خبرگزاری کار ایران

محمد سالاری:

نبود احزاب قوی باعث سردرگمی مردم در انتخاب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۸۷

باید به صورت دقیق ریشه یابی شود که چرا در کشور ما اهمیت احزاب به فراموشی سپرده شده و جبهه‌ها و ائتلاف‌های فصلی و انتخاباتی که ریشه قوی ندارند، به صورت «ائتلاف‌های انتخاباتی» بروز و ظهور می‌نمایند و بعد از انتخابات نیز بلافاصله افول می‌کنند.

ایلنا: عضو شورای عالی حزب همبستگی گفت: حضور احزاب قوی در عرصه انتخابات می‌تواند انتخاب مردم را هدفمند و ضریب اشتباهات را کاهش دهد.

محمد سالاری دربا اشاره به فقدان کارکرد‌های دقیق حزبی در کشور گفت: متاسفانه برخی نگرشهای تنگ نظرانه مانع از فعالیت‌های حزبی و اعتماد مردم به احزاب شده است.

وی افزود: سابقه طولانی تشکیل احزاب در ایران به گونه‌ای است که ما نمی‌توانیم ازحزب به عنوان پدیده‌ای نوپا و جدید در کشور یاد کنیم، خیلی از کشورهایی که امروز نظام‌های انتخاباتی حزبی دارند، قدمت فعالیت احزاب در آن‌ها به نیم قرن هم نمی‌رسد اما به خاطر پذیرش ساز و کارهای دموکراتیک توانستند انتخابات حزبی خوب و قوی برگزار کنند.

مدیر مسوول روزنامه اسرار تصریح کرد: باید به صورت دقیق ریشه یابی شود که چرا در کشور ما اهمیت احزاب به فراموشی سپرده شده و جبهه‌ها و ائتلاف‌های فصلی و انتخاباتی که ریشه قوی ندارند، به صورت «ائتلاف‌های انتخاباتی» بروز و ظهور می‌نمایند و بعد از انتخابات نیز بلافاصله افول می‌کنند.

سالاری در ادامه با اشاره به نبود کارکردهای حزبی در جامعه، این مساله را باعث سردرگمی مردم در انتخاب صحیح دانست و یاد آور شد: یکی از دلایل گزینش‌های آنی، احساسی و برنامه ریزی نشده مردم، نبود حزب‌های فراگیر است که به صورت دقیق برنامه‌های کاندیدا‌ها و داوطلبان را پوشش دهد.

وی گفت: نهاد ریاست جمهوری یا مجلس مکان تجمع و یا حمله ناراضیان نیست، مردم باید اگر مطالباتی دارند یقه حزب را بگیرند، اما متاسفانه در کشور ساز و کارهای پاسخگویی به مطالبات را نداریم، چون فرهنگ حزبی نداریم.

وی افزود: فعالیت احزاب پاسخگو موجب می‌شود که مردم نقایص را به آن‌ها منعکس کنند و حزب مسلط در صورت نارضایتی‌های مردم به ترمیم مشکلات بپردازد چون در غیر این صورت، اقبال عمومی را در انتخابات بعدی از دست خواهد داد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بهترین مکانیسم فضای سیاسی کشور ایجاد ۲ حزب قوی در اردوگاه اصلاح طلبان و اصول گرایان است تا بتوانند با ارائه مانیفست و برنامه‌هایشان در حوزه‌های مختلف، خود را به مردم عرضه نمایند و در مقابل در مورد عملکرد خود و کاندیداهای مورد تائیدشان به مردم پاسخگو باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز