خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا پیشنهاد داد:

کمیته‌ای از وزرای سابق در كنار هر وزارتخانه تشكیل شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۵۸

مجمع وزرای جمهوری اسلامی تشکیل شود/بعد از اینکه نهاد‌ها شکل گرفت می‌توان آنها را به نهاد قانونی تبدیل کرد كه در این صورت است کشور روی غلتک فعالیت قانونی قرار می‌گیرد و از هر آزمون و خطایی مصون خواهد ماند.

یك فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:انهایی که اعتقادی به کار برنامه ریزی ندارند،باید در صورت احیای سازمان مدیریت جایشان را به نخبگان و کار‌شناسان قوی بدهند.

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت:متاسفانه ما در حوزه نهادسازی دچار تزلزل هستیم كه لازم است در شرایط فعلی که فرصت مناسبی پدید آمده احزاب قدرتمند شکل بگیرند و نیروهای خوش فکر دور هم جمع شوند.

این فعال اصلاح طلب با تاکید بر اینکه باید به سراغ نهادسازی برویم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اهداف متعالی را پی بگیریم باید فعالیت‌های مدنی را جدی بگیریم و بعد از آن به سراغ اصلاح قوانین برویم. به اعتقاد من ضعف دولت نهم و دهم نیز در تدوین متون قانونی و برنامه نویسی بود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برنامه پنجم بیشتر شبیه اعتقادات تنظیم کنندگان آنان بود و هدف کیفی مناسبی در آن وجود نداشت در حالی که در دولت تدبیر و امید در مرکز مطالعات استراتژیك نیروهای آشنایی حضور داشتند و برای نمونه برنامه حمل و نقل کشور را با کمک کار‌شناسان خبره تدوین کردند.

میرلوحی با اشاره به اینکه ما انبوهی از کار‌شناسان و مدیران سی سال اخیر را در شرایط فعلی کنار هم داریم، تصریح کرد: امیدواریم که مدیران و کار‌شناسان خبره در یك تشکل جمع شوند. برای مثال ما مجمع استاداران جمهوری اسلامی که متشکل از ۲۰۰ استاندار از اوایل انقلاب تاکنون است را تشکیل دادیم. همچنین پیشنهاد می‌دهیم که مجمع وزرای جمهوری اسلامی تشکیل شود.

این فعال اصلاح طلب با اعلام پیشنهاد دیگری برای کمک به استانداران تصریح کرد: همچنین می‌توان کمیته استانی استانداران را تشکیل داد که در حوزه کلان به استاندار وقت پیشنهاد دهند.

میرلوحی احیای سازمان مدیریت را حرکتی شایسته دانست و گفت: انحلال سازمان مدیریت توهین به نخبگان این سازمان بود که باعث شد بسیاری از آنان این سازمان را ترک کنند. انهایی که اعتقادی به کار برنامه ریزی ندارند،باید در صورت احیای سازمان مدیریت جایشان را به نخبگان و کار‌شناسان قوی بدهند.

این فعال اصلاح طلب با اعلام اینکه می‌توان در کنار هر وزارتخانه کمیته‌ای از وزرای سابق تشکیل داد، تصریح کرد: با تشکیل کمیته وزارتخانه متشکل از وزرای سابق می‌توان مشی اعتدال را در دولت حفظ کرد. همچنین با گسترش مرکز تحقیقات استراتژیک به این روند کمک کرد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه نهاد‌ها شکل گرفت می‌توان آنها را به نهاد قانونی تبدیل کرد و در این صورت کشور روی غلتک فعالیت قانونی قرار می‌گیرد و از هر آزمون و خطایی مصون خواهد ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز