خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

انتخابات اخیر «نه» به انحصارگرایی بود

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۲۶

در صورتی كه فعالیت‌های سیاسی در قالب احزاب صورت بپذیرد، این احزاب هستند كه باید در قبال عملكرد خوب یا بد خود به مردم پاسخگو باشند و در این صورت ضعف مدیران و سوءعملكردها به پای نظام نوشته نمی‌شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حماسه انتخابات اخیر در كشور، حاكی از هوشیاری و درایت سیاسی بالای مردم و وقوف كامل آنان، به شرایط كشور و به حق و حقوق خود و پاسخ نه به انحصارگرایی بود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز در دیدار اعضای بنیاد توسعه خوزستان مركب از جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان سیاسی و دانشگاهی و بخش خصوصی این استان با بیان این مطلب افزود: اگر حماسه انتخابات اخیر ریاست جمهوری به خوبی تجزیه و تحلیل شود، نشان می‌دهد كه مردم برخلاف انتظار گروه‌های افراطی، در حركتی منطقی و مبتنی بر درك و فهم بالای سیاسی، با انتخاب مشی اعتدال و عقلانیت، علاوه بر نشان دادن وفاداری و علاقه خود به نظام اسلامی، مسیر حركت آینده كشور را نیز ترسیم كردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خوزستان را یكی از استان‌های كم‌نظیر از لحاظ ظرفیت‌های گوناگون كشور ذكر كرد و گفت: به‌رغم مقاومت‌های جانانه مردم این استان در دوران مقدس، متأسفانه هنوز از ظرفیت‌ها و منابع خوب این استان، استفاده مناسب نشده و حتی از ظرفیت‌های نقد شده در این استان نیز به نحو مطلوب به نفع خود استان و كل كشور، بهره‌برداری بهینه نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان با توجه به ضرورت و اهمیت تقویت تحزب و تشكّل در كشور گفت: در دوران مبارزه با طاغوت، هرچند آمادگی و اعتقاد برای تشكیل حزب وجود داشت، ولی امام(ره) بنا به دلایلی كه در آن شرایط منطقی بود، اجازه تأسیس حزب را نمی‌دادند، ولی به محض پیروزی انقلاب اسلامی، پیشنهاد تأسیس حزب توسط بنده به امام(ره) داده شد و با اذن و كمك ایشان حزب جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به خواست حاضران برای تقویت تحزّب با اشاره به آثار بسیار مثبت حزب جمهوری اسلامی برای كشور در آن مقطع زمانی گفت: احزاب فعال و قوی ضربه‌گیر نظام هستند.

ایشان افزود: در صورتی كه فعالیت‌های سیاسی در قالب احزاب صورت بپذیرد، این احزاب هستند كه باید در قبال عملكرد خوب یا بد خود به مردم پاسخگو باشند و در این صورت ضعف مدیران و سوءعملكردها به پای نظام نوشته نمی‌شود.

در این دیدار جمعی از حاضران با تبریك حماسه انتخابات اخیر ریاست جمهوری، دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد مشكلات و مسائل استان خوزستان و ملّی را ارائه كردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز