خبرگزاری کار ایران

توسط وزارت دفاع صورت گرفت؛

تحویل انبوه سكوی پرتاب موشك‌های دوربرد زمین به زمین به نیروی هوافضای سپاه

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۵۳

امروز فاصله آمادگی رزمی – عملیاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در مقایسه با آغازین روزهای جنگ تحمیلی از زمین تا آسمان است.

همزمان با خجسته ایام سالگرد عملیات ظفرمند بیت‌المقدس و حماسه جاوید فتح خرمشهر، طی مراسمی با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، تحویل انبوه سكوی پرتاب (لانچر)موشك‌های دوربرد زمین به زمین توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت.

به گزارش ایلنا،‌ در حاشیه این مراسم سردار وحیدی در جمع خبرنگاران طی سخنانی با پاسداشت حماسه فتح خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشأن عملیات پیروز بیت‌المقدس گفت: به حول و قوه الهی و تلاش و همت فرزندان رشید ملت ایران در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع امروز شاهد تحویل انبوه سكوی پرتاب موشك‌های دوربرد زمین به زمین هستیم.

وزیر دفاع با بیان اینكه، تحویل انبوه سكوی پرتاب علاوه بر اینكه تجلی اقتدار و خودكفایی جمهوری اسلامی ایران در طراحی و ساخت این سامانه راهبردی به شمار می‌رود، نشانگر قدرت و حجم بالای آتش موشكی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است كه در شرایط تهدید قادرند با حجم انبوه موشك، بطور همزمان دشمن متخاصم را در هم كوبند.

سردار وحیدی،این اقدام وزارت دفاع را كه با همكاری نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شكل گرفته، لبیك عملی به فرمان فرمانده معظم كل قوا امام خامنه‌ای (دام عزه) دانست.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه، قدرت دشمن‌كوب موشكی جمهوری اسلامی ایران تنها بخشی از اقتدار دفاعی كشورمان محسوب می‌شود تصریح كرد، همه این توانمندی‌ها بمنظور دفاع از صلح و تحقق بازدارندگی مؤثر انجام می‌شود.

سردار وحیدی از این برنامه كه در خجسته ایام فتح خرمشهر برگزار می‌گردد؛ بعنوان رزمایش آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از تمامیت ارضی كشور یاد كرد و افزود: جنگ تحمیلی صدام و حامیانش علیه ایران اسلامی به ما آموخت كه اگر آماده، قدرتمند و مهیای دفاع نباشیم، دشمن مقاصد شوم خود را عملی خواهد كرد و اگر آماده، قدرتمند و مهیای دفاع باشیم، هرگونه اقدام خصمانه از سوی دشمنان ملت ایران، سلب خواهد شد.

وزیر دفاع تأكید كرد: امروز بحمدالله وزارت دفاع با راهبرد محوری «خودباوری»، «تلاش»، «خودكفائی»، انواع سلاح و سامانه‌های نظامی را در حوزه‌های هوافضا، دریایی، هوایی، زمینی، الكترونیك و اپتیك بطور كاملاً بومی طراحی و تولید می‌كند، این توانمندی و تسلیحات پیشرفته در كنار قدرت ایمان، شجاعت و آمادگی یگان‌های عملیاتی نیروهای مسلح، آمادگی بسیار مطلوب و بالایی را ایجاد كرده بطوری كه می‌توانیم با قاطعیت ادعا و اعلام كنیم كه امروز فاصله آمادگی رزمی – عملیاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در مقایسه با آغازین روزهای جنگ تحمیلی از زمین تا آسمان است.

سردار وحیدی گفت: این خودكفایی و قدرت دفاعی و آمادگی مثال‌زدنی مرهون خون شهیدان،تجارب ارزشمند دفاع مقدس و پایبندی كامل نیروهای مسلح به آرمان‌های امام شهیدان و شهیدان انقلاب اسلامی است.

وزیر دفاع در پایان با قدردانی و تشكر از متخصصان و كاركنان اقتدارآفرین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر تأكید كرد: ایران اسلامی با هیچ‌كس سر جنگ ندارد و آغاز كننده هیچ جنگ و درگیری نخواهد بود، اما به هیچ‌كس نیز اجازه تجاوز و اقدام خصمانه را نخواهد داد و با اقتدار خصم متجاوز را در هم كوبیده،آنان را از اقدام خود پشیمان خواهد كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز