خبرگزاری کار ایران

عضو حقوقدان شورای نگهبان:

تخلفات سایبری سایت‌ها و نامزدها به دقت بررسی می‌شود

کد خبر : ۸۱۳۴۹

براساس قانون سال 91 تخلفات سایبری و اینترنتی نامزدها مورد بررسی دقیق می‌گیرد.

امیری(عضو حقوقدان شورای نگهبان) لحظاتی پیش با حضور در شورای نگهبان رای خود را به صندوق آرا انداخت و با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی با اشاره به وضعیت تایید صلاحیت نامزدها گفت: تایید صلاحیت‌ها براساس اصل 115 قانون اساسی انجام شده است. هر فرد در شورا به صورت جداگانه مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت و موافقان و مخالفان آن صحبت می‌کردند.

وی ادامه داد: از 12 نفر اعضای شورا اگر کسی 7 رای می‌آورد؛ احراز صلاحیت می‌شد و برای هر فرد فقط یکبار رای گیری می‌شد اما ممکن بود به دلیل اینکه بحث درباره بعضی افراد طولانی شود، رای گیری به روز بعد موکول می‌شد.

امیری با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: براساس قانون انتخابات که در سال 91 اصلاح شد، مرجع اعلام رسمی آرا وزارت کشور است و هیات اجرایی، وزارت کشور را مرجع رسمی اعلام اسامی کسانی که بیشترین رای را آورده‌اند معرفی كرده است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه بعضی افراد در سایت‌های اینترنتی شروع به گمانه‌زنی و اعلام برنده شدن می‌کنند، گفت: قانون اولیه انتخابات مربوط به سال 64 بوده است که در آن زمان فضای سایبری و اینترنت درنظر گرفته نشده است اما در سال 91 فضای سایبری و اینترنت جزو این قانون محسوب شد و تخلفات در فضای سایبری و اینترنت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: گاهی بعضی تخلفات درفضای سایبری با شکایت شاکی خصوصی انجام می‌شود اما در طول رسیدگی شاکی خصوصی از شکایت خود انصراف می‌دهد ولی دادستانی مساله را پیگیری می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز