خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

دغدغه دلسوزان نظام تأمین رفاه برای عموم مردم است

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۷۶

برخی افراد و جریان‌هایی كه در زمان مبارزه، حضور مؤثری در صحنه نداشتند، امروز انقلابی‌نما و تندروتر از مبارزین شده‌اند و با حمایت‌های اشتباه برخی‌ از همین انقلابی‌نماها، جامعه در چند سال گذشته دچار آسیب‌های جدّی شده كه خارج شدن از این شرایط، نیازمند تقویت وحدت ملی و تدبیر، عقلانیت و برنامه‌ریزی اصولی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از استادان حقوق دانشگاه‌های تهران، وكلای دادگستری، قضات، اعضای كمیسیون‌های حقوقی و سردفتران، با توجه به اینكه حقوقدانان جزو افراد نخبه كشور محسوب شده كه به‌حق باید اعتبار آنان در دستگاه‌های تقنینی و قضایی حفظ گردد، تأكید كرد: جایگاه ارزشمند قضات و عملكرد مناسب آنان در جامعه بسیار مؤثر است و دستگاه قضایی سالم و هوشمند، باعث پویایی جامعه و اطمینان مردم به دریافت مطالبه‌های خود از سیستم قضایی می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مردم را سرمایه اصلی نظام اسلامی دانست و تصریح كرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام(ره) از شروع نهضت تاكنون با تكیه بر حضور مردم شكل گرفت، پیروز شد و در گردنه‌های مختلف به‌ویژه دوران دفاع مقدس و سازندگی كشور را پیش برد و اگر مردم به میدان نمی‌آمدند، توفیقی حاصل نمی‌شد و دستاوردها و پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد.

ایشان افزود: اكنون نیز اگر مردم در صحنه باقی نمانند و پشتوانه نظام اسلامی به عنوان یك سرمایه بزرگ و بی‌بدیل نباشند كارها انجام نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اظهار تأسف نسبت به هتاكی‌های فراوان، رواج بداخلاقی‌های موجود، دروغ و تهمت افزود: برخی افراد و جریان‌هایی كه در زمان مبارزه، حضور مؤثری در صحنه نداشتند، امروز انقلابی‌نما و تندروتر از مبارزین شده‌اند و با حمایت‌های اشتباه برخی‌ از همین انقلابی‌نماها، جامعه در چند سال گذشته دچار آسیب‌های جدّی شده كه خارج شدن از این شرایط، نیازمند تقویت وحدت ملی و تدبیر، عقلانیت و برنامه‌ریزی اصولی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دغدغه امروز دلسوزان نظام اسلامی را رفع مشكلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه و تأمین رفاه برای عموم مردم دانست و تشریح كرد: در این سالها با توجه به ثروت عظیمی كه در اختیار مسئولین قرار داشت، باید شاهد معضلات كنونی نبودیم و از امكانات به مراتب بهتر و مناسب‌تر استفاده می‌كردیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در مورد مسائل انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا آخرین لحظات ثبت‌نام بنا نداشتم در انتخابات شركت كنم، ولی به دلیل مراجعات و اصرارهای مكرر از همه قشرهای جامعه به‌ویژه خانواده‌های معزز شهدا و برخی بزرگان حوزه در قم و سایر بلاد، براساس وظیفه دینی و ملی و برای رفع مشكلات كشور، وارد این عرصه شدم و تا زنده‌ام و جان در بدن دارم، برای تعالی انقلاب و كشورم هر آنچه در توان داشته باشم، انجام می‌دهم.

ایشان افزود: آمده‌ام تا خدمت كنم.

در ابتدای این دیدار تنی چند از استادان به نمایندگی از حضار به بیان دغدغه‌های امروز جامعه پرداخته و با قدردانی از حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خواستار راهنمایی‌های ایشان بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز