خبرگزاری کار ایران

شکوری‌راد در گفت‌وگو با ایلنا:

افراطیون باید به حاشیه رانده شوند

کد خبر : ۸۳۱۰۰

این دوره آغازین عقلانیت است که هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان معتدل می‌توانند در آن نقشی داشته باشند/اصلاح طلبان بدون اینکه انتظار سهمی داشته باشند از دولت روحانی حمایت خواهند کرد.

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم گفت: بازنده واقعی انتخابات اخیر افراطیون بودند من معتقدم در این انتخابات اعتدال و اصلاحات پیروز شد به نظر می‌رسد این دوره آغازین عقلانیت است که هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان معتدل می‌توانند در آن نقشی داشته باشند.

علی شکوری راد در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به پیروزی روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: معنای دولت وحدت ملی این است که دولت باید به گونه‌ای باشد که همه جناح‌ها از آن راضی باشند در حالی که این هدف دولت را تامین نمی‌کند و اصطلاح روحانی در خصوص تشکیل دولت فراجناحی بهتر است چراکه دراین دولت هر فرد شایسته‌ای در هر جناحی که باشد به کار گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این دوره نیز افراطیون همچون دوره‌های قبل به هیچ صراطی مستقیم نخواهند شد، گفت: افراطیون اصلاح پذیر نیستند و این طبیعت آن‌ها است اما نباید برخوردی که با آن‌ها می‌شود نیز تند باشد افراطی‌گری آن‌ها اقتضا نمی‌کند که همانند خودشان با آن‌ها برخورد کنیم باید انرژی زیادی صرف کرد تا دایره عمل آن‌ها محدود شود و به حاشیه رانده شود.

شکوری راد با اشاره به اینکه افراط گرا‌ها از هر وسیله‌ای بهانه‌ای برای تخریب درست خواهند کرد، گفت: ‌ به دلیل همین است که ما آن‌ها را افراطی می‌نامیم چرا که هیچ منطقی در کارشان وجود ندارد بنابراین به نظر می‌رسد شرایط اقتصادی یکی از شرایطی است که تلاش می‌شود از بحران‌های آن برای تحریک مردم و دشمنان علیه دولت استفاده شود اما با درایتی که از روحانی سراغ داریم به نظر نمی‌رسد آن‌ها چندان در این مخالفت‌های خود موفق شوند.

وی با تاکید براینکه مردم ما به خوبی عیار انسان‌ها را تشخیص می‌دهند، گفت: در این انتخابات و تنگناهای قبل از آن عیار آیت الله هاشمی نیز به خوبی برای ما آشکار شد به گونه‌ای که وقتی گرفتار تهمت‌ها شد بزرگمردی او بیشتر نمایان شد و مردم بیش از قبل به او روی آوردند چراکه اگرچه افراط گرا‌ها به دنبال غبارآلود کردن فضا بودند اما حقیقت هیچگاه پشت ابر باقی نخواهد ماند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین افزود: آنچه در انتخابات رخ داد حاصل پایمردی مردم و شخصیت‌هایی همچون هاشمی و خاتمی بود چراکه درستی فکر و عمل این دو شخصیت به خوبی برای مردم آشکار شد در حالی که در رسانه‌های مختلف عناوین گزنده‌ای به آن‌ها نسبت داده شد اما مردم ما اسیر هیچ یک از این ترفند‌ها نشدند و حق را تشخیص داده و در پای صندوق‌های رای آن را به ظهور رساندند.

وی با تاکید براینکه در این انتخابات اصولگرایان واقعی شکست نخورده‌اند، گفت: بازنده واقعی افراطیون بودند من معتقدم در این انتخابات اعتدال و اصلاحات پیروز شد به نظر می‌رسد این دوره آغازین عقلانیت است که هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان معتدل می‌توانند در آن نقشی داشته باشند.

شکوری راد حلقه مفقوده میان دولت و ملت را طی این سال‌ها احزاب و مطبوعات آزاد دانست و گفت: اگر احزاب و مطبوعات به شکل آزادانه و درست شکل بگیرد و فعالیت خود را به همین ترتیب ادامه دهند ما دچار چالش‌های موسمی در زمان انتخابات نخواهیم شد. در این صورت مردم تنها برنامه و کارنامه عمل احزاب را در انتخابات مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند و مطرح شدن افراد ناشناخته در انتخابات دیگر رخ نخواهد داد.

وی افزود: انتظار ما از دولت آینده این است که بتواند با استفاده از احزاب فراگیر و شناسنامه دار اعتماد مردم را جلب کند و سیاست شخص محور دوره گذشته را به سیاست مبتنی بر خردجمعی تبدیل کند.

شکوری راد با تاکید براینکه روحانی هویت اصلاح طلبی ندارد، گفت: گفتمان او گفتمان اصلاحات است به همین دلیل اصلاح طلبان با طیب خاطر از او حمایت کردند. ما انتنظار نداریم که خارج از چارچوب‌های خود کار کنیم همه مواردی که روحانی در انتخابات بیان کرده است بسیار مهم است وی نباید در دام افراطیونی که تلاش می‌کنند او را از چارچوب‌ها خارج کنند، بیفتد و همواره مشی اعتدال خود را حفظ کند در این صورت اصلاح طلبان نیز از وی همچون زمان انتخابات حمایت خواهند کرد بدون اینکه انتظار سهمی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز