خبرگزاری کار ایران

داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

با حضور اصلاح‌طلبان در قدرت وضعیت اصولگرایان نیز بهبود می‌یابد

asdasd

قدرت باید به اصلاح طلبان منتقل شود/پس از دولت نهم و دهم به دست گرفتن قدرت مجریه کار دشوار و پر ریسکی است.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه تاکنون اصلاح طلبان تحرکات انتخاباتی چندانی نداشتند، تصریح کرد: جریان اصلاحات به دنبال آن است تا رقیب زمینه‌های بهتری را برای حضور این طیف در انتخابات مهیا کند. بنابراین اگر چه تنور انتخابات در میان شخصیت‌های مطرح اصلاح طلب چندان داغ نشده اما نمی‌توان حضور آن‌ها را منکر شد.

داریوش قنبری درگفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با تاکید براینکه اصلاح طلبان باید متناسب با پایگاه وسیع اجتماعی خود تشکیلات سیاسی شایسته نیز داشته باشند، گفت: وقتی اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور را تحلیل کنیم، می‌بینیم که حتی نیروهای ورزیده کشور نیز از به دست گرفتن اوضاع بیم دارند.

قنبری با اشاره به اینکه اصولگرایان دو دوره مجلس و دولت را در اختیار داشتند، تاکید کرد: در این مدت نه تنها سامانی بر امور کشور انجام نشد، بلکه علیرغم اینکه این افراد با شعار بهبود وضعیت اقتصادی پا به میدان گذاشته بودند، وضعیت به مراتب بد‌تر شد به گونه‌ای که ارزیابی کوچکی نشان می‌دهد که طی ۱۰ ماه گذشته ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی آثار خود را در سایر عرصه‌ها نیز بر جا خواهد گذاشت به گونه‌ای که با تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی با مشكل بیشتری مواجه می‌شویم.

قنبری ادامه داد: اگرچه اصولگرایان همواره اصلاح طلبان را متهم به توسعه سیاسی می‌کردند اما امروز می‌بینیم که برنامه‌هایشان منجر به بروز حوادثی شد که می‌توانیم از آن به عنوان شکست اصولگرایان یاد کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه دشمنی‌ها در دوره اصلاح طلبان نیز وجود داشت اما هیچ‌گاه به چنین وضعیتی ختم نشد، گفت: باید برای بهبود شرایط کشور باید فکری صورت گیرد که هم اکنون این تفکر در چارچوب جریان اصولگرایی وجود ندارد. بنابراین معتقدم قدرت باید به اصلاح طلبان منتقل شود چرا که در اینصورت علاوه بر منافع کشور، منافع گروهی اصول گرایان نیز تامین خواهد شد.

وی در خصوص ائتلاف میان دو جریان اصلاحات و اصولگرایی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این دو طیف تفکر خاص خود را دارند بنابراین نمی‌توان پذیرفت که هر یک از آن‌ها از شخصیت‌های طیف مقابل حمایت کنند ضمن اینکه در این صورت مردم نیز نسبت به رقابت‌های سیاسی جناح‌ها بی‌اعتماد خواهند شد. البته افرادی که تمایل به حمایت از سوی جریان اصلاحات دارند باید چارچوب‌های اصلاح طلبی را بپذیرند و تفکرات خود را با این جریان تطبیق دهند.

وی با تاکید براینکه پس از دولت نهم و دهم به دست گرفتن قدرت مجریه کار دشوار و پر ریسکی خواهد بود، گفت: سر و سامان دادن به این اوضاع دشوار است شاید بسیاری از افراد توانا به همین دلیل تمایلی به کاندیدا شدن در انتخابات نداشته باشند چرا که می‌دانند اوضاع کشور به حدی رسیده است که هر کسی نمی‌تواند آن را بهبود بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز