خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی:

جریانی افراطی درصدد تكرار مجدد اشتباهات 8 سال گذشته است

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۶۱

امیدوارم با حضور همه آحاد مردم با سلایق مختلف در پای صندوق‌های رأی، فرد صالحی انتخاب شود كه دارای تجربه اجرایی، سرد و گرم چشیده دوران‌های مختلف، معتدل و كارآزموده در فراز و نشیب‌ها و بحران‌ها باشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان هشداری جدی مبنی بر اینکه جریانی افراطی و بی مسئولیت درصدد ادامه مسیر و تكرار مجدد اشتباهات 8 سال گذشته است، گفت: افراد و جریان‌های فكری افراطی كه مسئول پیش آمدن شرایط موجود كشور هستند و حتی تا سالهای اخیر هم از سوءعملكردها دفاع می‌كردند، امروز با گرفتن وجهه حق به جانب، از پذیرش مسئولیت عملكرد خود امتناع كرده و با فرار به جلو، دیگران را مقصر معرفی می‌كنند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از كارآفرینان شهرهای استان گیلان، تاکید کرد: استكبار جهانی، از آغاز نظام اسلامی تاكنون، در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، لحظه‌ای تردید نكرده، ولی آنچه كه تا امروز آنها را در رسیدن به مقاصد شوم خود ناكام گذارده است، حمایت آحاد مردم از نظام، پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام ناب، راه امام(ره) و حفظ وحدت و انسجام بین مردم و مسئولان بوده است.

ایشان همچنین افزود: متأسفانه سوءمدیریت‌های دوره‌های اخیر و ایجاد انحراف در مسیر انقلاب اسلامی، راه تشدید فشار دشمنان به ایران را هموارتر كرد و اكنون شاهدیم كه آنها شدیدترین تحریم‌ها و تهدیدها را علیه ایران به كار می‌برند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، باتوجه به سیاست‌های كلی نظام، برنامه توسعه پنج ساله كشور، اصلاح اصل 44 قانون اساسی كه انتظار انقلاب اقتصادی از آن می‌رفت و سند چشم‌انداز 20 ساله گفت: به رغم ابلاغ این سیاست‌ها توسط رهبری و تأكید ایشان بر ضرورت اجرای آنها، كسانی كه ادعای پیروی از ولایت را داشتند در تناقضی آشكار، متأسفانه عملاً از اجرای این سیاست‌ها خودداری كردند و به مرور زمان، انحراف از اجرای صحیح سیاست‌های ابلاغی، مشكلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی كنونی كشور را به وجود آورد.

وی در ادامه گفت: شرایط امروز كشور، سخت‌تر از دوران پس از پایان دفاع مقدس نیست و می‌توان با ایجاد دولتی مقتدر و كارآمد كه در آن از همه مدیران مجرب كشور با سلایق مختلف استفاده شود، برای برون‌رفت از شرایط كنونی برنامه‌ریزی و بر مشكلات غلبه كرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤالی درخصوص مسائل انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: آنچه كه برای بنده در این دوره پیش آمد، چون برای رضای خدا، انجام تكلیف و ادای دین به اسلام و مردم وفادار ایران بود، خیر و قابل صبر و تحمل است.

ایشان تصریح كرد: با این وجود، مأیوس نیستم و امیدوارم با حضور همه آحاد مردم با سلایق مختلف در پای صندوق‌های رأی، فرد صالحی انتخاب شود كه دارای تجربه اجرایی، سرد و گرم چشیده دوران‌های مختلف، معتدل و كارآزموده در فراز و نشیب‌ها و بحران‌ها باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأكید كرد: ایران كشوری ثروتمند و غنی از لحاظ منابع طبیعی و نیروی انسانی است و كارآفرینان باتجربه بسیاری دارد كه باید دولت آینده بتواند موانع و مشكلات را برطرف و زمینه بروز و ظهور استعدادها و توانایی آنان را فراهم كند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاتمه گفت: اسلام دارای منطق گفتگوست و باید حقانیت خود را از راه تعامل سازنده و به دور از افراط و تفریط براساس مصالح و منافع ملی در عرصه بین‌المللی اثبات و روابط خود با جهان خارج را ترمیم كرده و بهبود بخشیم.

در ابتدای این دیدار، مهندس قلی‌پور از كارآفرینان استان گیلان و دیگر كارآفرینان از شهرهای مختلف این استان، مسائل و مشكلات موجود بر سر راه تولید و صنعت و اقتصاد را بیان كردند و از برخورد اصولی و همراه با متانت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قبال موضع اخیر شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها، تشكر و قدردانی كردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز