خبرگزاری کار ایران

امیر دریادار سیاری در مراسم روز جهانی دریانورد:

اجازه تعرض به کشتی‌های تجاری ایران را در آبهای آزاد نخواهیم داد

کد خبر : ۸۴۶۰۶

مطمئناً تا زمانی که در دریا حضور داریم هیچگونه تعدی و تعرضی به کشتی­های تجاری ما صورت نمی­‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: مطمئناً تا زمانی که در دریا حضور داریم هیچگونه تعدی و تعرضی به کشتی­های تجاری ما صورت نمی­گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده این نیرو در آئین روز جهانی دریانوردی و تجلیل از دریانوردان نمونه گفت: نیروی دریایی تا به امروز ضمن همراهی بیش از 2000 کشتی تجاری و نفتکش، قریب به 150 درگیری با دزدان دریایی داشته است و چندین گروه از آنها را دستگیر و به مقامات قضایی مربوطه تحویل داده است.

وی در ادامه افزود: امروز ما ادعا می­کنیم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امنیت دریایی را تا جنوب هندوستان و مدار 10درجه برقرار و در همین راستا نه تنها به کشتی­های کشورمان بلکه به کشتی­های سایر کشورهایی که درخواست همکاری داشته­اند نیز کمک کرده­ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین اذعان داشت: ما می­توانیم با تعامل مثبت و همدلی که در بین تمامی ارگان­های دریایی کشور وجود دارد، شاهد پیشرفت­های چشمگیر کشور در این زمینه باشیم و ضمن حفظ اقتدار، تمامی تحریم­ها را بی­اثر کنیم.

دریادار سیاری با اشاره به این­که چرخه اقتصادی از طریق دریا می­چرخد، گفت: منافع و منابع راهبردی و کلانی در دریا داریم. به­خصوص منابع غذایی دریایی که کمترین درصد استفاده از این منابع در کشور ماست. ما باید بتوانیم از این مواد غذایی خدادادی در دریا برای پیشرفت اقتصادی کشور استفاده کنیم و همه عزیزان مسئول در این زمینه باید کوشا باشند تا کشوری دریا محور بسازیم.

گفتنی است، در این آئین که با حضور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، از ناخدا دوم عرشه عبدالوهاب طاهری، ناخداسوم مکانیک داود قلی­زاده و ناواستواریکم تکاور اردشیر امیری به­عنوان دریانوردان نمونه تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز