خبرگزاری کار ایران

صفارهرندی:

70 درصد مردم در انتخابات پیش رو حضور خواهند داشت

کد خبر : ۸۰۲۴۷

رئیس جمهور باید با سعه صدر هم فکر و همسو با سلایق متفاوت اما در خط و اصول پایندی به نظام و رهبری حرکت کند/ انتخاب اصلح نیازمند داشتن آگاهی و بصیرت کامل است/ کرج از حساسیت های خاصی در بحث انتخابات برخوردار است.

بر اساس نظرسنجی‌های موثق و مورد اعتماد میزان مشارکت در انتخابات پیش رو بالای ۷۰ درصد پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج، محمد حسین صفار هرندی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در همایش بصیرت افزایی که با همت امور بانوان فرمانداری کرج در سالن شهیدان‌نژاد فلاح برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته و بسیار قابل قبول که حتی دشمنان این نظام هم با استناد به این نظر سنجی‌ها برنامه ریزی می‌کنند، امروز که در آستانه انتخابات قرار داریم حضور مردم در صحنه انتخابات بالای ۷۰ درصد پیش بینی می‌شود.

وی به تحلیل رفتارهای گروه‌ها و احزاب داخلی در طول سال‌های اخیر مبنی بر حضور در صحنه انتخابات پرداخت و با اشاره‌ای کوتاه به مقطع بعد از دولت خاتمی بیان کرد: محاسبات طوری بود که حتی خاتمی که چهره‌ای اصلاح طلب بود حاضر می‌شود ملامت‌ها را قبول کند و پای صندوق رأی حاضر شود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: این اتفاقات در آستانه انتخابات تکرار می‌شود و علی رغم فشارهای ضد انقلابیون، افراطی‌ها و رژیم سلطه به طرق مختلف از تحریم تا ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت ادامه دارد.

صفار هرندی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید مدیری واقعی باشد، تصریح کرد: رئیس جمهور دولت هر فردی که باشد باید از چنان هدایتی برخوردار باشد که بتواند از توانمندی‌های دیگران به خوبی استفاده کند، مدیریت یعنی بهره گیری از توانایی‌های دیگران.

وی با بیان این مطلب که مدیریت بهره گیری از توان دیگران است نه خودکامگی گفت: رئیس جمهور باید با سعه صدر هم فکر و همسو با سلایق متفاوت اما در خط و اصول پایندی به نظام و رهبری حرکت کند.

محمد حسین صفار هرندی در ادامه با طرح این سوال که به واقع شاخص‌های اصلح چیست؟ گفت: انتخاب شایسته‌ترین مثل خرید لباس و عینک نیست، شما قرار است سرنوشت کشور را به دست یک فرد بسپارید از این رو لازم است تا با آگاهی شایسته‌ترین را برگزینید.

وی تأکید کرد: این فرد شایسته باید خودش را با تمامی ظرفیت‌ها و امکانات درونی‌اش ثابت کرده باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: البته تمامی کسانی که شورای نگهبان صلاحیتشان را احراز کرده در حد کف صلاحیت هستند اما ویژگی‌های دیگری لازم است تا این افراد را در جرگه شایسته‌ترین‌ها قرار دهیم.

وی افزود: پایندی و وفاداری به اصل نظام و اسلام نخستین شاخصه‌ای است که رئیس جمهور از آن باید برخوردار باشد، اینطور نباشد که مثل دوران خاتمی که به عنوان رئیس جمهور اصلاحات با شعار بازگشت به صدر اسلام وارد میدان شده بود، یک سال بعد در جمع دانشجویان دانشگاه تهران حرف‌هایی نگران کننده را عنوان کند و بگوید که هر چه مانع آزادی است باید از میان برداشته شود و حتی اگر دین بخواهد جلوی آزادی را بگیرد باید مقابل او ایستاد.

کرج از حساسیت‌های خاصی در بحث انتخابات برخوردار است

عضو تشخیص مصلحت نظام درادامه خاطر نشان کرد: موقعیت جغرافیایی شهرستان کرج و نزدیکی آن به پایتخت موجب شده که این شهر از حساسیت‌های خاصی در انتخابات برخوردار باشد؛ همچنین وجود اقوام و اقشار مختلف با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف نیز بر این حساسیت‌ها می‌افزاید.

صفار هرندی افزود: باید از این موقعیت خاص در جهت تحقق حماسه سیاسی بهترین بهره برداری را داشت.

وی فضای انتخابات شهرستان کرج را بسیار مقبول ارزیابی کرد و گفت: فضای شهر فضایی کاملا انتخاباتی است و تبلیغات کاندیدا‌ها رنگ و بویی خاص به شهر القاء کرده است.

صفار هرندی در پایان گفت: بستر‌ها، برای حضوری گسترده همراه با شور و شعور انتخاباتی در کرج فراهم شده و بی‌شک مردم کرج نیز همپای دیگر ایرانیان حماسه‌ای عظیم خلق خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز