خبرگزاری کار ایران

رئیس ائتلاف اصلاح طلبان:

رد صلاحیت برخی نامزدهای شورای شهر غیر اخلاقی بود

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۹۷

در زمان تکمیل لیست ائتلاف از بین 120 نامزد تایید شده لیست 31 نفره را مبتنی بر نظر تمامی کارشناسان، نخبگان اصلاح طلب و مردم استفاده کرده ایم که اعتقاد داریم با موازی کاری نمی توانیم در این انتخابات موفق باشیم.

ایلنا: رئیس ائتلاف اصلاح طلبان گفت: رفتار برخی از افراد در رد صلاحیت لیست ائتلاف اصلاح طلبان خارج از اخلاق بود چراکه بسیاری از خدمتگذاران که همچنان در شورا و در بخش‌های مختلف در حال فعالیت هستند نیز احراز صلاحیت نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام محسن رهامی امروز در نشست مشترکی با نامزدهای اصلاح طلب شورای شهر تهران و دانشجویان دانشگاه حقوق تهران به همزمانی انتخابات شورای شهر تهران و انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: متاسفانه انتخابات شورای شهر همواره در سایه انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی مغفول مانده است و ما همیشه در تلاش بوده‌ایم تا اهمیت این انتخابات از سایر انتخابات ملی جدا شود چراکه هر کدام از این‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند.

رئیس ائتلاف اصلاح طلبان ادامه داد: در یک سال گذشته جلساتی را شورای هماهنگی اصلاحات با حضور نمایندگان ۱۷ حزب رسمی اصلاح طلبان برای تعیین نامزدهای شورای شهر برگزار کرده‌ تا با توجه به ظرفیت‌های شورای شهر بهبود زندگی مردم را که تا حد زیادی مربوط به مسائل سیاسی نمی‌شود، رقم بزنیم.

مسئول شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه شورای شهر می‌تواند مسائل روزانه و عمومی شهروندان از قبیل مسکن، آلودگی هوا و ترافیک را حل نماید افزود: متاسفانه همواره به شورای شهر نگاه سیاسی می‌شود و همین نگاه باعث شده است تا از ظرفیت‌های شورا به خوبی استفاده نشود.

رهامی ضمن اشاره به ظرفیت‌های قانون اساسی برای توسعه و امور اجرایی شورای شهر تاکید کرد: با توجه به نگرانی‌هایی که داشتیم مبنی براینکه شاید کاندیدای اجتماعی در این زمینه نداشته باشیم ولی با دعوت از آقایان خاتمی و نجفی و خانم ابتکار شورای سیاست گذاری انتخابات شورای شهر را تشکیل دادیم تا از افراد متخصص و کارآمد در این زمینه دعوت به همکاری کنیم.

وی اظهار کرد: در مرحله اول افراد زیادی از تمام اقشار و طیف‌ها ثبت نام کردند تا بتوانند با درک مشکلات مردم برای رفع آن تلاش نمایند و در این راه توقع همکاری دولت و هیات اجرایی را داشتیم تا شعار حماسه سیاسی در انتخابات رقم بخورد ولی متاسفانه همچنان مجلس و دولت به شورا به چشم یک رقیب نگاه می‌کنند و بسیاری از افراد متاسفانه رقابت سیاسی را به جای آنکه در پای صندوق‌های رای اعمال کنند قبل از رسیدن به صندوق در جلسات تایید صلاحیت اعمال کردند.

رئیس ائتلاف اصلاح طلبان تصریح کرد: ‌ رفتار برخی از افراد در رد صلاحیت لیست ائتلاف اصلاح طلبان خارج از اخلاق بود چراکه بسیاری از خدمتگذاران که همچنان در شورا و در بخش‌های مختلف در حال فعالیت هستند نیز احراز صلاحیت نشده‌اند.

رهامی رد صلاحیت را یک مجازات خواند و گفت: براساس قانون کسی که محکومیت قطعی به سه سال زندان یا اجرای حد داشته باشد به ترتیب به مدت ۵ و ۲ سال از هر گونه فعالیت محروم است ولی شاهد بوده‌ایم که در رد صلاحیت‌ها این قانون که ماده ۶۲ مجازات اسلامی است رعایت نشده است.

مسئول شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان ضمن اشاره به لیست ۲۶ نفره رد صلاحیت شدگان ائتلاف اصلاح طلبان اظهار کرد: ‌ با همه این مشکلات ما برای رقم زدن حماسه سیاسی و حضور پرشور مردم و رفع مشکلات شهروندان در انتخابات شورای شهر شرکت می‌کنیم.

وی گفت: پس از رد صلاحیت‌ها ما همواره در تلاش بودیم تا با رایزنی با نمایندگان مجلس کار هیات اجرایی را از طریق نمایندگان مجلس جبران کنیم ولی متاسفانه از آنجایی که ما در مجلس اقلیت هستیم و نتوانستیم در انتخابات هیات اجرایی نقشی داشته باشیم به جایی نرسیدیم و در ‌‌نهایت تعداد محدودی از رد صلاحیت شده‌ها را در انتخابات شرکت دادیم.

رهامی با بیان اینکه محدودیت نمایندگان اصلاح طلب در این دوره باعث شده است تنها در ۱۰ استان لیست داشته باشیم عنوان کرد: از سایر نامزدهایی که اسمشان به علت محدودیت در لیست ائتلاف قرار نگرفته است تقاضا دارم تا ائتلاف دیگری را به عنوان اصلاح طلبان تشکیل ندهند تا با موازی کاری شاهد ریزش آرا در انتخابات نباشیم.

رئیس ائتلاف اصلاح طلبان کار جمعی و اجماع را یک اصل موفقیت آمیز در انتخابات خواند و افزود: در زمان تکمیل لیست ائتلاف از بین ۱۲۰ نامزد تایید شده لیست ۳۱ نفره را مبتنی بر نظر تمامی کار‌شناسان، نخبگان اصلاح طلب و مردم استفاده کرده‌ایم که اعتقاد داریم با موازی کاری نمی‌توانیم در این انتخابات موفق باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز