خبرگزاری کار ایران

حمیدرضا جلایی‌پور:

كاندیدای اصلاح‌طلبان ستون نظام است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۰۰

هاشمی از لحاظ توانایی هوشی و حضور ذهن مثل یک شخصیت 40 ساله است/ کاندیدای اجماعی اصلاح‌طلبان هاشمی است/ پایگاه واقعی اصو‌گرایان نیروهای معتدلی هستند که امروز از هاشمی حمایت می کنند.

یک استاد دانشگاه تهران گفت: حضور مشایی بر رای آقای هاشمی تاثیرگذار نیست.

حمیدرضا جلایی پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که چرا برخی جریان‌ها تلاش دارند هاشمی را در کنار مشایی قرار دهند و او را محکوم به همراهی با جریان موسوم به انحرافی کنند گفت: اصول‌گرایان امروز مشکل مارکسیست‌های روسی را در تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی پیدا کردند. آنها قدرت محور شده اند و همه چیز را از دریچه قدرت می‌نگرند. در حالی که برای یک نیروی سیاسی مهمترین موضوع باید حفظ پایگاه اجتماعی باشد.

وی در ادامه گفت:‌ اصول‌گرایان از پایگاه اجتماعی شان خارج شدند. پایگاه واقعی اصو‌گرایان همان نیروهای معتدلی هستند که امروز از هاشمی حمایت می کنند و بدنه این نیروی معتدل به هاشمی رای خواهند داد.

این استاد دانشگاه تهران در ادامه با بیان اینکه آرایش سیاسی اصول گرایان در انتخابات 92 دست خودشان نیست تصریح کرد: در سال 84 نیز اصول گرایان طرفدار قدرت گرایی بودند، وقتی که جریان دولت در این چهار سال از مسیری که آنها می خواستند منحرف شدند اصول گرایان کجا بودند؟ نیرویی که بخواهد در عرصه سیاسی کار کند باید قواعد مردم سالاری را محترم بشمارد و رقابت را بپذیرد و برای مردم حق انتقاد کردن، تشکل داشتن و برنامه داشتن قائل باشند.

جلایی پور یادآور شد: اصول گرایان در سال 88 از احمدی نژاد حمایت کردند و حالا می گویند این گروه هم از نظر دینی و هم از نظر سیاسی منحرف هستند. در چنین شرایطی ستون انقلاب وارد عرصه انتخابات شده و اصول گرایان با ورود او به مشکل برخورده اند.

این فعال اصلاح طلب خاطرنشان ساخت: اگر شورای نگهبان مشایی را تایید صلاحیت کند موجب بدنامی اصول گرایان خواهد شد زیرا مدت‌هاست که به انحرافی بودن وی تاکید کردند و این یکی دیگر از تناقض‌هایی است که اصول گرایان باید با آن بسازند.

جلایی پور در ادامه افزود: اصول گرایان امروز دیگر معیاری به عنوان اصول‌گرایی ندارند. اصلاح‌طلبان کاندیدایی دارند که با اتهامات به او تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت چون هاشمی یعنی جمهوری اسلامی. جریان تندروی خودحق‌بین بی‌توجه به معیارهای اخلاقی سلاح شان اتهام، بهتان و دروغ است و من غیر از این انتظار ندارم. با همین سلاح است که به همه اتهام می زنند. آیا توقع داریم آنها میراث سیاسی هاشمی را تقدیر کنند؟

وی ادامه داد: هاشمی از لحاظ توانایی هوشی و حضور ذهن مثل یک شخصیت 40 ساله است. کاندیدای اجماعی اصلاح‌طلبان هاشمی است و کمتر اجماعی در این سطح در ایران شکل گرفته است و مهم این است که اصلاح طلبان کاندیدای اجماعی دارند و این کاندیدا حداکثری است.

این فعال اصلاح طلب چشم انداز انتخابات 92 را برای جبهه اصلاح طلبان مثبت ارزیابی کرده و تشریح کرد: اصلاح طلبان مانند اصولگرایان علم غیب ندارند اما تاکنون گام خوبی برداشته‌اند. کاندیدای اصلاح‌طلبان ستون نظام است. ما نمی دانیم که مخالفان اصلاح طلبان چه می کنند اما مهم این است که اصلاح طلبان نگران کشورند.

جلایی پور با با اشاره به اینکه بعد از انتخابات اصول گرایان معتدل جلو خواهند آمد یادآور شد: از فردای انتخابات چهره های معقول اصول گرایان جلو خواهند آمد. اصلاح طلبان نیز ادعای معصومیت ندارند. آنها در مسیر زندگی سیاسی تجربه کسب می کنند و به همین دلیل است که در انتخابات سال 92 از هاشمی حمایت می کنند.

وی در پایان افزود: هاشمی چند خصیصه دارد اولی خدمتی است که در دوران انقلاب، جنگ و سازندگی کرده، دومی خدمتی است که در رواج اسلام اعتدالی کرده است. میراث دیگر هاشمی طرفداری او از دلسوزان نظام و انقلاب است که اتفاقاً میراث قابل تقدیر هاشمی به حساب می آید که همواره تقویت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز