خبرگزاری کار ایران

باهنر در پاسخ به ایلنا:

رئیس جمهور اختیار آزادی محکوم به حبس را ندارد

asdasd

طبق قانون اساسی نه رئیس جمهور نه نماینده مجلس و حتی نه رئیس دستگاه قضا این اختیار را ندارند که بخواهند محکومی را که محکوم به حبس شده است از زندان آزاد کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: نه رئیس جمهور و نه هیچ مقام مسئول دیگری این اختیار را ندارد که بخواهد فردی را که محکوم حبس است از زندان آزاد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر صبح امروز با حضور در جمع رسانه‌ها در پاسخ به سوال ایلنا در رابطه با این که اژه‌ای در نشست خبری روز گذشته خود خطاب به احمدی نژاد بیان کرده است که اگر دولت راه های قانونی را سراغ دارد برای آزادی جوانفکر از آن راه‌ها استفاده کند گفت: طبق قانون اساسی نه رئیس جمهور نه نماینده مجلس و حتی نه رئیس دستگاه قضا این اختیار را ندارند که بخواهند محکومی را که محکوم به حبس شده است از زندان آزاد کنند.

وی افزود: رئیس جمهور یا هر فرد دیگر سیاسی در کشور زمانی می تواند از اختیارات قانونی استفاده کند که در راستای بررسی پرونده محکوم فرایندهای قانونی مناسب رعایت نشود و در آن صورت باز هم نمی‌تواند با حکم خود فرد را آزاد کند بلکه باید به دستگاه قضا و دادگاه انتظامی قضات شکایت خود را مطرح کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اگر برای آزادی محکومین در زندان هر فردی این توانایی را در خود می‌بیند که می‌تواند نسبت به آزادی محکومین اقدام کند بنابراین لازم نیست نمایندگان مجلس بر آن فرد نظارت داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز