خبرگزاری کار ایران

پیام آیت‌الله نوری همدانی در همایش اخلاق انتخاباتی، حماسه سیاسی:

عدم حضور در انتخابات گناه كبیره است

کد خبر : ۷۴۶۲۸

تبلیغات و فعالیت کاندیداها بر اساس اخلاق اسلامی باشد و هرگز با انتقاد و تخریب دیگران توأم نباشد.

آیت‌الله نوری همدانی در پیامی به همایش اخلاق انتخاباتی، حماسه سیاسی اعلام کرد: تبلیغات و فعالیت کاندیداها بر اساس اخلاق اسلامی باشد و هرگز با انتقاد و تخریب دیگران توأم نباشد.

به گزارش ایلنا متن پیام به این شرح است:

یکی از معارف بلند قرآن مجید و فرهنگ اهل بیت عصمت (ع) این است که انسانها وظیفه دارند نخست خود را براساس اصول ایمان، علم و تقوا و تعهد بسازند از آن پس با توجه به موازین حیات طیبه با تشریک مساعی و انسجام و اتحاد و یکپارچگی یک جامعه برومند، مترقی و متکامل اسلامی را برای خویش ایجاد کنند.

به عبارت دیگر خداوند متعال در مورد ساختار جامعه به انسانها اختیار داده است و چنین مقدر نموده است که خودشان در سایه ارزشهای الاهی با همت بلند و اراده قاطع جامعه‌ای برومند و متکامل در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، معنوی و مادی بوجود بیاورند.

که این سنت الاهی و قرآنی است ان‌الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفسهم بنابراین مسئولیت مردم نسبت به ساختن جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند بسیار شدید است حضرت امیرالمؤمنین (ع) در خطبه‌ای که در آغاز حکومت برای مردم خواندند فرمودند: اتقوا الله فی عباده و بلاده فانکم مسئولون حتی عن البقاع و البهائم: درباره بندگان خدا و شهرها و مساکن زندگی، حتی درباره زمین‌ها و حیوانات مسئولیت دارید و از خداوند متعال در رابطه با همه اینها بترسید.

حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) که به مسجد برای خطبه خود آمدند در ابتدای کلام خود پس از حمد الاهی مردم را مورد خطاب قرار دادند و از مسئولیت شدید آنها سخن گفتند. از طرفی به این موضوع نیز توجه داریم که در زمان ما مردمی که قرنها در زیر سیطره استبداد و استکبار تمام کرامت‌های انسانی خود را از دست داده بودند و جامعه نیز از ارزشهای الاهی تهی شده بود امام خمینی (ره) با توفیق پروردگار متعال به پا خواست و به منظور احیای مجدد ارزشهای اسلامی و ایجاد یک جامعه دینی پرچم مبارزه خود را برافراشت، مردم متعهد و هوشمند ایران زیر آن پرچم عزت‌آفرین گرد آمدند و با فداکاری و تحمل زحمات فراوان و تقدیم شهدا که هم اکنون مزار پربرکت آنها در تمام شهرها و روستاها با ارسال پیام‌ها متجلی است استبداد و استکبار را از این مملکت قلع و قمع کردند و از تمام بحرانها که دشمنان اسلام بوجود آوردند عبور نمودند تا اینکه جامعه‌ای با عظمت و اقتدار در این کشور برقرار ساختند.

و نیز از طرف سوم این را می‌دانیم که انقلاب اسلامی ایران با ظرفیت و محتوایی که دارد روز بروز موجهایی از بیدادگری و ایجاد آگاهی و خودباوری ملت‌های رنجیده را به حرکت در می‌آورد و برای مبارزه با ظلم‌ها و تبعیض‌ها و حق‌کشی‌ها بسیج می‌کند.

اما در برابر این حرکتها، دنیای استکبار و اذناب آن احساس خطر می‌کنند و با تجهیز قوای شیطانی خود با فکر و فرهنگ اسلامی به مبارزه برمی‌خیزند که هم اکنون این جنگ حق و باطل در بحرین و عراق و سوریه و افغانستان و کشورهای اسلامی دیگر حتی اروپا و آمریکا همچنان برقرار است.

در چنین اوضاعی الحمدالله تعالی این ایران اسلامی که با اقتدار و عزت و برقراری امنیت در راه پیشرفت روزافزون گام برمی‌دارد.

اکنون در آستانه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری مورد این خطاب الاهی قرار گرفته‌ایم: ان‌الله یأمرکم ان تودو الامانات الی اهلها (آیه 58 سوره نساء) براساس مفاد این آیه شریفه بر همه و همه پیرو جوان و زن و مرد لازم است برای اطاعت امر مؤکد خداوند متعال در عرصه انتخاب حضور پیدا کنند و برای تصدی پست ریاست جمهوری با حضور آگاهانه که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند و هشدار دادند که اتاق‌های فکر دشمن برای انتخابات ایران برنامه دارند «به کسی که به تعبیر قرآن کریم اهل این امانت است و صلاحیت تصدی این پست را دارد رأی بدهیم و با توجه به تعداد کاندیداهای محترمی که به میدان آمده‌اند باید به فرد اصلح رأی بدهیم و اصلح بودن یعنی کسی که آرمانهای امام راحل اعلی‌الله مقامه را در نظر گرفته است یعنی کسی که با این شاخصه‌ها به میدان آمده است:

1. تدین و تقوای الاهی که برای خدا با اخلاص خود قدم به این میدان گذاشته است که ارزشهای اسلامی را عملی و برقرار نماید.

2. اعتقاد کامل به ولایت فقیه که یکی از ارکان بسیار مهم این نظام اسلامی ولایی است داشته باشد و آن را ولایت رسول‌الله (ص) بداند.

3. درک صحیح از همه مشکلات جامعه امروز مخصوصاً وضع اقتصادی و گرانی و اشتغال داشته و قدرت رفع این مشکلات را داشته باشد.

4. مدیر بودن در حدی که امتحان خود را در مدیریت داده باشد و حقوق همه افراد مملکت را در نظر بگیرد و مدیریت خود را براساس رعایت همه این حقوق بنیان نهاده باشد.

5. مردمی بودن که مردمی زیستن و نسبت به مردم، دلسوز و مهربان بودن و در دسترس مردم قرار گرفتن و متواضعانه با آنها برخورد کردن و به خواسته‌های آنها پاسخ مساعد دادن و آنها را راهنمایی کردن و مشکلاتشان را برطرف کردن یکی از ارزشهای مهم اسلامی است.

6. شجاع بودن و در شجاعت در حدی باشد که با مقاومت و تصلب در برابر سلطه‌طلبی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها اشداء علی‌الکفار بودن خود را بتواند در مرحله عمل اثبات نماید که و دّوا لو تدهن فیدهنون.

اکنون انتظار مردم شریف و متعهد ایران نیز این است که تبلیغات و فعالیت کاندیداهای محترم براساس اخلاق اسلامی باشد و هرگز با انتقاد و تخریب دیگران توأم نباشد که پیغمبر عزیز ما حضرت محمد (ص) فرمودند:

در شناخت اشخاص به نماز خواندن زیاد و روزه گرفتن بسیار و زیاد به مکه رفتن و انجام کارهای نیک چشمگیر آنها نگاه نکنید و اینها را معیار قرار ندهید. معیار این است: انظروا الی صدق الحدیث و اداء الامانة. راستگویی و صداقت در گفتار و عمل و وعده دادن و اعتقاد معیار است. بالاخره همانطور که رهبر معظم دامت برکاته فرمودند کارهای مثبت را که رؤسای محترم جمهور قبل انجام می‌دادند به کمال برساند و کارهای منفی را کنار بگذارد.

و به طور خلاصه منظور عمده، ایجاد حماسه و شرکت پرخروش و حضور همگانی پرخروش‌تر از 9 دی و 22 بهمن است که دشمنان اسلام را به طور کلی مأیوس کند و ورقه دیگری بر افتخارات این کشور که کشور امام عصر ارواحنا فداه است در این جهاد عظیم با توفیق الاهی بیفزاید. ان‌شاءالله تعالی

امام خمینی اعلی‌الله مقامه در وصیت‌نامه راهگشای خود می‌فرمایند:

وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب می‌کنند روی ضوابطی باشد که اعتبار شود.

اگر مسامحه نمایند و روی موازین شرعیه و قانون، انتخاب نکنند چه بسا که خساراتی به اسلام و کشور وارد شود که جبران‌پذیر نباشد و در این صورت همه در پیشگاه خداوند متعال مسئول می‌باشند.

از این قرار عدم دخالت ملت، از مراجع و علمای بزرگ تا طبقه بازاری و کشاورز و کارگر و کارمند همه و همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می‌باشند چه در نسل حاضر و چه در نسلهای دیگر. و چه که در بعض مقاطع عدم حضور و مسامحه گناه می‌باشد که در رأس گناهان کبیره است. پس علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و الا کار از دست همه خارج خواهد شد و این حقیقتی است که بعد از مشروطه لمس نموده‌اید و نموده‌ایم که چه هیچ علاجی بالاتر و والاتر از آن نیست که ملت در سرتاسر کشور در کارهایی که محول به اوست طبق ضوابط اسلامی و قانون اساسی انجام دهد با علماء و روحانیون باتقوا و متعهد به جمهوری اسلامی مشورت نمایید که رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه‌ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز