خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت عارف در پی درگذشت آیت‌الله طاهری

کد خبر : ۷۸۲۷۲

محمدرضا عارف درگذشت آیت‌الله طاهری را طی پیامی تسلیت گفت.

محمدرضا عارف درگذشت آیت‌الله طاهری را طی پیامی تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا،‌ متن این پیام به شرح زیر است:

«انا الله و انا علیه راجعون

اذامات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لا سیدهاشمی

رحلت جانسوز فقیه دانشمند و مجاهد خستگی‌ناپذیر حضرت آیت‌الله سیدجلال طاهری اصفهانی موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

مرحوم آیت‌الله طاهری شخصیتی کم نظیر و از نسل صدوقی‌ها، مدنی‌ها، اشرفی اصفهانی‌ها، بهشتی‌ها و مطهری‌ها بود. او که در دوران حاکمیت استبداد و خود محوری با تحمل زندان‌های طولانی و شکنجه‌های طاقت‌فرسا از کرامت و منزلت مردم دفاع کرد و چونان سراجی منیر بر تارک تاریخ ایران زمین درخشید. دفاع آن عالم واصل از اسلام و حوزه های علمیه در کنار نقش بی‌بدیل سیاسی آن مجاهد وارسته فراموش ناشدنی است.

مرحوم آیت‌الله طاهری، در یک دوره طولانی در سنگر نماز جمعه قبل و بعد از انقلاب در شهر پر آوازه و مهد ادب و فرهنگ اصفهان سرافراز منشاء خدمات کم نظیری بود، تاریخ پر شکوه انقلاب در پهنه ایران و بویژه استان اصفهان با نام یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) یعنی مرحوم آیت الله طاهری برای همیشه خواهد درخشید.

آیت‌الله طاهری نماد روحانیت انقلابی و مردمی بود که بر نقش مردم در همه ارکان اداره امور کشور تاکید می کرد و همواره بر تحجر و واپسگرایی می‌تاخت و در این راه قبل و بعد از انقلاب بسیاری از بی مهری‌ها را به حان خرید، در این راه اما یک لحظه از مردم و آرمان‌های آن فاصله نگرفت و سرانجام روح بلند آن عالم مظلوم در ماه استغفار، انابه و ایام سالگرد رحلت مقتدایش حضرت امام خمینی در جوار حق آرام گرفت.

اینجانب رحلت جانگذار یار دیرین اسلام، امام (ره)، ایران و انقلاب حضرت آیت‌الله سید جلال طاهری را به مردم سرافراز ایران، به ویژه اهالی استان اصفهان- ارادتمندان آن حضرت و علی الخصوص بیت شریف آن فقیه عظیم شأن و فرزندان آن عالم واصل تسلیت عرض نمود، علو درجات برای آن فقیه بزرگ از خداوند بی‌همتا مسالت دارم.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز