خبرگزاری کار ایران

از سوی میشل سلیمان صورت گرفت؛

درخواست از ایران و حزب‌الله برای تسهیل روند تحقیقات درباره حادثه اخیر در لبنان

کد خبر : ۸۰۲۵۵

رییس‌جمهور لبنان از حزب‌الله لبنان و سفارت ایران در بیروت خواست تا روند انجام تحقیقات در خصوص مساله کشته شدن یک معترض در جریان درگیری‌ها در اطراف سفارت تهران را تسهیل کنند.

رییس‌جمهور لبنان از حزب‌الله لبنان و سفارت ایران در بیروت خواست تا روند انجام تحقیقات در خصوص مساله کشته شدن یک معترض در جریان درگیری‌ها در اطراف سفارت تهران را تسهیل کنند.(!)

به گزارش ایلنا، در بیانیه دفتر ریاست جمهوری لبنان که روز گذشته منتشر شد، آمده است: میشل سلیمان طی تماس با قاضی سمیر حمود، دادستان مسوول رسیدگی به این مساله و دیگر مسوولان امنیتی لبنانی، از آنها خواست تا سریعا درخصوص جزییات حادثه روز یکشنبه در نزدیکی سفارت ایران تحقیق کرده و عاملان و تحریک‌کنندگان به انجام این مساله را دستگیر کنند.

بنابر گزارش روزنامه‌ی الحیات چاپ لندن، این بیانیه افزود که سلیمان بر ضرورت همکاری شهروندان و احزاب منطقه به ویژه حزب‌الله لبنان و سفارت ایران به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم جهت انجام ماموریت دستگاه‌های ذی‌ربط در کشف جزییات این حادثه، مشخص شدن حقیقت ماجرا و چگونگی حادث شدن آن و هم‌چنین جلوگیری از وقوع حوادث مشابه تاکید کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان خبرهای منتشره مبنی بر وقوع درگیری در مقابل این سفارت را تکذیب و اعلام کرد: حسب اطلاعات حاصله، تعدادی از حامیان گروه‌های تکفیری و تروریستی سوریه در واکنش به شکست در القصیر، با تجمع در خیابانی در فاصله یک کیلومتری سفارت، با اهالی منطقه و برخی حامیان دولت سوریه درگیر شدند که این درگیری پس از مدت کوتاهی با دخالت ارتش و نیروهای امنیتی لبنان پایان یافت.

در عین حال، ارتش لبنان در بیانیه‌ای کشته شدن یک نفر دراین درگیری را تایید کرده است.

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در بیروت نیز در دیدار با میشل سلیمان با اشاره به وقوع این حادثه در منطقه‌یی که سفارت ایران در آن قرار گرفته است، از رییس جمهور لبنان درخواست کرد سفارت ایران را از نتایج تحقیقات مقامات مسوول لبنانی مطلع کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز