خبرگزاری کار ایران

سردار نقدی:

رابطه با آمریکا وضع اقتصادی ایران را بدتر می‌کند

کد خبر : ۷۴۶۸۸

تکلیف امسال ما حماسه سیاسی و اقتصادی است، مقام عظمای ولایت از ما حماسه خواسته‌اند که این نشان دهنده بلوغ ملت ایران است، زیرا ایشان حرفی نمی‌زنند که خارج از توانایی ملت باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این بزرگ‌ترین دروغ امسال است که افرادی می‌گویند ارتباط با آمریکا موجب از بین رفتن گرانی و بهبود شرایط اقتصادی می‌شود، زیرا اگر سازش کنیم، وضع اقتصادمان به مراتب بدتر می‌شود.

به گزارش ایلنا،‌ سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در مجمع سالانه بسیج استان کرمان با اشاره به سال حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: تکلیف امسال ما حماسه سیاسی و اقتصادی است، مقام عظمای ولایت از ما حماسه خواسته‌اند که این نشان دهنده بلوغ ملت ایران است، زیرا ایشان حرفی نمی‌زنند که خارج از توانایی ملت باشد.

نقدی تصریح کرد: مقام معظم رهبری این توانایی را در ملت دیده و معلوم است که این ظرفیت در مردم دیده شده و تکلیف سنگینی به عهده داریم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری حماسه را به جهاد پرشور تعبیر کرده‌اند، یعنی حرکت جهادگونه‌ای که در راه ناهموار و توام با مشکلات و موانع است، حماسه‌آفرینی در اوج یک مبارزه و جنگ مورد انتظار است و مقام معظم رهبری برآوردشان از شرایط کنونی جنگ است که از ملت حماسه خواسته است.

وی با بیان اینکه جنگ امروز بر سر جابه‌جایی تمدن است، گفت: طی تاریخ تمدن‌های متفاوتی از جمله پارس، یونان، روم و... حاکم بوده و چندین قرن است که تمدن غرب جهان را اداره می‌کند که این تمدن رو به افول گذاشته و در حال از بین رفتن است.

نقدی ادامه داد: از این رو اسلام به انزوا رفته به برکت وجود امام خمینی (ره) و ایثار و از خودگذشتگی شهدا و خانواده آنان به عرصه اجتماع آمده و در ایران پیاده می‌شود و تمدنی جدید برپایه اسلام در حال جوانه زدن است.

وی تصریح کرد: دنیا نگاه می‌کند و می‌بیند وعده‌های رفاه، لذت کامل و اقتصاد برتر تمدن غرب محقق نشده و شکست در مهم‌ترین وعده خود یعنی اقتصاد نیز شکست خورده و از سوی دیگر تمدن اسلامی همراه با آرامش و عزت به پیشرفت‌های علمی و فناوری دست می‌یابد.

نقدی خاطرنشان کرد: در این شرایط بهترین گزینه برای انتخاب بشر تمدن اسلامی است، موج اسلام خواهی در اروپا و آمریکا خیره کننده است و گروه گروه مسلمان می‌شوند و پیچ تاریخی بشریت گرایش به تمدن اسلامی است.

نقدی افزود: غرب نمی‌تواند با ما جنگ نظامی کند، زیرا در زمانی که ملت ما با دست خالی و سلاح‌های معمولی بود، در مقابلشان ایستاد و آنها در جنگ با شاگردان جمهوری اسلامی در لبنان شکست خوردند، دیگر امروز و با سلاح‌های پیشرفته و موشک و حفظ ایمان و عشق به شهادت نمی‌توانند در مقابل ملت ما بایستند.

نقدی خاطرنشان کرد: با وجود این مسئله غرب در همه جبهه‌ها علیه جمهوری اسلامی می‌جنگد و ایران در جبهه سیاسی سنگرهای دنیا را یکی یکی فتح کرده و به پیش می‌رود و اکنون حرف اول منطقه را می‌زند در حالی که آمریکا تا امروز نتوانسته یک قدم در زمینه سازش فلسطین و صهیونیست به جلو بردارد.

وی با اشاره به شکست‌های آمریکا در افغانستان و عراق افزود: حمایت آمریکا از تروریست‌ها در سوریه و تامین مالی و حمایت از آنها نیز یکی دیگر از تلاش‌های آمریکا است که برای پیروزی خود به هر اقدام متوسل می‌شود اما سیاست او پیش نمی‌رود.

نقدی با اشاره به جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی گفت: جنگ اقتصادی فقط تحریم نیست، برنامه‌ریزی برای شکست اقتصادی ایران شده زیرا آنها نمی‌خواهند جمهوری اسلامی به عنوان یک اقتصاد پیشرو سر در بیاورد.

وی با اشاره به بدهی 16 هزار میلیارد دلاری آمریکا خاطرنشان کرد: در سخت‌ترین شرایط اقتصادی ایران در سال گذشته خود غربی‌ها اعلام کردند که ایران در این فشارها 2.6 درصد رشد اقتصادی داشته و مردم دنیا این صحنه‌ها را می‌بیند، اگر این روند ادامه یابد تمدن غرب کنار رفته و مردم به سراغ تمدن اسلامی می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها برای از بین بردن فرهنگ ما بودجه‌های میلیاردی تصویب می‌کنند، ادامه داد: در سال گذشته 700 تن مواد مخدر در ایران کشف شده که شاید به میزان مواد مخدر تمام جهان باشد زیرا دشمن می‌خواهد در این جنگ جوانان ما را از بین ببرد.

نقدی خاطرنشان کرد: امروز خودکفایی روزافزون ایران در صنعت، رشد اقتصادی، فناوری و سرعت رشد علمی دلیل جنگ غرب علیه ما است، در زمینه‌های فرهنگی نیز با راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای توپخانه عملیات روانی، فسادپراکنی علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند و با توزیع مواد مخدر در کشور می‌خواهند یک نسل را از بین ببرند.

نقدی بیان کرد: موج اسلام خواهی و بیداری تا حیات خلوت آمریکا رفته و کشوری که روز همه دنیا به فرهنگش غبطه می‌خورد، امروز به انزوا رفته و امام راحل و مقام معظم رهبری در کشورهای انقلابی مورد احترام بوده و 770 عالم برجسته جهان اسلامی در مقطعی گرد آمده و پای درس مقام معظم رهبری می‌نشینند و این نشان‌دهنده نفوذ فرهنگی جمهوری اسلامی است که آمریکا نمی‌خواهد اینگونه باشد.

نقدی با اشاره به امنیت آمریکا و ترورها و انفجارهای زنجیره‌ای در این کشور اظهار کرد: 2 میلیون و 350 هزار نفر زندانی در این کشور وجود دارد در مقابل اسلام تمدنی است که می‌تواند امنیت را تامین کند، لذا آمریکا گروه‌هایی را تجهیز می‌کند در شرق و غرب کشور مردم را بکشند، دانشمندان هسته‌ای را ترور می‌کند و همه اطراف ایران را یا با اشغال و یا با همکاری سران کشورها پایگاه نظامی ایجاد کرده است.

وی گفت: کسی که با تمام وجود با ما می‌جنگد وقتی مذاکره را مطرح می‌کند، این هم جزو جنگ است و ما نباید در اوج جنگ تسلیم شویم، بلکه باید حماسه بسازیم.

نقدی با اشاره به دلایل عدم سازش با آمریکا گفت: دین اسلام و قرآن کریم فرموده که نباید مسلمانان زیر بار ستمگران بروند، از سوی دیگر تن دادن به سازش در اوج نبرد، خفت و زبونی است.

وی با اشاره به سرنوشت کشوهایی که تن به سازش با آمریکا داده‌اند از جمله مصر، عراق، لیبی و... افزود: آمریکا به هیچ یک از قول‌هایی که به امثال این کشورها و مردمشان داده عمل نکرده و همه وعده‌ها و حرف‌های آن دروغی بیش نیست.

نقدی ادامه داد: خاتمی در دوران ریاست جمهوری خود مدح آمریکا را گفته و به بهانه مذاکره بر سر مسئله افغانستان به آمریکا امتیاز داد و پاسخ این تملق‌ها این بود که آمریکا اعلام کند ایران محور شرارت است و اگر سر جایش ننشیند به آن حمله می‌کند.

وی با اشاره به مسئله توافق بر سر تحویل سوخت هسته‌ای در دولت فعلی تصریح کرد:‌ بعد از امضای قرارداد با حضور سران کشورهای برزیل و ترکیه بار دیگر آمریکا به وعده خود عمل نکرد و اعلام کرد پرونده هسته‌ای ایران ادامه دارد.

نقدی افزود: این بزرگ‌ترین دروغ امسال است که افرادی می‌گویند ارتباط با آمریکا موجب از بین رفتن گرانی و بهبود شرایط اقتصادی می‌شود، زیرا اگر سازش کنیم، وضع اقتصادمان به مراتب بدتر می‌شود.

نقدی خاطرنشان کرد: سازش با آمریکا همان بلایی به سر کشورمان می‌آورد که به سر عراق آمد و ‌آمریکا از قیمت نفت ایران خسارت می‌بیند زیرا بزرگترین مصرف کننده نفت در دنیا است و نتیجه سازش با آمریکا ورشکستگی اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: مقاومت یا سازش ارتباط مستقیم با قیمت نفت دارد و در صورت سازش قیمت نفت سقوط کرده و درآمد نفتی دولت نصف می‌شود و در ادامه مشکلات اقتصادی و فشار به مردم و دولت و... وارد می‌شود.

وی افزود: چرا با وجود شرایط سخت اقتصادی از سال گذشته مردم به خیابان‌ها نمی‌ریزند، زیرا می‌دانند که در مبارزه قرار دارند، لذا عزت خود را حفظ کرده و خواستار پیشرفت اسلام و نظام در مقابل این فشارها هستند.

نقدی اظهار کرد: برای ملتی که هزاران شهید داده، جانبازان قطع نخاعی دارد که هنوز بر مقاومت و ایستادگی تاکید دارند، زشت است که سازش کند و از سوی دیگر سازش با آمریکا لکه ننگی بر پیشانی ایران است در برابر کشورهایی که با الگوگیری از جمهوری اسلامی قیام کرده و در مقابل مستکبران ایستاده‌اند.

وی گفت: کسانی که حرف از تعامل با آمریکا می‌زنند افراد مرفهی هستند که هفته‌ای یک بار برای گرفتن دکترا به لندن سفر می‌کنند، این‌ها دروغ می‌گویند که دلشان برای مردم سوخته، آنها درد مردم را اصلا نمی‌فهمند.

نقدی تاکید کرد: ما با آمریکا سازش نخواهیم کرد تا زمانی که اسرائیل هست و آمریکا از او حمایت می‌کند.

وی با اشاره به انتخابات 24 خرداد ماه گفت: باید تلاش کنیم و با حضور حداکثری در انتخابات امنیت ملی و قدرت چانه‌زنی بین‌المللی کشور را افزایش دهیم در انتخابات سال 88 و حضور چشمگیر مردم اگر فتنه نمی‌کردند، دشمن جرأت تحریم و فشار جدید علیه ایران را پیدا نمی‌کرد.

اگر با صلابت باشیم و همه با شکوه به میدان آمده و اجازه ندهند، مرفهان بی‌درد دستاوردهای انقلاب را به باد دهند، با توجه و دقت به فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توانیم انتخابی اصلح همراه با آرامش داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز