خبرگزاری کار ایران

گفتگوی ایلنا با چهار نامزد جوان ائتلاف اصلاح طلبان:

جوانان بهتر می‌توانند مشکلات شهر و حقوق شهروندان را دیده بانی کنند

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۳۳

فائزه دولتی، بهروز شجاعی، سید مهدی نادمی و محمد میرزایی، ۴ جوان حاضر در لیست ۲۱ نفره ائتلاف اصلاح طلبان هستند که با آنان به گفتگو نشسته‌ایم.

ایلنا: در بین لیست‌های پرشمار تبلیغاتی که این روز‌ها در سطح شهر و رسانه‌ها منتشر می‌شود، لیست ائتلاف اصلاح طلبان با حضور چهار جوان نقطه تمایزی با سایر لیست‌ها دارد.

فائزه دولتی، بهروز شجاعی، سید مهدی نادمی و محمد میرزایی، ۴ جوان حاضر در لیست ۲۱ نفره ائتلاف اصلاح طلبان هستند که با آنان به گفتگو نشسته‌ایم.

بهروز شجاعی با اشاره به حضور جوانان در لیست ائتلاف اصلاح طلبان به ایلنا می‌گوید: درحال حاضر متاسفانه متوسط سن اعضای شورای شهر فعلی، بالای ۴۰ یا شاید ۵۰ است که به نظر خوب نیست. به هر حال حضور جوانان در هر مجموعه‏‌ای، نشان‏ دهنده پویایی و فعالیت و حرکت است.

این روزنامه نگار با تاکید بر این که شورای شهر می‌تواند بستری برای اجرایی شدن تفکرات جوانان باشد، در این زمینه می‌افزاید: من به عنوان روزنامه‌نگار برخی مسایل را نقد کردم که چرا فلان کار انجام نشد و... اما وقتی قدرت اجرایی و تصمیم‌گیری ندارم و الحمدالله بسیاری از مسئولان هم علاقه‌ای به خواندن و توجه به نقد‌ها را ندارند پس نقد من فایده‌ای نخواهد داشت. بله، جوان‌ها می‌توانند بیایند با یک تلفن گویا انتقادشان را بیان کنند اما وقتی قدرتی ندارند آن کار را پیش ببرند نمی‌توانند کاری انجام دهند.

فائزه دولتی دیگر کاندیدای جوانان اصلاح طلب نیز در این خصوص می گوید: برخی مسایل وجود دارد که از دید جوان‌تر‌ها و همسن و سالان ما که در اینجامعه زندگی می‌کنند، بهتر و ملموس‌تر دیده می‌شود و جوانان کاستی‌هایی که در شهر می‌بینند را می‌توانند به‌عنوان نماینده‌ به شورای شهر انتقال دهند و چاره‌ای برای حل این مشکلات در شورای شهر در نظر بگیرند. حتی می‌توان نگاه جمع شورای شهر را هم کمی جوان‌تر کرد، چون جوان ایده آل گراست و می‌توان از این خصوصیت و خلاقیت جوانان در کنار تخصص دیگر اعضا راه حلی برای مشکلات یافت. در مجموع می‌توان گفت، جوانان مشکلات شهر و حقوق شهروندان را بهتر دیده بانی می‌کنند و با ایده آل گرایی که دارند، با جسارت بیشتری مطرح می‌کنند.

وی که نماینده زنان و دختران نیز در لیست ائتلاف اصلاح طلبان است، با اشاره به نیاز به حضور بانوان در شورای شهر می‌گوید: معتقدم می‌توان به این شعار جهانی نیز استناد کرد که "یک شهر زمانی امنیت دارد که زنان و کودکان در آن شهر امنیت را احساس کنند". باید شهر را به گونه‌ای مهندسی کرد که زنان احساس امنیت کنند، باید مدیریت زنان را در شهر گسترش داد و به نوعی گسترش مدیریت شهری با نگاه زنانه و واگذاری درصدی از پست‌های مدیریتی به زنان و همچنین تلاش برای فعال‌تر شدن نهادهایی که در زمینه زنان فعالیت می‌کنند، را در اولویت فعالیت‌های اجتماعی شورا قرار دهیم.

مهدی نادمی دیگر جوان لیست ائتلاف اصلاح طلبان در خصوص ضرورت حضور جوانان تصریح می‌کند: بزرگ‌تر‌ها وقتی در جایگاه مدیریت کلان قرار می‌گیرند نقش و کارکرد وظایف موقعیت و پستی را که در آن قراردارند به خوبی در نظر نمی‌‏ گیرند. یعنی در بحث مدیریت شهری دیدگاه‏‌های سیاسی و اهداف سیاسی انتخاباتی با هم ادغام شده که از طرف دیگر باعث شده است هزینه زیادی به مردم عادی شهر تحمیل شود. قاعدتا ما جوان‌ها نگاه متفاوتی داریم و آرمانگرایانه‏‌تر به مسایل نگاه می‌کنیم. به نظر می‌رسد با نگاه ما از این زاویه بتواند برای مردم شهر تهران مفیدباشد تا حداقل باعث شویم هزینه‏ های جانبی بر زندگی و امورات جاریشان تحمیل نشود. این اقدام را جوان‌هایی می‌توانند انجام دهند که دیدگاه‌های پاک‌تر و آرامانگرایانه در دید خود و کارشان دارند.

وی در خصوص الزامات لازم برای جوان گرایی در صحنه‌های گوناگون کشور معتقد است: بحث جوانگرایی وقتی خوب است که تبدیل به تبلیغی برای جوان‌ها شود. هر چه که در این چندسال اخیر در سطح دولت و شهرداری تهران یا عملیات و پروژه‏ای به نام جوانگرایی انجام شود، تبلیغ برای توانایی جوان‏‌ها بود. جوانگرایی در شهرداری تهران و در دولت، در عمل به این معنا شد به بی‏ اعتنایی و بی‏ اعتمادی به بدنه کار‌شناسی و قدیمی نیروهای موجود در شهرداری تهران.

بهروز شجاعی در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات عمرانی شهرداری طی سال‌های گذشته می‌گوید: به کارهای بزرگی در شهرداری انجام شده اما خیلی کارهای دیگر هم می‌شد انجام داد که متاسفانه نشد. مثلا رفع گره‌های کور ترافیکی در تهران که خیلی راحت برطرف می‌شود.

فائزه دولتی در خصوص لزوم توجه صحیح به مباحث عمرانی گفت: شهر باید سند توسعه مشخص داشته باشد و در این سند توسعه، هویت فرهنگی شهر نیز لحاظ شود. اکنون بنظر می‌رسد، مبنای توسعه تهران فقط حل مشکلات کوتاه مدت دیده شده و به کل قضیه، به صورت یک مجموعه کامل نگاه نشده است.

وی معتقد است توسعه تهران به عنوان پایتخت ایران باید با هویت فرهنگی شهر و اهمیت پایتخت ایران به عنوان یک کشور صاحب تمدن، مطابقت داشته باشد.

مهدی نادمی نیز در خصوص توسعه عمرانی تهران معتقد است: یکی از مشکل‌ها در این خصوص، این بود که می‌خواستند زمان‌بندی را رعایت کنند و سر وقت پروژه به اتمام برسد اما به قیمتی که هم از کیفیت پروژه کاسته شد و هم هزینه‌ای بالا صرف آن شد درحالی که کمتر از این هم می‌شد برای آن خرج کرد. در این دوره هزینه‌ای بسیاری به مدیریت شهری تحمیل شود به‌گونه‌ای که به صورت تصاعدی افزایش یافت به خاطر اینکه به دوره انتخابات برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز