خبرگزاری کار ایران

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران:

فشارهای سیاسی نقشی در ایجاد فاصله میان مردم و نظام ندارد

کد خبر : ۷۵۳۳۵

از کسانی که صلاحیت شان احراز نشده دعوت می‌کنیم تا به قانون عمل کنند و نظر شورای نگهبان قانون اساسی را فصل الخطاب بدانند و اسیر دام‌های گسترانیده شیطان نشوند، و مسیر کسانی را نپیمایند که در انتخابات های گذشته، به قانون و رای ملت پشت کردند

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد: حضور حماسی در انتخابات نقطه عطفی است تا مردم ایران بار دیگر نشان دهند تحریم‌های اقتصادی و سیاسی هیچ نقشی در ایجاد فاصله میان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد.

به گزارش ایلنا، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در بیانیه‌ای اعلام کردند: برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری سال 1392، آن هم در سالی که به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده شده است، نقطه عطفی خواهد بود تا مردم ایران بار دیگر نشان دهند تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی هیچ نقشی در ایجاد فاصله میان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: تاریخ پرفراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران همواره شاهد خلق حماسه‌های گوناگون از سوی ملت غیور ایران بوده است. یکی از این میادین خلق حماسه، کارزار انتخابات است که نشان دهنده رابطه عمیق میان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری سال 1392، آن هم در سالی که به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده شده است، نقطه عطفی خواهد بود تا مردم ایران بار دیگر نشان دهند تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی هیچ نقشی در ایجاد فاصله میان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد.

در این بیانیه آمده است: حماسه آفرینی در انتخابات پیش رو جز با ایمان و همدلی و قانون‌مداری اتفاق نخواهد افتاد. در این بین نقش پررنگ شورای نگهبان در تشخیص صلاحیت نامزدهای شرکت کننده در انتخابات بر کسی پوشیده نیست. عملکرد این شورا - از زمان شکل‌گیری آن تا امروز - به عنوان تنها مرجع قانونی رسیدگی به صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به خوبی نشان داده که اعضای این نهاد، بر اساس تقوا و تعهد و به دور از هرگونه اعمال نظرهای شخصی و جناحی و بدون کمترین توجهی به جوسازی‌های رسانه‌ای، به وظیفه خود در رابطه با بررسی صلاحیت کاندیداها عمل کرده‌اند.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در این بیانیه آورده است: در این میان رفتار قانونی و عادلانه شورای نگهبان به مذاق برخی از جریانات و گروه‌ها خوش نیامده است و در صدد تخریب این نهاد قانونی برآمده‌اند. البته این موضوع تازگی نداشته و از ابتدای انقلاب تاکنون همواره عده‌ای خودفروش یا جاهل، به طرق مختلف سعی کرده‌اند با ایجاد شبهات گوناگون و تهمت‌های ناروا، تصمیمات این شورا را تحت تاثیر جوسازی‌های خود قرار دهند.

این بیانیه آورده است: برخی دیگر سعی دارند تحقق حماسه سیاسی را مستلزم حضور جریانات و اشخاص خاصی که صلاحیت آنها محرز نشده است بدانند، این افراد و اعوان و انصارشان باید بدانند که تاریخ پرافتخار 34 ساله انقلاب اسلامی نشان داده که مردم به هیچ فرد یا جریانی، خواه قائم مقام رهبر معظم انقلاب باشند و خواه رئیس جمهور، کمترین ارادت قلبی و عملی ندارند و علت حضورشان در عرصه‌های گوناگون اجتماعی و سیاسی، تنها براساس عمل به تکلیف الهی و لبیک به ندای امامشان بوده و خواهد بود. این افراد، از فتنه‌گران مزدور آمریکا تا منحرفان بی هویت سیاه دل به عینه خواهند دید ملت شریف و شهید پرور ایران، همانگونه که حماسه حضور 65درصدی انتخابات مجلس و حماسه بی نظیر حضور 85درصدی در انتخابات ریاست جمهوری سال88 را رقم زدند، این بار نیز حماسه دیگری خواهند آفرید و به فضل الهی چشمان جهانیان را به خود خیره می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: پاسخ ما به کسانی که سعی در تحت الشعاع قرار دادن تصمیم شورای نگهبان دارند تنها جمله معروفی از معمار کبیر انقلاب اسلامی است(ره) که فرمودند:« اگر کسی به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد.» و اعلام میداریم که اگر این تهمت پراکنی‌ها و جوسازی‌ها ادامه یابد، دست از محاکمه این مفسدین فی الارض نخواهیم کشید.

در این بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران وظیفه خود میداند تا از عملکرد قانونی شورای نگهبان در عدم احراز صلاحیت کسانی که در فتنه سال88 بزرگترین ظلم را در حق انقلاب و سکان دار معظم آن روا داشتند و همچنین کسانی که با مطرح ساختن مسائل شبهه آلود سعی در انحراف مردم از تعالیم ناب شیعی داشتند، با قاطعیت حمایت می‌کنیم و از کسانی که صلاحیت شان احراز نشده دعوت می‌کنیم تا به قانون عمل کنند و نظر شورای نگهبان قانون اساسی را فصل الخطاب بدانند و اسیر دام‌های گسترانیده شیطان نشوند، و مسیر کسانی را نپیمایند که در انتخابات های گذشته، به قانون و رای ملت پشت کردند و امروز جایگاهی بهتر از زباله دان تاریخ نصیبشان نشده است. ضمناً از نامزدهایی که به هر دلیل صلاحیتشان برای ریاست جمهوری احراز نشده و قانون را ملاک عملکرد خود قرار داده اند نیز تشکر کرده و از خداوند منان برایشان آرزوی موفقیت داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز