خبرگزاری کار ایران

نشست سیاسی نمایندگان نامزدهای ریاست‌جمهوری برگزار شد

کد خبر : ۶۹۶۹۷

دولت آینده لنکرانی در نظر دارد که در عین کوچک سازی آموزش و پرورش در طول ۸ سالشان و مقام و منزلت معلم را نیز بالا ببرد.

نماینده لنکرانی کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: دولت آینده لنکرانی در نظر دارد که در عین کوچک‌سازی آموزش و پرورش در طول ۸ سالشان و مقام و منزلت معلم را نیز بالا ببرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا منصوری امروز در نشستی در دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران در خصوص موضوع تحول در آموزش و پرورش گفت: لازمه در آموزش و پروش تحول در همه سطوح تعلیم و تربیت است که نیازمند به تغییر و تحول در حوزه‌های سیاست گذاری مجریان و مخاطبین داریم.

وی با اشاره به اینکه مطمئنا سیاست‌های بالایی کشور تاکیدشان بر این است در آموزش و پرورش تحول ایجاد شود افزود: لازمه این کار این است که شناسه‌های دخیل در این تحول را بشناسیم و بدانیم که چه مولفه‌هایی در تربیت نسل آموزش و پرورش موثر است و ما در حوزه آموزش و پرورش در ۱۴ حوزه برنامه ریزی کرده‌ایم که برای خروجی مطلوب از آموزش و پرورش باید بر روی تک تک این حوزه‌ها کار شود.

منصوری با اشاره به اینکه ساعت‌ها کار کار‌شناسی در این حوزه انجام شده است اما هنوز در آموزش و پرورش ما در حوزه عملکردن به برنامه‌ها مشکل داریم اظهار داشت: کار در حوزه تعلیم و تربیت شکلی شده و معاون آموزش چندین بار است که تفکیک و بعد ادغام شده است که این یکی از مشکلات معاونت آموزش می‌باشد.

نماینده لنکرانی با بیان اینکه در حوزه تعلیم و تربیت باید نیروی نخبه تربیت کنیم و معلم و کسی که مدرس نیروی نخبه است باید خودش از لحاظ محتوایی پر شوند تا بتوانند نخبه تربیت کنند عنوان کرد: برای اینکه نخبگان جذب بدنه آموزش شوند باید طرح ارتقا منزلت معلمان را انجام دهیم و منظور از طرح و منزلت بیمه و مثلا افطاری دادن به معلمان نیست این مهم است اما فقط منظور این نیست باید به مسائل مهم تری پرداخت.

وی با اشاره به اینکه لازمه تربیت معلم نخبه تربیت سیاست گذار نخبه است اظهار داشت: مساله اول و اصلی در آموزش و پرورش باید تربیت باشد و باید مطالبه مردمی را هم در نظر بگیریم تا مردم نسبت به امور فرزندان خود مطالعه کنند چراکه در همه کشور‌ها همه کشور‌ها با یک واسطه با تعلیم و تربیت در ارتباطند.

منصوری با عنوان این مطلب که در حوزه تعلیم و تربیت تیم همراه دکتر لنکرانی متخصص‌ترین تیم‌ها است عنوان کرد: بیش از ۲۰ نماینده مجلس، وزرا در دوره‌های قبل بر روی برنامه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش کار می‌کنند و باید گفت که جنس تخصص ما با دیگران متفاوت است.

نماینده لنکرانی با اشاره به اینکه شکاف بین جامعه و دانشگاه را قبول ندارم را اظهار داشت: دانشگاه در بطن جامعه وجود دارد و ما بنا داریم که در حوزه برنامه‌ها کمتر سراغ ساختار برویم چراکه هم وقت گیر است و اثری هم در تعلیم و تربیت ندارد.

منصوری در ادامه با بیان این موضوع که باید ساختار آموزش و پرورش چالاک شود تصریح کرد: ۶۰ درصد تمام کارمندان دولت در وزارت آموزش و پرورش هستند که خود این سنگینی هزینه ایجاد می‌کند و باید این حوزه را سبک کرد و اینکه علی احمدی وزیر سابق آموزش و پرورش در این حوزه فعالیت کرد و بدنه آموزش و پرورش را تاحدوی سبک کرد اما متاسفانه در زمان وزارت حاجی بابایی این کار ادامه پیدا نکرد و بیشتر هزینه صرف تشریفات شد.

این نماینده کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری اظهار داشت: بیش از ۹۵ درصد تمام ورودی مالی و منابع مالی صرف حقوق می‌شود و ۵ درصد باقی مانده نیز صرف انرژی‌ها مثل برق و گاز این گونه مسائل می‌شود پس باید سبک سازی در آموزش و پرورش انجام شود.

منصوری با اشاره به اینکه خیلی‌ها در آموزش و پرورش انگیزه ندارند بیان کرد: در عین اینکه در آموزش و پرورش بایدکوچک سازی شودشان و منزلت معلم هم باید رعایت شود و از جمله برنامه‌های دولت آینده لنکرانی این است که در برنامه ۸ ساله چابک سازی در آموزش و پروش انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز