خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور منتخب:/۴/

مردم را باید محرم وصاحب كشور بدانیم

کد خبر : ۸۶۵۰۱

روحانیت نهاد مستقل مردمی است و هیچ‌گاه نباید استقلال این نهاد صدمه ببیند.

رییس‌جمهور منتخب با تاکید بر اینکه مردم را باید محرم و صاحب کشور بدانیم، افزود: باید با مردم صحبت کنیم و حرف آن‌ها را با روی گشاده بشنویم چراکه مردم ما فهیم، موقع‌شناس و بزرگوار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر حسن روحانی تصریح کرد: اگر مردم مطمئن شوند راهی که دولت آغاز کرده، راه درستی است همه مشکلات را تحمل می‌کنند زیرا می‌دانند مشکلات چندین ساله در چند روز و چند ماه حل نمی‌شود.

روحانی بابیان اینکه مردم از دولت صداقت و قول سدید می‌خواهند، افزود: قول سدید، کلام محکم، استوار و راست است و جز با راست گویی و درست گویی و سخن قوی و مستحکم که همانند سدی قوی در برابر انواع انحرافات است کار ما به پیش نخواهد.

وی بااشاره به اینکه قول سدید، قول میانه و‌‌ همان اعتدال است و قول دولت هم بایدسدید باشد، افزود: مسائل معیشتی مردم، تورم، گرانی، ‌بیکاری نه تنها دامن طبقات پایین را گرفته بلکه دامن طبقه متوسط را هم فرا گرفته است اما مردم باید نسبت به آینده احساس اطمینان کنند که سرمایه‌های مالی و معنوی آن‌ها اتلاف نخواهد شد.

روحانی باتاکیدبراینکه باید تندروی و افراط کنار گذاشته شود، افزود: افراط و تندروی همواره به ما ضربه زده است، آنقدر نمونه‌های فراوان در دوره انقلاب در ذهن من است که اگر بگویم صد‌ها مورد می‌شود؛ اغراق ومبالغه نکرده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید احساس امنیت فکری، سیاسی، اقتصادی کنند و نسبت به شرایط بین المللی هم باید احساس آرامش و امنیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز مسائل و مشکلات فراوانی پیش روی ما است، افزود: با آگاهی از همه مشکلات در این راه قدم گذاشته‌ام و به رغم مشکلات کم نظیر درآینده در بیانی به ملت ایران خواهم گفت که هیچ دولتی در تاریخ ایران با مشکلاتی که این دولت روبرو است، روبرو نبوده است.

روحانی تصریح کرد: به اندازه همه آن مشکلات و بیش از آن، به آینده امیدوارم و به اذن خدا و به مدد الهی و با کمک، حمایت و حضور مردم مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت، البته باید فرصت و زمان لازم در اختیار دولت یازدهم باشد.

وی ادامه داد: مردم به خوبی می‌دانند که تا فرصت‌های لازم، باید مشکلات را با صبر، مدارا و سعه صدر تحمل کنند.

روحانی بااشاره به اینکه نقش حکومت وروحانیت در قبال مسائل جامعه یکسان نیست، افزود: اما آنها باید همسو باشند چراکه روحانیت نهاد مستقل مردمی است و هیچ‌گاه نباید استقلال این نهاد صدمه ببیند.

وی مردمی بودن و استقلال داشتن را به معنای فاصله گرفتن از دولت و حکومت ندانست و افزود: نهاد روحانیت به عنوان یک نهاد مستقل و پایدار مورد اعتماد مردم است‌‌ همان گونه که در طول تاریخ چنین بوده است.

روحانی تاکیدکرد: روحانیت باید نقش آفرین باشد البته این به آن معنا نیست که روحانیت بخشی از دولت باشد یا نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز