خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور منتخب:/۳/

جلب اعتماد مردم كلید اصلی همه مشكلات است

کد خبر : ۸۶۴۸۱

دولت قوی و توانمند به معنای دولت محدودکننده و مداخله کننده در زندگی خصوصی مردم نیست.

رییس‌جمهور منتخب تصریح کرد:ما همه انسانیم و احتمال خطا و اشتباه در اعمال و رفتار ما هست اما این مساله هیچ اشکالی ندارد؛ بلکه حتی لازم و مفید هم است که حکومت اسلامی به مردم بگوید چه موفقیت‌ها و ناکامی‌هایی داشته است، حتی به مردم بگوید کجا برنامه را توانسته است به خوبی اجرا کند و کجا در اجرای برنامه دچار اشتباه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر حسن روحانی جلب اعتماد مردم و تکیه بر همبستگی آنان را کلید اصلی همه مشکلات عنوان کرد و افزود: البته در این مسیر باید توان تحمل نظرات صاحب نظران را داشته باشیم و بدانیم دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست و این مردم هستند که باید برای حل مشکلات در صحنه حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه دولت تسهیل کننده و سامان دهنده امور است، افزود: مردم و بخش‌های غیردولتی در یک منظومه سامان یافته باید برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند و در این میان نقش روحانیت و علما بسیار تعیین کننده است.

روحانی بابیان اینکه امروز به جامعه و دولت قدرتمند نیاز داریم، افزود: امروز زمینه مشارکت مردم فراهم شده است چراکه با امید به آینده در این انتخابات حضور پیدا کرده‌اند اما این مشارکت و این حضور مردم هنوز در آغاز راه است.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه مشارکت مردم را هر روز بیشتر و زمینه تصدی‌گری دولت در امور جامعه را هر روز کمتر و کمتر کنیم، افزود: دولت قوی و توانمند به معنای دولت مداخله گر و متصدی در همه امور، محدودکننده و مداخله کننده در زندگی خصوصی مردم نیست.

روحانی خاطرنشان کرد: قدرت دولت در بالا بردن اعتماد عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی، ارائه خدمات، ‌کم کردن رنج‌ها و مشکلات مردم اعم از مادی و معنوی، زمینه سازی برای رشد وشکوفایی همه شهروندان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز