشد و امنیت منطقه استمرار داشته باشد مگر اینكه منافعش با خطر مواجه شود. اگر منافع ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز به خطر بیفتد، سناریوهای از پیش تعیین شده را اتخاذ خواهد كرد.
جانشین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: برخلاف ادعاها؛ در سوریه چیزی به عنوان جنگ شیعه وسنی وجود ندارد. در واقع گروه هائی در سوریه فعالیت می كنند كه این گروه ها نه شیعه هستند و نه سنی و نه مسلمان هستند و فجیع ترین جنایات را در این كشور مرتكب می شوند. از طرف ایجاد نفاق و بهره برداری از اختلاف و تنش در جامعه یك حادثه حزن انگیز تاریخی در خیلی از كشورها و مناطق از جمله منطقه خاورمیانه است. متخصص ایجاد تنش و اختلاف بین كشورها و جوامع، انگلیسی ها بودند و تاریخ انگلیس مملو از این گونه توطئه ها و اقدامات شرم آور است. آمریكائی ها امروز پا جای پای انگلیسی ها گذاشته اند و از تجارب تفرقه افكنی انلگیس میان ملت ها و كشورها استفاده می كنند. متأسفانه برخی حكام عرب و كشورهای مرتجع منطقه مجری توطئه های انگلیس و آمریكا هستند كه این امر عواقب ناگواری برای كشورهای منطقه به همراه دارد.
مردم مسلمان منطقه با همدیگر در صلح و صفا زندگی كرده اند و مایل هستند در صلح و صفا زندگی كنند شیعه و سنی در كنار هم مدتهای مدید زندگی مسالمت آمیز داشته اند. از زمانی كه اسلام مجددا قدرت گرفت و انقلاب اسلامی ایران توانست روحی جدید در میان مسلمانان جهان بدمد كه از آثار این انقلاب، انقلابات جدید منطقه خاورمیانه و برخی كشورهای آفریقا می باشد؛ دشمن تلاش های خود را عمدتا با اقدامات نرم افزارانه بر ایجاد اختلاف میان كشورها ومذاهب اسلامی متمركز كرد كه متأسفانه امروز ما با یك جنگ بزرگ فرقه‌گرایانه مواجه هستیم. متأسفانه برخی حكام سرسپرده عرب با تبعیت از آمریكا و رژیم صهیونیستی، در منطقه آشوب ایجاد می كنند. گرد و غبار این فتنه بالاخره روزی فروخواهد نشست و ننگ و خفت این فتنه برای عاملان آن باقی خواهد ماند و قطعا مردم منطقه سؤال خواهند كرد كه چرا برخی حكام منطقه دست در دست آمریكا به عنوان بزرگترین شرور و متجاوز و اسرائیل به عنوان رژیم غاصب سرزمین فلسطین و انگلیس برای ارتكاب این همه جنایات و ایجاد این همه خسارات بزرگ در سوریه گذاشتند.
جزایری در پایان پرسشی را خطاب به جنگجویان حاضر در سوریه مطرح کرد و گفت: سؤال من از كسانی كه در سوریه با نظام این كشور می جنگند اینست كه آیا حامیان شما طرف هایی به جز اسرائیل، انگیس آمریكا و حكام مرتجع عرب هستند؟! كسانی كه در جبهه به اصطلاح معارضه سوریه هستند، اندكی به این موضوع بیندیشند. آیا این طرف ها در جبهه حق قرار دارند؟!

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز