خبرگزاری کار ایران

قالیباف در جمع ۱۰۰ نفر از بزرگان و شیوخ استان خوزستان:

دولت آینده را از همه اقوام و گروه‌ها تشکیل می‌دهم

کد خبر : ۷۵۳۴۲

امروز هم هیچ کس نباید همچون دوران دفاع مقدس با دیگری تفاوت داشته باشد، چرا که اسلام، انقلاب، قانون اساسی و اخلاق این اجازه را نمی‌دهد.

جمعی از بزرگان و شیوخ قبایل عرب استان خوزستان صبح امروز با حضور در منزل شیخ عدنان، از بزرگان خرمشهر با محمد باقر قالیباف دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، قالیباف نیز طی سخنانی در این دیدار ابراز داشت: امروز در روز جمعه، روز ولادت امیرالمومنین(ع) و ماه رجب، در روز، ماه و ایام عزیزی قرار داریم همچنین امروز سالروز فتح خرمشهر است که برای همیشه نقطه عطفی در تاریخ سرزمین ایران اسلامی خواهد بود. توفیق بزرگی است که در چنین روزی برای حرکت در مسیر حماسه سیاسی تصمیم گرفته‌ام كه آغاز رقابت انتخاباتی و تبلیغاتی‌‌ام را از این شهر مقدس و استان شهید پرور شروع کنم. دلیل آن نیز روشن و مشخص است؛ بنده یک بار به لطف خدا در سال 1340 در مشهد مقدس و در کنار مرقد شریف ثامن‌الحج پا به دنیا گذاشتم، اما اعتقادم بر این است که به عنوان محمدباقر قالیباف از بُعد هویت شخصی و زندگی معنوی یک بار دیگر در سن 20 سالگی متولد شدم و هویت من از بُعد معنوی و مادی در سرزمین خوزستان، شهر شهیدپرور خرمشهر و مردم محب اهل‌بیت این استان، عشایر عرب و این سرزمین شکل گرفت.

وی تأکید کرد: هیچ حسی جز این که احساس کنم همه وجودم متعلق به این جاست ندارم. در دوران دفاع مقدس بارها و بارها در کنار عشایر عرب از ارتفاعات «الله‌اکبر» از آغاز جنگ تا روزهای پایانی جنگ جنگیدیم و با همه وجودم، غیرت، شجاعت و دلبستگی آنها به اسلام و کشور را مشاهده کردم، از این رو دوباره در این استان برای تجدید بیعت با دوستان شهید، همسفران و شما مردم باوفا حضور پیدا کردم که به فرموده امام خمینی(ره) دین خود را به انقلاب ادا کرده‌اید.

قالیباف در ادامه گفت: شما با روحیه جهادی و حضور در دوران دفاع مقدس نشان دادید که آنچه مهم نیست قومیت و زبان است. همه این مردم در دوران دفاع مقدس ایستادند، دفاع کردند و خون دادند. امروز هم هیچ کس نباید همچون دوران دفاع مقدس با دیگری تفاوت داشته باشد، چرا که اسلام، انقلاب، قانون اساسی و اخلاق این اجازه را نمی‌دهد.

وی همچنین خطاب به بزرگان و شیوخ استان خوزستان افزود: با شما عهد می بندم همان طور که در دوران دفاع مقدس با هم ایستادیم، خون دادیم و جانباز شدیم، با همان حضور مقتدرانه دولت آینده را از همه اقوام، گروه ها و آنهایی که قصد خدمت دارند تشکیل دهم.

قالیباف در پایان گفت: بنده معتقدم اگر جنوب غرب ایران که اساس دارایی‌ها و منابع کشور است را بسازیم در واقع تمامی ایران را ساخته‌ایم. هروقت به این جا می‌آیم ‌جز غصه و ناراحتی چیزی باقی نمی ماند، اما انشاءالله این جا را به سرعت به رشد و نمو خواهیم رساند.

محمدباقر قالیباف در ادامه این دیدار همراه با تعدادی از بزرگان قبایل و شیوخ عرب به حسینیه حضرت آیت‌الله مرحوم سیدعلی عدنانی رفت و بر سر مزار آیت‌الله سید علی عدنانی از بزرگان و شیوخ خرمشهر به قرائت فاتحه پرداخت.

قالیباف همچنین با حضور در گلزار شهدای خرمشهر با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام والای شهدای 8 سال دفاع مقدس و به خصوص شهدای حماسه آزادسازی خرمشهر ادای احترام كرد. وی سپس بر سر مزار شهید حسن مجتهدزاده، یکی از شهدای نامدار خرمشهر و دیگر شهدای پیروزی انقلاب اسلامی حضور یافت و به قرائت فاتحه پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز