خبرگزاری کار ایران

نمایندگان ولایتی و آل اسحاق در نشست انتخاباتی:

آموزش و پروش و صداوسیما در یک مسیر گام بردارند

کد خبر : ۶۹۶۹۶

مراکز آموزشی در کشور ما به عنوان محل آموزشی شناخته شده است و باید بحث مشکل گشایی را در این زمینه فرا روی برنامه‌های خود قرار دهیم.

نماینده آل اسحاق گفت: آموزش و پرورش و صدا و سیما باید در پیشبرد اهداف خود هماهنگ باشند و در یک مسیر گام بردارند و به این شکل نباید که مثلا در آموزش و پروش یک اصل را به افراد آموزش دهیم و صدا و سیما خدشه‌ای به آن وارد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسجدی، نماینده ولایتی و یارمحمدی نماینده آل اسحاق در ادامه سلسله نشست‌های انتخاباتی تدبیر جمهور، در پی بررسی موضوع تحول در آموزش و پرورش که امروز ۱۶ اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران در دانشکده روان‌شناسی برگزار شد به ایراد سخن پرداختند.

مسجدی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در سطح کشور گفت: آموزش یکی از اساسی‌ترین مسائلی بوده که نظام جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه است و به همین دلیل با توجه به اسناد بالادستی و سندهای چشم انداز آموزشی در کشور می‌توان نتیجه گرفت که راهبرد و استراتژی بررسی کامل و جامع آن‌ها را در اختیار داریم.

وی با تاکید بر اینکه در سیستم آموزشی کشور شاهد گسستگی هستیم اظهار داشت: میان مقطع پیش دانشگاهی و ورود افراد به دانشگاه تا خروج آن‌ها و ورود دانشجویان به جامعه شاهد گسستگی‌های فراوانی در سطح آموزشی هستیم که قطعا باید رفع این معضل را در اولویت‌های کاری خود قرار دهیم.

مسجدی در ادامه تصریح کرد: مراکز آموزشی در کشور ما به عنوان محل آموزشی شناخته شده است و باید بحث مشکل گشایی را در این زمینه فرا روی برنامه‌های خود قرار دهیم.

نماینده ولایتی در ادامه با بیان اینکه برای ارتقای برنامه‌های دراز مدت و راهبردی در سطوح مختلف نظام باید مدیریتی خردمند و جامع مطرح باشد اظهار داشت: ولایتی تدابیری را نیز برای تحقق این امر اندیشیده است که در پی آن بتوان مشکلات آموزشی را از مقاطع اول تحصیلی تا پایان فارغ التحصیلی دانشگاهی برطرف ساخت که باتحقق این اقدامات به جایی خواهیم رسید که مشکلات آینده کشور را در این زمینه رفع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پروش کشورمان از کار‌شناسان زبده‌ای تشکیل شده است اظهار داشت: در راستای مباحث محتوایی در زمینه آموزش و پرورش برنامه‌هایی انجام شده ولی در زمینه اجرایی در حال حاضر برنامه‌هایی صورت نگرفته است.

نماینده ولایتی در ادامه افزود: باید مولفه صنعت را اولویت گذاری کنیم و دولت فعلی تمرکز برنامه‌اش را روی مقاطع تحصیلی قرار داده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه ولایتی در راستای بهره وری در حوزه آموزش با وجود مشکلات اقتصادی موجود چیست خاطرنشان کرد: باید برای افزایش بهره وری در حوزه آموزش نگاهی کلی به مسائل و ساختار اقتصادی کشور داشته باشیم.

مسجدی با تاکید بر اینکه متاسفانه در کشور ما به مباحث آموزش و سلامت توجهی نمی‌شود گفت: موفق‌ترین کشور‌ها که امروز می‌توانند به عنوان الگویی در زمینه آموزش شناخته شوند کشورهایی هستند که توانستند در زمینه آموزش و پژوهش به شکل مناسبی پیشرفت کنند.

نماینده ولایتی با بیان اینکه محور مدیریتی حائز اهمیت بوده و باید خرد جمعی را بر اساس آن برنامه ریزی کرد اظهار داشت: مشکل اساسی در این زمینه در مورد مباحث مربوط به بهره وری از نیروی انسانی است که باید با یک نهضت مدیریت خردمند و همچنین با یک تدبیر و اندیشه درست در تمام قسمت‌ها رسیدگی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا باید سهم آموزش و پروش را در سهم بودجه کشور افزایش و در صدد ارتقای نیروی انسانی و بهبود بخشی برای برنامه‌های عمرانی باشیم.

نماینده آل اسحاق با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پروش در سطح کشور گفت: آموزش مجموعه‌ای است که تمام مجموعه‌های یک جامعه را در بر می‌گیرد که البته باید گفته شود در کشور ما معلمین و دانش آموزان و حتی اولیای مربوطه نسبت به وضع موجود ناراضی هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های آل اسحاق برای برطرف کردن مشکلات در زمینه آموزش و پرورش در سطح جامعه تصریح کرد: باید برنامه‌های خود را در راستای تغییر ساختار نظام آموزشی و همچنین واگذاری آموزش به استان‌ها قرار دهیم.

یارمحمدی با بیان اینکه باید تغییراتی را در زمینه آموزش و پروش و پژوهش انجام دهیم افزود: باید آشفتگی که در نظام فرهنگی کشورمان حاکم است که البته بخش عمده آن را آموزش و پروش متولی هستند برطرف سازیم.

نماینده آل اسحاق در ادامه خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم اموزش و پرورش را به جهتی مناسب سوق دهیم باید از وجود افرادی مومن و تحصیل کرده بهره ببریم.

وی با بیان اینکه باید از نظر فرهنگی با کشورهایی که تشابهاتی با نظام جمهوری اسلامی ایران دارند روابط خود را مستحکم سازیم افزود: با توجه به سند چشم انداز و با پیگیری فرمایشات رهبری می‌توانیم در بیست سال آینده جزو بهترین کشور‌ها در زمینه‌های مختلف آموزشی فرهنگی پژوهشی و... باشیم.

نماینده آل اسحاق با تاکید بر اینکه هدف ما تحقق اهداف رهبری است اظهار داشت: از نظر اعتقادی، توانایی و حتی یادگیری و استفاده از امکانات باید توجه ویژه‌ای به این موارد داشته باشیم لذا در زمینه محتوایی و نرم افزاری توجهات لازم صورت نگرفته است.

یارمحمدی با تاکید بر اینکه انتخاب نیروهای متعهد و توانمند در زمینه آموزش حائز اهمیت است گفت: آموزش و پرورش و صدا و سیما باید در پیشبرد اهداف خود هماهنگ باشند و در یک مسیر گام بردارند و به این شکل نباید که مثلا در آموزش و پروش یک اصل را به افراد آموزش دهیم و صدا و سیما خدشه‌ای به آن وارد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز