خبرگزاری کار ایران

در جلسه مجمع روحانیون مبارز تاکید شد:

انتقاد از بداخلاقی‌ها در آستانه انتخابات

کد خبر : ۶۹۶۳۶

جلسه شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی روز گذشته تشکیل شد از اختلافات مذهبی و راه‌اندازی جنگ‌های فرقه‌ای در منطقه و جهان اسلام که همه روزه تعدادی از مسلمانان بیگناه اعم از شیعه و سنی را به کام مرگ می‌کشاند ابراز نگرانی شدید شد.

جلسه شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی روز گذشته تشکیل شد و ضمن بررسی و تحلیل مسائل سیاسی داخلی و بین‌المللی، از اختلافات مذهبی و راه‌اندازی جنگ‌های فرقه‌ای در منطقه و جهان اسلام که همه روزه تعدادی از مسلمانان بیگناه اعم از شیعه و سنی را به کام مرگ می‌کشاند ابراز نگرانی شدید شد.

به گزارش ایلنا، اعضای مجمع روحانیون مبارز بر این نکته تاکید کردند که در پشت این جنایات و برادرکشی‌ها دستهای پلید دشمنان اسلام و مسلمانان و عزت کشورهای اسلامی وجود دارد. افراط گری و تعصبات جاهلانه به نقطه‌ای رسیده است که حتی مقدسات اسلامی و شخصیتهای بزرگ مورد احترام همه مسلمانان مورد هتک قرار می‌گیرد؛ آنگونه که نسبت به مرقد پاک صحابی بزرگ حجربن عدی در سوریه اتفاق افتاد. آنان درصددند تا با اینگونه اقدامات نادرست احساسات میلیونها مسلمان را برانگیخته و آتش کینه‌توزی و برادرکشی را شعله‌ورتر سازند.

این مجمع ضمن محکوم کردن این جنایت و جسارت بزرگ، از کلیه مسلمانان بویژه علما و دانشمندان درد آشنای همه فرق اسلامی می‌خواهد که ضمن محکوم کردن این عمل جنایتکارانه از اقدامات تفرقه‌انگیز افراطیون جلوگیری و در جهت اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی تلاش کنند.

اعضای مجمع روحانیون مبارز همچنین در این جلسه از برخی اظهار نظرها درباره هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی انتقاد کردند و یادآور شدند: در آستانه انتخابات که کشور و جامعه نیازمند آرامش و نشاط سیاسی است، موج جدیدی از تخریب، اهانت و هتاکی علیه برخی چهره‌های برجسته انقلاب و یاران دیرین حضرت امام خمینی(ره) از جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی شروع شده که مایه تاسف است. تاسف مضاعف از آن جهت است که این اقدامات ناصحیح از سوی برخی روزنامه‌ها و رسانه‌هایی که از بیت‌المال اداره می‌شوند یا از ناحیه کسانی که وظیفه قانونی و شرعی آنان حراست از حقوق اساسی مردم و حفظ آرامش و امنیت جامعه است، صورت می‌گیرد.

اعضای مجمع روحانیون مبارز ضمن انتقاد از برخوردهای ناصحیح در آستانه انتخابات، این نوع اقدامات را غیراخلاقی و غیرانسانی و بر خلاف منافع ملی و مواضع اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری دانستند و افزودند: این مجمع انتظار دارد مسئولان امر به وظیفه خود در جلوگیری از این گونه اقدامات خلاف قانون و خلاف مصلحت عمومی عمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز