خبرگزاری کار ایران

قالیباف در جمع دانشجویان:

شهرداری از اتهام تبلیغات انتخاباتی تبرئه شد/با فحش و دروغ نمی‌توان از انقلاب دفاع کرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۶۸

مقام معظم رهبری برای حل موضوع انتخابات88 کم نگذاشتند/اینكه حصر موسوی و کروبی با نظر رهبری صورت گرفته را درست نمی‌دانم/سیاست از منظر من عاشورایی عمل كردن است/دانشجو باید حرفش را بزند/درد کشور ما سیاست زدگی است که احساس می کنیم هرکس با مانیست بر ماست.

 نامرد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه شریف گفت: وظیفه من تربیت استاد و روحانی نیست اما می‌توانم نخبگان را پیدا کنم و معتقدم مهم‌ترین بحث، حفظ منابع انسانی است و برای ما انسان از نفت مهم‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمدباقر قالیباف افزود: ‌امروز مشکل کشور ما مشکل پول نیست و مهم‌ترین چالش ما اقتصاد کنترل ناپذیر است و البته هیچ‌گاه نگفته‌ام که تکنوکرات هستم اما تکنوکراسی را به عنوان فن سالاری قبول دارم. و تکنو کراسی قطعا بر اساس كار عقلانی پیش می‌رود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتخابات 88 گفت: نباید به موضوعات به صورت انتزاعی نگاه کرد.

شهردار تهران تاکید کرد: کسی نمی‌گوید در فرآیند انتخابات با آن گستردگی و حجم کار تخلف نمی‌شود اما مهم این است که اجازه ندهیم تخلف جزئی در اصل کار اثر بگذارد. در سال 88  هم تخلف در انتخابات صورت گرفته اما تقلب نشده است.

عضو ائتلاف سه گانه در پاسخ به سؤالی در خصوص حصر خانگی موسوی و کروبی و ادعای اینکه با نظر رهبری بوده است اظهار داشت: اینکه گفتیم حصر موسوی و کروبی با نظر رهبری صورت گرفته را درست نمی‌دانم.

وی با بیان اینکه در کشور باید بر اساس قانون عمل کرد،‌اظهار داشت: هیچ انسان مسلمانی از اینکه انسانی در زندان باشد لذت نمی‌برد اما بالاخره برای اداره جامعه همیشه نباید نصیحت و با رأفت برخورد کرد.

عضو ائتلاف سه گانه با بیان اینکه با قانون‌شکن بر اساس قانون برخورد می‌شود، ادامه داد: بعد از انتخابات 88 در مقطعی مسائل مسائل امنیتی پیش آمد که شورای عالی امنیت ملی بر اساس قانون تصمیم گیری کرد و آنچه انجام شد، قانونی است.

شهردار تهران اظهار کرد: بنده شنبه بعد از انتخابات با یکی از دوستان خدمت آقایان موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی و حاج حسن آقا رسیدیم و شرایط و وضعیت کشور را تشریح کردیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز شخصا همه اقدامات لازم را برای حل و فصل موضوع انجام دادند و در حرکتی پدرانه با مسئولان ستاد انتخابات نامزدها جلسات صریح برگزار کردند.

وی تصریح کرد: انصافا مقام معظم رهبری برای حل موضوع هیچ کم نگذاشتند اما شما دیدید روشی که آنها در پیش گرفتند که بخشی از آن شاید در کنترل خودشان هم نبود، شرایطی را بوجود آورد که خلاف امنیت ملی بود.

وی ابراز امیدواری کرد که این موضوع حل و فصل شود تا کارها در آینده به صورت منسجم پیش رود

شهردار تهران در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با رفتار دوگانه وی در عرصه سیاست گفت: من تلاش کردم رفتار دوگانه نداشته باشم و بنده هیچ علقه‌ای به چپ و راست ندارم. بنده زمانی در جبهه بودم و در سپاه حضور داشتم و به سپاهی بودنم افتخار می‌کنم من همیشه سعی کردم از حق طرفداری کنم.

وی تاکید کرد: سیاست ورزی را به معنای تدبیر و خرد می‌شناسیم نه به معنای سیاست کاری و سیاسی بازی و معتقدم یک نوع سیاست به معنای مکر و حیله است که در دنیا اینگونه است. در کشور ما احزاب که به قدرت رسیده‌اند برای آنکه در قدرت بمانند خیلی تلاش می‌کنندو برخی از دولت‌ها حزب ساخته‌اند که در قدرت بمانند و این سیاست به معنای بده و بستان است.

وی اضافه کرد: یک نوع سیاست هم فدا شدن و عاشورایی عمل کردن است. من سعی‌ام این بوده که به سیاست از این منظر نگاه کنم.

قالیباف با اشاره به نامه ۲۵ فرمانده نظامی به خاتمی در سال ۸۸ كه وی نیز از امضا كنندگان آن بود،گفت: در دو نامه‌ای که نوشته شد بنده و چند تن از فرماندهان به دیدار آقای خاتمی رفتیم و ایشان به من گفتند که اگر شما از این وضع ناراضی باشید من برای آخرت خودم نگران هستم.

قالیباف با اشاره به زمان حضورش در نیروی انتظامی گفت: ‌من زمانی که در ناجا حضور داشتم با آقای خاتمی همراهی خوبی داشتیم شما ببینید حوادث سال ۸۸ چگونه بود و زمانی که من فرمانده ناجا شدم رفتار‌ها چگونه شد. من به عنوان رئیس پلیس در هتل لاله با اساتید جلسه گذاشتم و رویکرد من در ناجا جامعه محوری بود نه تهدید محوری.

وی ادامه داد: دانشجو هم نباید خلاف قانون عمل کند اما باید حرفش را بزند وقتی دانشجویی می‌خواست حرفی بزند من بلندگوی ماشین پلیس را در اختیارش گذاشتم.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ساکتین فتنه گفت: معتقدم انقلابی نمایان به من می‌گویند ساکت فتنه. من معتقدم برخی از اظهارات توهین و تهمت است و پرده دری. در نظاممان در رفتار بزرگانی همچنون شهید بهشتی و شهید مطهری این‌ها را ندیدیم. در جلسه‌ای در حضور شهید بهشتی یک نفر حرف نامربوطی به شاه زد و شهید بهشتی در واکنش گفت این خطاست.

وی افزود: ما با بی‌ادبی، فحش و تهمت نمی‌توانیم ارزش‌های انقلاب را جاری کنیم و باید با منطق گفت‌و‌گو کنیم.

وی گفت: درد کشور ما سیاست زدگی است که احساس می کنیم هرکس با ما نیست بر ماست.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاح طلبی گرایشی است که نمی‌شود آن را نادیده گرفت ما تجدید نظرطلب‌ها را قبول نداریم به این معنا که نظام را قبول ندارند و این خیلی فرق می‌کند با یک اصلاح طلب. خیلی تفاوت وجود دارد بین یک تجدیدنظر طلب لیبرال و یک اصلاح طلبی که نظام را قبول دارد.

قالیباف در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا همکاران شما در شهرداری تهران‌‌ همان افرادی هستند که در نیروی انتظامی با شما بودند، گفت: من دوستانی دارم که از زمان جبهه با هم بوده‌ایم و بعد نیز همکاری ما ادامه یافت و در نیروی انتظامی نیز با هم بودیم و امروز هم با هم هستیم. باید ببینید در مجموعه شهرداری بنده چه کسی را وارد شهرداری کردم و برای چه کسانی موقعیت فراهم کردم. سه نفر از معاونین من کسانی هستند که تا قبل از ورود من به شهرداری آن‌ها را ندیده بودم.

وی اضافه کرد: وقتی در شهرداری آمدم دیدم که نیروهای قابلی هستند و با آن‌ها کار کردم. برای من در حوزه مدیریت دو موضوع وجود دارد اول اینکه انقلابی متدین باشد و نظام را قبول داشته باشد و دیگر اینکه آدم مدیری باشد. برخی می‌گویند در مجموعه شهرداری فقط مشهدی‌ها حضور دارند اما باید بگویم که در شهرداری تهران بیشترین افراد آذری‌ها هستند و بعد از آن‌ها لر‌ها و مازندرانی‌ها و بعد تهرانی‌ها حضور دارند.

قالیباف در ارتباط با اتهام سوء استفاده شهرداری از امکانات بیت المال برای تبلیغ جبهه متحد اصول گرایان در انتخابات مجلس نهم گفت: به ما اتهام زدند که ماموران شهرداری از بیت المال استفاده کردند و تبلیغات جبهه متحد را در سطح شهر پخش کردند و به همین دلیل وزارت کشور این موضوع را به استانداری اعلام کرد و استانداری از شهرداری تهران شکایت کرد.

وی اضافه کرد: اسنادی که ارائه کردند یکی از آن‌ها در خیابان شریعتی بود که یک تصویر از چند ماشین شهرداری نشان دادند که پوستر‌ها و عكس‌های جبهه متحد در آن‌ها بود.

وی ادامه داد: چرا وقتی یک حرفی می‌زنید به دنبال نتیجه آن نیستید؟ وقتی موضوع در دادگاه مطرح شد دادگاه از ما خواست که تصاویر همه دوربین‌های سطح شهر که مامور کنترل ترافیک هستند را به آن‌ها ارائه دهیم و آن‌ها در بازبینی فیلم ها به این نتیجه رسیدند که ماشین شهرداری که می‌گفتند تبلیغات جبهه متحد را پخش می‌کند در حال جمع آوری پوستر‌ها و عکس‌ها از کف خیابان بود و معمولا ماشینهای شهرداری پس از راهپیمایی‌ها و تجمع‌های این چنینی کاغذ‌های ریخته شده در خیابان‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

وی افزود: همچنین تصویری که نشان می‌داد ماموران شهرداری در حال نصب تبلیغات جبهه متحد بر روی تیرهای چراغ برق هستند در واقع پس از مشاهده فیلم معلوم شد که در حال کندن تبلیغات هستند چون نصب تبلیغات در روی تیر چراغ برق غیرقانونی بود.

قالیباف گفت: به هر حال اعضای شورای شهر اگر تخلفی از شهردار ببینند قطعا باید متذکر شوند وخوشبختانه در شورای شهر سه طیف حامیان دولت منتقدین دولت و اصول گرایان و همچنین اصلاح طلب‌ها حضور دارند و اگر کسی که امروز این سوال را از من پرسید سندی دارد به دادگاه ارائه کند و اگر این کار را نکند به خودش و مردم ظلم کرده است.

شهردار تهران همچنین گفت اگر یک سایت بی تقوایی کرد، شما آن سایت را می شناسید یا دادگاه را. علاوه بر این شورای شهر هم بود که طرفداران دولت و اصلاح طلبان در آن حضور دارند و با حساسیت این مسائل را دنبال کردند در مجموع این ادعاها کذب و دروغ است.

قالیباف با اشاره به برخی از اظهار نظر‌ها و توهین‌ها به افرادی که در زندان هستند و امکان دفاع ندارند گفت: ما حق نداریم به یک فرد مظلوم که در زندان است اهانت کنیم چه برسد به اینکه یک نفر متهم است و هنوز جرمش معلوم نشده و متاسفانه افرادی به نام دین اهانت می‌کنند معتقدم این رفتار با فرهنگ بسیج سازگاری ندارد.

وی در ارتباط با موضع گیری‌اش درباره اهانت به تصویر امام خمینی در سال ۸۸ در تلویزیون گفت:حرفم آن موقع این بود که وقتی در ارتباط با عکس امام اهانتی از سوی افراد غافل و یا حتی دشمن صورت گرفته است چرا صدا و سیما چندین بار این تصور را نشان می‌دهد. این کار درستی نیست و مواضع من در مورد فتنه‌‌ همان مواضع گذشته است وامروز هم‌‌ همان مواضع را دارم هیچ وقت رهبری نگفتند که اهانت کنید رهبری گفتند شفاف سازی توام با آرام سازی.اما کسانی که منافع سیاسی خود را دنبال می کردند در راستای گرایش سیاسی خود به ظن خود اقدام به شفاف سازی می کردند بدون اینکه به آرامسازی توجه داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با نسبت دادن برخی ارقام و اعداد مبنی بر تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی سال 88 گفت: مردم تهران به یک کاندیدا بیشتر رای دادند و تصور می کردند کل کشور نیز اینگونه بوده در حالیکه کل کشور به فرد دیگری رای داده بودند اما آیا مردمی که 25 خرداد به خیابانها آمده بودند برای حمایت از کارهای ضد انقلابی چند ماه بعد آمده بودند؛ هرگز. 25 خرداد برخی از مردم تهران آمده بودند همان مردمی که همیشه در همه صحنه ها حضور دارند. 22 بهمن سال گذشته نیز با وجود همه مشکلات و تحریم ها مردم تهران برای دفاع از انقلاب خود راهپیمایی کردند.

قالیباف تاکید کرد: همان وقت که رقم 5میلیون نفر از قول من نقل شد بنده تکذیب کردم اما ادعای صدهزارنفر بودن آن ها هم درست نیست.

وی تصریح كرد: مردم به رفتار مسئولین می‌توانند انتقاد كنند.آنها دوست ندارند که یک فردی بگوید قطعنامه‌های شورای امنیت در تحریم کاغذ پاره است. مطمئنم جریان انحرافی ریشه در تحجر دارد و امام فرمودند متحجرین احمق خطرشان از هر کسی بیشتر است.

وی در ارتباط با ائتلاف ۱+۲ گفت: نگرش من با اقایان ولایتی و حداد متفاوت است و ما در مجموعه اردوگاه اصول گرایی توافق کردیم که بر اساس سه پارامتر مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی، افراد مطرح برای کاندیداتوری را گرد هم آوریم و مساله دیگری که مد نظر ما بود این است که این افراد حداقل کف رایی در نظرسنجی‌های علمی داشته باشن.د اواخر سال قبل دیدیم که آقای لاریجانی می‌تواند در این مجموعه باشد اما ایشان قصد آمدن ندارند و باقی آقایان نیز کف رای در نظرسنجی نداشتند.

قالیباف خاطرنشان کرد: شاخص‌های ما برای معرفی کاندیدای نهایی در ائتلاف، معیارهای مورد نظر رهبری برای رئیس جمهوری، نظرسنجی‌های علمی و کارنامه عملکرد افراد است.

وی افزود: من این ائتلاف را به این دلیل می‌دانم که با یكدیگر اشتراکاتی داریم و این به معنای اتحاد نیست که اگر اتحاد بود یک نفر می‌آمد و اگر یک نفر از این ائتلاف آمد تعهدی به سایرین ندارد و انتخاب مدیران بر اساس شایسته سالاری انجام می‌شود.

قالیباف در رابطه با سیاست خارجی دولت احتمالی خود گفت: معتقدم بحث دیپلماسی مهم‌تر از سیاست خارجی است و برخی از کاندیدا‌ها می‌گویند که ما چنین می‌کنیم و چنان می‌کنیم در حالی که رئیس دولت یک نفر از مجموعه تصمیم گیران عرصه سیاست خارجی است و همه کاره نیست.

وی گفت: سیاست خارجی یک کشور گاهی یک قرن ادامه پیدا می‌کند و مهم این است که باید سیاست خارجی ما به سمت کاهش تحریم‌ها باشد.

وی ادامه داد: امروز آن اندازه که از ضعف مدیریت در اقتصاد آسیب دیدیم از تحریم‌ها اسیب ندیدیم. تنها اثر تحریم برای شهرداری تهران این بود که پل صدر ۱۲۰ روز تاخیر داشت اما در راه‌اندازی و تكمیل پروژه‌های دیگر شهرداری مشکلی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی کشور ۷ برابر شده است، گفت: مشکل ما این است که تورم ۳ و نیم برابر شده است و نقدینگی کشور ۷ برابر است و تزریق نقدینگی رکود را بیشتر کرده است.

وی اضافه کرد: کشور با نفت ۱۲ دلاری هم مشکل داشت و با نفت ۱۲۰ دلاری هم مشکلاتش ادامه داشت و من ظرف مدت دوسال اقتصاد کشور را به آرامش می‌رسانم. ما متاسفانه امروز نمی‌دانیم که قیمت‌ها فردا چقدر خواهد بود و دو لیتر شیر دو ماه دیگر چه قیمتی دارد.

قالیباف در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: اینکه دانشگاه تک جنسیتی مانند دانشگاه الزهرا داشته باشیم بد نیست اما اینکه سر کلاس درس بخواهیم بین دانشجویان تفکیک قائل شویم یک موضوع بی‌نتیجه است و باید یک رویکرد منطقی به این مساله داشته باشیم.

وی در ارتباط با نظرسنجی‌های سال ۸۴ گفت: ‌ اختلافات در آن نظرسنجی‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار رای بود و قطعا کار تبلیغاتی کردن به این معنا که خدمات دوران مسئولیت را به اطلاع مردم برسانیم نه سوء استفاده از بیت المال است و نه افراط. به رهبری هم گفتم اطلاع دادن خدمات به مردم کار درستی است.

قالیباف با اشاره به طرح بخشی از مسائل در ارتباط با فساد اقتصادی در شهرداری تهران گفت: تا این لحظه که اینجا نشسته‌ام هر گزارشی در این ارتباط رسیده است برخورد کرده‌ام و هر کدام از دستگاه ذی صلاح گزارشی داده‌اند پیگیری کرده‌ام.

شهردار تهران گفت: شهرداری تهران دستگاهی است که در بررسی‌های بین دستگاه‌های دولتی که توسط دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات و سازمان حسابرسی انجام می‌شود در برخورد با جرایم رتبه اول را آورده است.

قالیباف با اشاره به اینکه برخی می‌گویند چرا در بی‌آر تی از راننده زن استفاده می‌شود، گفت: بنده هم شاید نپسندم که خانواده من بیایند راننده اتوبوس شوند اما معتقدم که بانوان نیز باید امکان شغل داشته باشند و از زمانی که در شهردرای تهران تاکسی بانوان تاسیس شد دیدیم که چه حجم بالایی را سرویس دهی می‌کنند.

وی اضافه کرد: من وقتی در ناجا بودم در بخش مفاسد اجتماعی با خانمی برخورد کردم که به من گفت من در یک روز هزار دکمه می‌دوزم و در ازای هر دکمه ۱۱ ریال به من پول می‌دهند من چگونه دو بچه یتیم را با این پول سرپرستی کنم؟

وی با اشاره به انتقادهایی كه از برگزاری جشن‌ها در پارک‌های تهران می‌شود، گفت: رهبری به مداحان گفتند که روزهایی مربوط به جشن ولایت ائمه است نباید روضه خوانی کرد و در روز ولادت باید جشن گرفته شود. ما در تابستان گذشته ۳۲۰ برنامه برگزار کردیم و ممکن است اشکالی هم باشد و این به معنای این نیست که همه برنامه مشکل دارد.

قالیباف در رابطه با سوال یكی از دانشجویان در رابطه با زندگی شخصی خود گفت: من به عنوان یک شهروند یک خانه دارم و یک ماشین و از اول زندگی‌ام یک فعالیت مباح اقتصادی هم انجام نداده‌ام من به عنوان یک رزمنده با خودم عهد کردم که چنین کاری نکنم.

وی افزود: در مشهد همه من را می‌شناسند و من در مشهد زندگی متوسطی داشتم و از کلاس سوم ابتدایی برای ادامه تحصیل کار کردم و اگر کار نمی‌کردم امکان ادامه تحصیل نداشتم.

قالیباف در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در ارتباط با اتفاقات سال ۸۲ گفت: در سال ۸۲ که دولت اصلاحات مستقر بود خیلی بد‌تر با دانشجویان برخورد کرد و در جلسه‌ای که در شورای عالی امنیت ملی مسئولان وزارت کشور و وزارت علوم نیز حضور داشتند به من اجازه دادند که با دانشجویان برخورد كنم و اجازه تیراندازی به ناجا دادند که من قبول نکردم و به جای درگیری با دانشجویان با آن‌ها حرف زدم. وقتی دانشجویان من و آقای طلایی را دیدند با ما صحبت کردند. دانشجویان به رفتار رئیس دانشگاه معترض بودند که چرا اجازه صحبت به آن‌ها نمی‌دهند ودر خوابگاه طرشت نیز موضوع با تدبیر حل شد.

قالیباف در ارتباط با انتصاب عزیز الله رجب‌زاده به عنوان مدیریت بحران شهرداری تهران از متهمین پرونده کهریزک و کوی دانشگاه گفت: آقای رجب‌زاده در دادگاه تبرئه شدند و تخصصشان در رابطه با بحران‌های زلزله و حوادث طبیعی است.

قالیبباف در ارتباط با طرح برخی مسائل درباره سوء استفاده بستگانش از موقعیت‌های وی در نیروی انتظامی و شهرداری گفت: در زمان تاسیس پلیس ۱۰+، ۱۴ دفتر به عنوان نمونه ایجاد شد که در مالکیت ناجا بود و در هر دفتر تا ۱۰تا ۱۵ نفر که به این امور مسلط بودند مشغول کار شدند و برخی از افراد که در پلیس +۱۰ فعالیت می‌کنند بعضا گلایه‌مند هستند که درآمدی ندارند که باید بگویم پسر من هم بود اما امکان بهره‌مندی مالی نبرده است. نه فرزندم و نه بستگانم نفعی از این کار نبرده‌ و نداشته‌اند.

وی در ارتباط با حضور همسر خود در پست مشاور شهردار گفت: خانم نه حقوقی می‌گیرند و نه بیمه شهرداری هستند و نه استفاده‌ای از امکانات شهرداری می‌کنند. حضور ایشان در شهرداری باعث شد که زندان اوین تبدیل به یک زندان نمونه شود و خانم‌هایی که قبلا به زندان می‌رفتند بیش از ۸۰ درصد مرتکب جرم مجدد می‌شدند با فعالیت‌های ایشان در شهرداری با عنوان نذر فرهنگی نتیجه این شد که امروز ۷۰ درصد کسانی که از زندان آزاد می‌شوند به زندان بر نمی‌گردند.

قالیباف در پاسخ به این سوال که دلیل استفاده از نمادهای فراماسونری توسط شهردرای تهران در شهر تهران چیست گفت: استفاده از نمادهای فراماسونری در شهرداری تهران را قبول ندارم.

قالیباف تاکید کرد: مهم‌ترین درد در کشور ما قانون شکنی است و متاسفانه قانون هدفمندی یارانه‌ها که در مجلس تصویب شد به درستی اجرا نشد وقرار بود یک بخش از یارانه‌ها به تولید داده شود.

وی افزود: ما تابع قانون هستیم و در ارتباط با برنامه‌های خود از اسناد بالا دستی استفاده می‌کنیم و به همت همکارانمان در شهرداری تهران یک برنامه سه و پنج ساله تدوین کردیم که یک درصد انحراف هم از برنامه در شهرداری نداشتیم.

قالیباف در پایان گفت: کار سیستمی را دنبال می‌کنم و معتقدم در اصلاح نظام اداری و اجرایی کشور تفکیک امور کشور از تصدی‌گری و تولی‌گری انجام شود و نباید همه امور در تهران تصمیم گیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز