خبرگزاری کار ایران

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به حضور یک مقام امنیتی در جلسه بررسی صلاحیت‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۶۵

طبق قانون شورای نگهبان مجاز است که برای بررسی صلاحیت‌ها از دستگاه‌ها و مقامات مختلف کسب نظر کند و سوابق افراد را در این خصوص جویا شود. این یک امر عادی برای اعضای شورای نگهبان است و همیشه و در همه انتخابات‌ها شورای نگهبان می‌تواند از این طرق قانونی نسبت به کسب اطلاعات در خصوص نامزد‌ها اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در نشست خبری با در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اظهارات آیت الله هاشمی مبنی بر حضور یک مقام امنیتی در جلسات شورای نگهبان و تاثیر وی در اعلام صلاحیت‌ها گفت: طبق قانون شورای نگهبان مجاز است که برای بررسی صلاحیت‌ها از دستگاه‌ها و مقامات مختلف کسب نظر کند و سوابق افراد را در این خصوص جویا شود. این یک امر عادی برای اعضای شورای نگهبان است و همیشه و در همه انتخابات‌ها شورای نگهبان می‌تواند از این طرق قانونی نسبت به کسب اطلاعات در خصوص نامزد‌ها اقدام کند.

وی با بیان اینکه این مساله در مورد داوطلبین زیادی رخ داده است گفت: کسب نظر از دستگاه‌ها و مقام‌های کشور امر جدیدی نیست آنچه ملاک اصلی ماست نظر اعضای شورای نگهبان است که در قالب رای ابراز می‌شود و تعیین کننده است. نظر کار‌شناس دستگاه‌های مختلف در حد کار‌شناسی است که البته کسب این نظر روال عادی کار شورای نگهبان بوده است.

خبرنگار دیگری با طرح مجدد این سوال از کدخدایی پرسید گفته می‌شود پیش از ورود این مقام امنیتی در شورای نگهبان نظر اعضا نسبت به آیت الله هاشمی مثبت بوده است و پس از آن نظرات تغییر کرده است که کدخدایی پاسخ داد: رای گیری نسبت به شخص مورد نظر شما یک بار انجام شد و هیچ تغییری در نظر اولیه شورای نگهبان انجام نشد. رای اعضای شورای نگهبان از ابتدا تا انتها باقی ماند و به وزارت کشور ابلاغ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز