خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی:

روحانی دولت اعتدال و سازندگی تشکیل دهد

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۱۰

تشکیل دولت فراجناحی نوید دهنده بهبود اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است/اکنون باید در فضای سالم به دور از بداخلاقی‌های سیاسی و رقابت‌های مضر دولت اعتدال و کار و سازندگی تشکیل شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه روحانی صلاحیت لازم برای کسب کرسی ریاست‌جمهوری را دارد، ابراز امیدواری کرد با استفاده از نیروهای خبره و مناسب دولت اعتدال و کار و سازندگی تشکیل شود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دومین روز از سفر به مشهد مقدس با جمعی از نخبگان و کارآفرینان منتخب صنعتی-تجاری استان خراسان رضوی دیدار کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به موقعیت خوب استان خراسان رضوی در رونق اقتصادی کشور ابراز امیدواری کرد در سایه تلاش و برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی صنعت در این استان مستعد مجدداً کشوفا شود.

وی به مشکلات بخش تولید و صنعت کشور در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: دولت جدید در سایه همکاری و همراهی صنعتگران و مدیران مجرب و با همت و تلاش بخش خصوصی می‌تواند به تدریج بر مشکلات فائق آمده و تولید و صنعت در مسیری درست قرار گیرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل دولت فراجناحی رحمت ملی را نوید دهنده بهبود اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور دانست و گفت: شور و امیدی که پس از انتخابات 24 خرداد در مردم ایجاد شده سرمای بزرگی برای آغاز دوره جدید و همدلی و انسجام ملی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون باید در فضای سالم به دور از بداخلاقی‌های سیاسی و رقابت‌های مضر دولت اعتدال و کار و سازندگی تشکیل شود و با ایجاد تعامل سازنده و مؤثر با خارج علاوه بر خنثی کردن آثار تحریم‌های ظالمانه بر کشور و جلوگیری از این روند، اوضاع اقتصادی نیز سر و سامان یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کشور در دوران دفاع مقدس شرایط سخت‌تر از امروز را با تدبیر و تلاش پشت سر گذاشت، اظهار داشت: اگر در آن زمان توانستیم حقانیت جمهوری اسلامی را در سازمان ملل به اثبات رسانده و دولت عراق را به جهانیان، متجاوز معرفی کنیم و شرایط را به تدریج سروسامان دهیم امروز نیز به دلیل برخورداری از شرایط بهتر زیرساخت‌ها و منابع انسانی قوی و متعهد می‌توانیم به مشکلات در ابعاد خارجی و داخلی با همدلی و همکاری فائق آئیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تحقیقات در مورد شاخص‌های اقتصادی در سه دولت سازندگی و اصلاحات و دوره اخیر که حاکی از ارتقاء شاخص‌های اقتصادی و کاهش تورم در دولت سازندگی در سایه تقویت تولید در بهبود فضای کسب و کار و فعالیت‌های بخش‌های خصوصی است، گفت: این مقایسه نشان می‌دهد که در کنار تدابیر و برنامه‌ریزی‌های خوب اقتصادی همراهی و همدلی مردم با دولت و هماهنگی دولت با سایر قوا و رهبری و انسجام ملی نقش مهمی در تحقق خوب برنامه‌ها داشته است.

وی با مهم خواندن نقش بخش خصوصی در اقتصاد کلان کشور تصریح کرد: بخش خصوصی این توانایی را داشته و دارد که مشکلات خود را حل کند.

رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حماسه سیاسی که مردم سراسر کشورمان در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم خلق کردند و آرامشی که پس از آن کشور را فرا گرفته گفت: مردم به حق خود صحنه را آفریدند و با تصمیم مناسب حماسه لازم را خلق کردند.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: آقای روحانی نیز به حق شرایط لازم برای این انتخاب را دارد و امیدواریم ایشان با استفاده از نیروهای خبره و مناسب کابینه کاری خوبی را شکل دهد.

در این دیدار حسینی رئیس خانه صنعت معدن استان، هاشمیان از مدیران موفق صنعتی استان، حمیدی رئیس انجمن صنایع استان و شرکا دبیرکل خانه صنعت و تجارت به بیان ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی خراسان رضوی اشاره کرده و از هاشمی رفسنجانی خواستار رهنمودهایی برای بهبود فضای اقتصادی استان شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز