خبرگزاری کار ایران

رئیس ائتلاف اصلاح طلبان:

هاشمی و عارف برندگان اصلی انتخابات هستند

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۱۲

آقای عارف با پایبندی به اخلاق، خردجمعی و با وفاداری به عهده و پیمان خود با اصلاح طلبان توانستند به یک شخصیت بزرگ در میان اصلاح طلبان تبدیل شوند و به موفقیت اصلاحات در انتخابات کمک کنند.

ایلنا: رئیس ائتلاف اصلاح طلبان گفت: هاشمی برنده اول انتخابات بود چراکه علیرغم فضایی که به وجود آمده بود و خیلی‌ها مدعی بودند اصلاحات به آخر کار رسیده است ولی حضور پرشور مردم برهمگان اثبات کرد که اصلاحات همچنان زنده است و مردم حامی آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت االاسلام محسن رهامی در نشست با نامزدهای اصلاح طلب شورای شهر و دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه تهران اجماع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را تلاش شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان برشمرد و گفت: از ابتدا بنا بر این بود که در صورت حضور آقای خاتمی به عنوان نامزد مقبول اصلاح طلبان و آقای هاشمی نامزد مقبول جریان اعتدال و اصلاح طلب حضور دیگر افراد در انتخابات منتفی شود.

وی ادامه داد: پس از حضور آقای هاشمی در انتخابات حضور آقای خاتمی منتفی شد و پیش بینی‌ها بر این بود که حضور ایشان حماسه‌ای به مراتب بزرگ‌تر از دوم خرداد را در کشور رقم بزند تا گفته رهبری مبنی بر حماسه سیاسی در کشور رقم بخورد.به طوری که اگر آقای هاشمی در انتخابات حضور پیدا می‌کردند براساس برآوردهای اولیه بالای ۷۰ درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کردند.

رئیس ائتلاف اصلاح طلبان به استقبال پرشور مردم در مدت زمان حضور آقای هاشمی در انتخابات اشاره کرد و گفت: متاسفانه دوستان شورای نگهبان براین نظر بودند که ایشان توانایی جسمی را برای اداره کشور ندارند ولی کسی که می‌تواند ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشته باشد و روزانه ۱۰ تا ۱۲ ساعت با استفاده از تجارب و تدابیرش به کشور خدمت کند چگونه توانایی اداره کشور را ندارد.

وی ادامه داد: اهمیت تجربه در اداره کشور وقتی ظهور پیدا می‌کند که یک فرد با یک ساعت تفکر می‌تواند برابر با تلاش فیزیکی و فکری هزاران نفر به کشور خدمت کند.

رهامی اظهار کرد: ‌اصلاح طلبان پس از رد صلاحیت آقای هاشمی و عدم ثبت نام آقایان جهانگیری و مهرعلی‌زاده و انصراف آقای شریعتمداری ناچار شد تا به نامزدهای موجود اتکا کند که در این میان آقای عارف با توجه به سابقه و فعالیت درخشانشان در دوره اصلاحات به عنوان نامزد اصلی اصلاح طلبان برگزیده شدند.

رئیس ائتلاف اصلاح طلبان ضمن اشاره به خدمات ارزنده محمدرضا عارف در دوره اصلاحات عنوان کرد: موفقیت‌های دوره اصلاحات که همچنان زبان زد عموم مردم است ناشی از خدمات ارزنده مدیران و دولتمردان ان دوره است که در این میان نمی‌توان نقش مهم آقای عارف را منکر شویم.

وی به عملکرد خوب عارف در مناظره‌های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: در حالی که در این انتخابات یک نفر از جریان اعتدال و یک نفر از جریان اصلاحات حضور داشته‌اند با این حال دفاع خوبی از گفتمان اصلاح طلبی شکل گرفت و عارف توانست به لحاظ آرا بدون حمایت رسمی اصلاح طلبان و بزرگان این جریان ضمن حمایت از گفتمان اصلاح طلبان عملکرد خوبی داشته باشد.

رهامی به تجربه عدم اجماع سال ۸۴ اشاره کرد و افزود: گفتگوهای مفصلی با خاتمی، ناطق نوری و هاشمی داشتیم تا در ‌‌نهایت برای موفقیت در انتخابات بر یک نفر اجماع کنیم و آقای عارف نیز از ابتدا بر این امر تاکید داشتند که هر کاری که آقای خاتمی بگویند انجام می‌دهم و آقای روحانی نیز از اجماع استقبال کرده بودند.

وی ادامه داد: معیار اصلی ما در اجماع نظرسنجی مردمی و نظر مشورتی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان بود که در ‌‌نهایت گرچه تفاوت زیادی در آرا دیده نمی‌شد آقای خاتمی طی نامه‌ای مصالح کشور را به آقای عارف توضیح دادند تا به یک اجماع نهایی دست پیدا کنیم.

مسئول شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان عارف را یک سرمایه بزرگ و مدنی برای اصلاح طلبان دانست و گفت: با توجه به حمایت پرشور مردم از ایشان می‌توانیم در دوره‌های بعدی از حضور ایشان در انتخابات استفاده کنیم و در این دوره عارف به نفع اصلاحات انصراف داد تا موفقیت ما بیش از پیش رقم بخورد.

رهامی با بیان اینکه ما در این انتخابات کاندیدای اصلاح طلب نداریم افزود: در پی جلسات برگزار شده قرار شده است تا اصلاح طلبان از آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنند.

وی هاشمی را برنده اول انتخابات عنوان کرد و گفت: علیرغم فضایی که به وجود آمده بود و خیلی‌ها مدعی بودند  اصلاحات آخر کار رسیده است ولی حضور ایشان باعث شد شور بزرگی در بین مردم کشور برپا شود و برهمگان اثبات کنند که اصلاحات همچنان زنده است و مردم حامی آن هستند.

رئیس ائتلاف اصلاح طلبان برنده دوم انتخابات را عارف دانست و گفت: ایشان با پایبندی به اخلاق، خردجمعی و با وفاداری به عهده و پیمان خود با اصلاح طلبان توانستند به یک شخصیت بزرگ در میان اصلاح طلبان تبدیل شوند و به موفقیت اصلاحات در انتخابات کمک کنند.

رهامی اظهار کرد: با توجه به این اجماع احتمال دارد که انتخابات بین آقای روحانی و آقای قالیباف به مرحله دوم برسد که اگر در این انتخابات پیروز شویم نقش آقای عارف و همکارانشان در ستاد برای همیشه در خاطره‌ها باقی می‌ماند و اگر هم در این انتخابات موفق نشویم هیچ کس نمی‌تواند عارف را مسئول این شکست بداند چراکه قواعد بازی را به خوبی در چارچوب اخلاق و قانون اجرا کرده است.

وی همچنین به تجربه‌های درخشان اقای روحانی در امور اجرایی کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به مواضع نزدیک ایشان به جریان اصلاحات پس از جلسات شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان قرار شده است تا از ایشان به عنوان کاندیدای مورد نظر حمایت کنیم.

رئیس ائتلاف اصلاح طلبان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی براینکه چرا روز گذشته مساله اجماع با تقدیر از آقای عارف مطرح نشد گفت: دیروز تلاش کردیم تا قبل از سخنرانی ایشان در خانه والیبال صحبتی داشته باشیم ولی به علت فشردگی برنامه‌های استانی ایشان موفق به این امر نشدیم ولی امروز بیانیه‌ای از طرف آقای خاتمی تنظیم شده است تا از ایشان تقدیر و تشکر به عمل آید.

وی در پایان به حضور گسترده مردم در روز انتخابات اشاره کرد و گفت: امیدوارم مردم با حضور گسترده درانتخابات موفقیت کشور را رقم بزنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز