خبرگزاری کار ایران

آملی‌لاریجانی با تاکید بر مشارکت گسترده در انتخابات:

ثابت شد تمام اختلاف سلیقه‌ها در چارچوب حفظ نظام است

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۵۰

بحمدالله تا به امروز مسیر انتخابات از ناحیه کارگزاران برگزاری انتخابات، نامزدها و هواداران آن‌ها به خوبی طی شده است و مردم با بصیرت‌ ما در روز جمعه حماسه‌ سیاسی عظیمی خلق خواهند کرد تا بار دیگر پایبندی خود را به نظام اسلامی به دنیا ثابت کنند.

رییس قوه قضاییه، اختلاف سلایق در رقابت‌های انتخاباتی را در چارچوب نظام برشمرد و گفت: در راه حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هیچ‌کدام از مردم و مسئولان عقب‌ نخواهند نشست و تصورات غلط غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها در این باره به باد فنا خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله‌ ‌آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تاکید بر این‌که مردم با بصیرت ایران اسلامی در روز جمعه 24 خرداد بار دیگر حماسه‌ای عظیم خلق می‌کنند، مسیر طی‌ شده را تاکنون بسیار خوب، منطقی و در چارچوب رقابت‌های سالم و قانونی انتخاباتی توصیف کرد و گفت: بحمدالله تا به امروز مسیر انتخابات از ناحیه کارگزاران برگزاری انتخابات، نامزدها و هواداران آن‌ها به خوبی طی شده است و مردم با بصیرت‌ ما در روز جمعه حماسه‌ سیاسی عظیمی خلق خواهند کرد تا بار دیگر پایبندی خود را به نظام اسلامی به دنیا ثابت کنند.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: تصورات باطل غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها درباره دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات با درایت مسئولان و کارگزاران انتخابات و نامزدها و هواداران آن‌ها و مردم باطل می‌شود و در عرصه رقابت‌های انتخاباتی در عین حالی که اختلاف سلایق به خوبی منعکس شد اما بار دیگر ثابت شد که تمام اختلاف سلیقه‌ها در چارچوب حفظ منافع نظام است و از دستاوردهای نظام کسی عقب نخواهد نشست.

آملی‌لاریجانی افزود: در روز جمعه نیز قطعا با حضور همه‌جانبه مردم، انتخاباتی بسیار خوب و پرشور و در عین حال در کمال آرامش برگزار خواهد شد.

ریییس قوه قضاییه تصریح کرد:‌ ناظران انتخابات و دستگاه قضایی دقیقا وضعیت انتخابات را رصد می‌کنند و اگر خدای ناکرده افرادی خارج از چارچوب قانونی تحرکاتی انجام دهند، قطعا روسای کل دادگستری‌ در استان‌های سراسر کشور به وظیفه قانونی خود در این باره عمل خواهند کرد.

آملی‌لاریجانی در ادامه با اشاره به حوادث سوریه و «مغلوب شدن جریان ناجوانمردانه و غیرانسانی که کشورهای غربی علیه مردم و دولت سوریه» به راه انداخته بودند، گفت:‌ بحمدالله کشور سوریه در حال حاضر در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد و ارتش بر اوضاع مسلط است و این مساله نشان می‌دهد که سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قضیه مقاومت درست و اصولی بوده است.

رییس دستگاه قضایی افزود: اگر مقاومت اعتماد به نفس لازم را داشته باشد می‌تواند به پیروزی‌های بزرگ‌تری برسد و اکنون نیز مقاومت بسیار خوبی در برابر جریان صهیونیستی ایجاد شده است و با توجه به تسلط ارتش سوریه بر اوضاع، امیدواریم دیگر شاهد خرابی‌های ناشی از حملات تروریست‌ها نباشیم و آرامش به این کشور بازگردد.

آملی‌لاریجانی اظهار کرد:‌ پیروزی جریان مقاومت در سوریه نشان داد که راه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت درست بوده است و اکنون می‌بینیم کشورهای حامی جریان‌های صهیونیسم و تروریست‌ها خودشان گرفتار نابسامانی شده‌اند.

رییس قوه قضاییه در ابتدای جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک اعیاد شعبانیه از این ماه به عنوان فرصت مغتنمی برای توبه و انابه یاد کرد و گفت:‌ ماه شعبان ماه بزرگی است و به همان میزان مناجات شعبانیه مناجات بسیار عجیبی است که قلب و روح آدمی را در صورتی که به عمق این ادعیه توجه شود به سوی خداوند متعال معطوف می‌کند.

آملی‌لاریجانی با تاکید بر این‌که انسان با زدودن حجاب‌های ظلمانی و سپس حجاب‌های نورانی می‌تواند قلب خود را منور به انوار الهی کند و به معدن عظمت دست یابد و حقیقت عظیمی که در پس این حجاب‌ها نهفته است را، درک کند، افزود: مناجات شعبانیه و توجه به معانی اجمالی آن می‌تواند راه سیر الی‌الله را به انسان نشان دهد و هدف نهایی سیر را بر انسان هویدا سازد.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد:‌ اگر ادعیه این ماه‌های بزرگ با توجه و خلوص قلب خوانده شود انسان را بی‌قرار می‌کند و او را به غفلت‌هایی که در گذشته داشته، ملتفت می‌کند و آتشی در جان او شعله‌ور می‌سازد که نتیجه‌اش بی‌قراری در سیر الی‌الله خواهد بود.

آملی‌لاریجانی ابراز امیدواری کرد:‌ مومنان به برکت این ایام در تمام سال و در تمام اعمال و رفتار متوجه سیر معنوی خود باشند و از غفلت‌ها بپرهیزند.

در ادامه جلسه امروز مسئولان عالی قضایی، گزارشی از عملکرد شوراهای حل اختلاف ارائه شد و همچنین بحث و بررسی درباره پیش‌نویس طرح دادرسی الکترونیکی و آیین‌ دادرسی جرایم رایانه‌ای ادامه یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز