خبرگزاری کار ایران

تشكر فرمانده ناجا از كاندیداهایی كه حاشیه‌آفرینی نکردند

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۵۸

شاید یکی از فشارها بر شورای نگهبان این بود که اگر برخی از افراد تعیین صلاحیت نشوند، حاشیه‌سازی‌هایی صورت می‌گیرد اما این اتفاق نیفتاد و ما از آنان تشکر می‌کنیم.

ایلنا: فرمانده ناجا گفت: هوشیاری شورای نگهبان در تعیین صلاحیت‌ها بسیار خوب بود چرا که این شورا به صلاحیت‌ها و نه به مصلحت‌ها اندیشید و همچنین باید از کسانی که با حضور در عرصه انتخابات در معرض آزمایش قرار گرفته‌اند، اما صلاحیت آنان احراز نشد، تشکر کرد چرا که حاشیه‌آفرینی نکردند.

به گزارش ایلنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در صبحگاه عمومی نیروی انتظامی ضمن تبریک ایام الله ولادت حضرت‌علی (ع) و تقارن آن با سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: ولادت حضرت‌علی (ع) برای ما روز باشکوهی است. چرا که یادآورعنصر اساسی انقلاب، یعنی موضوع ولایت است. ولایت محور اساسی و ستون خیمه انقلاب بوده و جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که بعد از 14 قرن با تمسک به ولایت، حکومت الهی را در جهان پر از ظلم، برپا کند.

وی افزود: امام‌خمینی (ره) این مسیر طولانی را زمانی پیمود که دنیا از ظلم قدرت‌های استبدادی پرشده بود، تمسک به ولایت رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود چرا که مردم ما پیش از این بارها دست به انقلاب زده بودند، اما به دلیل ضعف رهبران، عدم وجود رهبر دینی و اتصال به خداوند، پیروزی‌های کوتاه‌مدت و سطحی از آن ملت ما شده بود؛ دشمنان در گذشته سعی می‌کردند، با لباس دیگری به ایران نفوذ کنند و ولایت موجب ایستادگی ما شد.

احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه آزادی خرمشهر یکی از صحنه‌های حماسی ملت ما است، اظهارداشت: دشمنان از ابتدای انقلاب کمر به سرنگونی نظام ما بسته بودند و همواره سعی می‌کردند با حیله و انواع فشارها مردم ما را از انقلاب خود پشیمان کرده تا آنان باردیگر به دامن ابرقدرت‌ها بازگردند.

فرمانده ناجا افزود: مردم ایران هوشیارانه در صحنه حاضر شدند و با عبرت از تاریخ و رهبری آگاه، بصیر و الهی موجبات یاس دشمنان را به وجود آوردند.

احمدی‌مقدم، با بیان اینکه دشمن در ابتدای انقلاب با تحریک اقوام و گروه‌های داخلی و سپس با راه‌اندازی جنگ تحمیلی به دنبال از بین‌بردن نظام بود، تصریح‌کرد: صدام حسین در زمان حمله به ایران به دنبال ساقط کردن نظام و ملحق کردن خوزستان به عراق بود.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه آزادی خرمشهر تنها آزادی یک شهر نبود، خاطرنشان کرد: آزادی خرمشهر شکست قطعی صدام بود و او می‌خواست با تسلط به آبراه اروند حمله به ایران را برای خود توجیه کند، اما شکست عراق ابتدا در آبادان و سپس در خرمشهر حتی باعث عقب‌نشینی وی از دیگر شهرهای تحت سلطه‌اش شد.

وی افزود: از فردای آزادسازی خرمشهر کشورهایی که نفت ما را نمی‌خریدند و سفیر ما را در کشور خود نمی‌پذیرفتند و ما را تحریم کرده بودند به ایران گسیل شدند و پس از آن بود که کشورهای غربی به وجود این انقلاب اعتراف کرده و در حقیقت این آزادسازی باعث تثبیت انقلاب اسلامی و به رسمیت شناختن آن توسط کشورهای دیگر شد.

احمدی‌مقدم، با اشاره به اینکه پس از آزادسازی‏،‏ طرح‌های سازش از سوی کشورهای غربی ارائه شد، افزود: این طرح‌ها در راستای نجات صدام بود و باید همواره یاد و خاطره شهدا و امام راحل را گرامی داریم و این ارادت خود را به صورت عملی به این عزیزان ابراز کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه دشمن هر روز با روش و وسیله‌ای جدید در میدان بود، اظهارداشت: فشار اقتصادی، سیاسی، امنیتی، بین‌المللی، ترور، جنگ در عرصه روانی و رسانه‌ها و حضور مستقیم نظامی در پشت مرزهای ما نشان از مداخله آنان در ایران دارد که البته تاکنون با هوشیاری نظام و مردم، این طرح‌ها شکست خورده و آنان از منطقه فرار کردند.

وی ادامه‌داد: امروز دشمن در عرصه جنگ در سوریه و فلسطین، ایران را مقابل خود می‌بیند؛ روزی جنگ با ایران پس از فرار بنی‌صدر در تهران بود و روز دیگر در جنگ تحمیلی و امروز دشمن به دنبال قطع دست ایران در کشورهای دیگر است و این نشان از عقب‌نشینی روزافزون دشمنان این نظام دارد.

فرمانده ناجا، با اشاره به اینکه دشمنان از یکسال گذشته سعی داشتند با تحریم‌ها‏، تبلیغات بیش از حد و فشار اقتصادی در عرصه انتخابات، سرمایه‌گذاری کنند، گفت: غربی‌ها سعی داشتند با فشار بر ملت، آنان را در مقابل نظام قرار دهند و عناصر فتنه نیز می‌خواستند از این بستر استفاده کرده و در مقابل نظام بیایستند اما هوشیاری مقام معظم رهبری و مردم، این نقشه را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند تلاش یکساله خود را در انتخابات درو کنند، یادآور شد: امروز دشمنان مایوس‌تر از همیشه هستند و افرادی می‌خواستند در عرصه انتخابات با معرفی کسانی که احتمال رد صلاحیت آنان و عدم عبور از فیلتر شورای نگهبان وجود داشت برجسته‌سازی کنند که اگر صلاحیت آنان تایید نشد، حاشیه‌هایی صورت گیرد.

احمدی‌مقدم افزود: نباید فراموش کنیم که در زمان برخی از آقایان تحریم‌ها شروع شد و اولین آن در زمان کلینتون بود در آن زمان آقایان‏، مظهری از سازش بودند و در مقابل کشورهای خارجی نیز با تبلیغ سعی می‌کردند نشان دهند که اگر این افراد بر سر کار آیند دلار ارزان شده و تمام مشکلات از پیش روی ملت برداشته می‌شود؛ این تهدیدات و تلاش‌ها از سوی دشمنان است و برای آنان فرقی نمی‌کند که در این نظام چه فردی سر کار بیاید؛ هدف آنان عقب‌نشینی از ارزش‌های انقلاب و نظام است.

وی افزود: آنان خواستار این هستند که ایران رهبری بیداری اسلامی را در جهان نداشته باشد و در عین حال چهره سازش نشان دهد و مانند کشورهای اطراف مهره‌ای در دست دشمنان خارجی باشد که البته غربی‌ها در این هدف خود شکست خورده‌اند.

فرمانده ناجا ضمن تشكر از شورای نگهبان، یادآور شد: هوشیاری شورای نگهبان در تعیین صلاحیت‌ها بسیار خوب بود چرا که این شورا به صلاحیت‌ها و نه به مصلحت‌ها اندیشید و همچنین باید از کسانی که با حضور در عرصه انتخابات در معرض آزمایش قرار گرفته‌اند، اما صلاحیت آنان احراز نشد، تشکر کرد چرا که حاشیه‌آفرینی نکردند.

احمدی‌مقدم، ادامه داد: شاید یکی از فشارها بر شورای نگهبان این بود که اگر برخی از افراد تعیین صلاحیت نشوند، حاشیه‌سازی‌هایی صورت می‌گیرد اما این اتفاق نیفتاد و ما از آنان تشکر می‌کنیم؛ البته در حال حاضر ظرفیت‌های فتنه‌آفرینان و تلاش‌های آنان، قدرت گذشته را ندارد اگرچه تلاش‌های مذبوحانه‌ای صورت گرفته اما خبری نیست و دشمنان مایوس و ناامید، در لانه خزیده‌اند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در حال حاضر تبلیغات سر حضور کمرنگ مردم است، اظهارداشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مردم باید در این انتخابات حضور گسترده داشته باشند و رییس جمهوری با رای بالا انتخاب شود تا با اعتماد به نفس، بتواند از حقوق مردم دفاع کند؛ کارکنان نیروی انتظامی به عنوان یک شهروند و مسلمان باید امور انتخابات را تعقیب کنند و به تشویق خانواده و اطرافیان خود بپردازند تا بار دیگر شاهد خلق حماسه‌ای توسط ملت بزرگ ایران باشیم.

فرمانده ناجا با بیان اینكه نیروی انتظامی هیچ نظری در مورد کاندیداها و حق تبلیغ در مورد آنان ندارد، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی هیچ نظری در مورد کاندیداها و حق تبلیغ در مورد آنان ندارد.

احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات شوراها نیز برپا می‌شود و این موضوع به دلیل محلی‌بودن، حساسیت‌های بیشتری دارد، گفت: البته ناجا ساز و کارهای لازم برای انتخابات را در نظر گرفته و در عین حال مراقب است شائبه‌ای مبنی بر طرفداری از کاندیدای خاصی در این سازمان بوجود نیاید همان‌گونه که در گذشته نیز چنین بود؛ چیزی که مهم است حضور گسترده و انتخاب رئیس‌جمهور با رای بالا است.

فرمانده ناجا درباره فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی، گفت: نامزدها و ستادهای آنان باید براساس قانون عمل کنند، ناجا امنیت میتینگ‌ها و تسهیلات ترافیکی را تامین می‌کند تا از این حیث دغدغه‌ای نداشته باشند؛ بنده به این انتخابات خوشبین هستم چرا که تمکین به قانون از ابتدای این رویداد بزرگ سیاسی دیده شد و خوشبختانه نیز مردم برای شناخت کاندیداها، رسانه‌های زیادی در اختیار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز