خبرگزاری کار ایران

حبیبی:

دولت آینده در برابر جبهه مخالف نظام قاطعانه بایستد

کد خبر : ۸۵۴۳۵

تهدیدهای دشمن اکنون به فرصت تبدیل شده است و دولت یازدهم با حمایت رهبری، نخبگان و مردم می‌تواند از این فرصت طلایی استفاده کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه درس‌های انتخابات 92 باید مورد بازخوانی قرار گیرد، گفت: تهدیدهای دشمن اکنون به فرصت تبدیل شده است و دولت یازدهم با حمایت رهبری، نخبگان و مردم می‌تواند از این فرصت طلایی استفاده کند.

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب مؤتلفه اسلامی اظهارداشت: قانونمندی و جدی بودن رقابت‌ها و رعایت اخلاق باعث شد طراحی‌های دشمن برای راه‌اندازی یک فتنه خنثی شود و دشمن آرزوی مداخله در امور داخلی ایران را به گور ببرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: رفتار مردم، نامزدها، ناظرین و مجریان و انضباط سیاسی حاکم بر گفت‌وگوها باید برای انتخابات‌های بعد به عنوان یک پایه و تجربه خوب به کار رود؛ این بیان مقام معظم رهبری که آنچه اتفاق افتاد 180 درجه مخالف خواست دشمن بود یک واقعیت است و باید خداوند را به خاطر آن شکر کنیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تجربیات انتخابات 92 گفت: درس‌های انتخابات 92 باید مورد بازخوانی قرار گیرد.

وی با اشاره به عبور ملت ایران از پیچ مهم تاریخی خود افزود: ملت ما با گفتمان پیشرفت، خدمت و عدالت با خلق حماسه سیاسی از یکی از گردنه‌های پیچ تاریخی عبور کرده است و به گردنه خلق حماسه اقتصادی رسیده است؛ تهدیدهای دشمن اکنون به فرصت تبدیل شده است و دولت یازدهم با حمایت رهبری، نخبگان و مردم می‌تواند از این فرصت طلایی استفاده کند.

حبیبی ادامه داد: دولت یازدهم در حالی می‌خواهد روی کار بیاید که رقبای او صادقانه دست همکاری و همیاری با او داده‌اند، اگر دشمن می‌خواهد ملت را خسته کند؛ ملت، در مبارزه با دشمن هیچگاه خسته نخواهد شد و بر گفتمان مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌ها پای می‌فشارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خطاب به منتخب ملت اظهار داشت: مردم می‌خواهند دولت آینده در برابر جبهه مخالف نظام در داخل و خارج قاطعانه و خردمندانه بایستد.

وی با اشاره به ملاقات هیأت منتخب شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند همه باید به منتخب ملت کمک کند، ما در این ملاقات ضمن تبریک پیروزی او اعلام کردیم از همه ظرفیت‌های انسانی و عملی حزب برای توفیقات دولت استفاده می‌کنیم، ضمنا پیشنهادات و انتقادات را نیز به ایشان ارائه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: حزب تا وقتی که دولت در خط اجرای سیاست‌های کلی نظام و اطاعت از رهبری گام برمی‌دارد صادقانه از آن حمایت خواهد کرد.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تحولات قطر یادآور شد: سیاست‌های مبتنی بر ترور و خشونت قطر در سوریه جواب نداده است؛ آمریکایی‌ها می‌خواهند پرونده قطر را ببندند و این مسئولیت را به عربستان بدهند.

دبیرکل حزب مؤتلفه با اشاره به پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در شمال و غرب حلب، اظهار داشت: تروریست‌ها در سوریه زمین‌گیر شده‌اند، اربابان خارجی آنها پیام داده‌اند هر چه زودتر جان خود را نجات دهند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد تحولات اخیر مصر خاطرنشان کرد: مرسی همچنان که اعتراف کرده است اشتباهات بزرگی کرده که باید جبران کند؛ او نباید اجازه می‌داد صحنه سیاسی کشور دو قطبی شود و رژیم صهیونیستی و آمریکا در شکاف قطب‌ها لانه کنند، امروز خطر بازگشت استبداد و بازگشت فاتحانه استعمار وجود دارد، انقلابیون مصر باید جلوی پدیده ارتجاع را بگیرند.

حبیبی با اشاره به فاجعه شهادت شیخ حسن شحاته عالم بزرگ شیعی مصر اظهارداشت: سیاست‌های غلط مرسی در منطقه به ویژه سوریه و سکوت در برابر جنایت تکفیری‌ها مشروعیت سیاست‌های اخوان المسلمین را زیر سئوال برده و محبوبیت آن را به کمترین کاهش داده است.

وی همچنین اختلاف بین علمای مصر را از دیگر علل بحران در مصر دانست و گفت: علمای بزرگ مصر که مورد توجه جهان اسلام هستند باید اتحاد و همگرایی خود را حفظ کنند و اجازه ندهند اجانب در امور داخلی مصر مداخله کنند، آنها مرجعیت فکری خود را حفظ کنند و جلوی گروه‌هایی که واگرایی و اختلاف در ملت مصر را ترویج می‌کنند، بگیرند.

حبیبی در پایان تصریح کرد: از اوضاع آشفته مصر فقط صهیونیست‌ها سود می‌برند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز