خبرگزاری کار ایران

دبیر حزب حامیان انقلاب اسلامی:

نقش هاشمی و خاتمی در پیروزی روحانی قابل انكار نیست

کد خبر : ۸۷۶۱۰

حمایت هاشمی در گام اول باعث شد تا معتدلان و تکنوکرات‌ها از روحانی حمایت کنند و در ادامه خاتمی به عنوان رهبر اصلاحات حمایت اصلاح طلبان را برای روحانی به ارمغان آورد.

دبیر کل حزب حامیان انقلاب اسلامی در خصوص تلاش اصولگرایان برای مصادره روحانی گفت: نقش آیت الله هاشمی و سید محمد خاتمی در پیروزی حسن روحانی انكارناپذیر است.

عظیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: با دولت منتخب مانند سایر احزاب همکاری خواهیم داشت و از نمایندگان خود در مجلس می‌خواهیم که رییس جمهور منتخب را در اداره کشور و انتخاب کابینه یاری کنند.

دبیر کل حزب حامیان انقلاب اسلامی، افزود: حمایت رهبری از رای مردم در انتخابات و حق الناس عنوان کردن این آرا در این انتخابات نقش مهم و پر رنگی را داشت لذا از روحانی تقاضا داریم که هیچگاه این حمایت رهبری را فراموش نکند.

وی جوانگرایی را یک اصل مهم برای دولت آینده برشمرد و ادامه داد: باید از جوانان توانا در بخش‌های مختلف مدیریتی استفاده کرد تا در آینده همچون امروز با کمبود نیروی کارآمد مواجه نشویم و همچنین نیروهای جوان را بیشتر به سمت خودمان جذب کنیم.

عظیمی همچنین به رییس جمهور منتخب گفت: بر خلاف دولت گذشته از هرگونه عوام فریبی دوری شود و همچنین در دولت آینده نباید مجادله‌ای بین قوای سه گانه و یا مردم با دولت شکل بگیرد چراکه این فقط باعث می‌شود تا کشور از مسیر پیشرفت دور شود.

دبیر کل حزب حامیان انقلاب اسلامی همچنین تاکید کرد: تمامی نیروهای خود را آماده همکاری با دولت جدید کرده‌ایم تا ‌‌نهایت کمک و یاری را با دولت داشته باشیم ولی اگر دولت بخواهد همچون دولت گذشته از حد و مرزهای خود عدول کند ما انتقادهای خود را خواهیم داشت.

وی به نقش اصلاح طلبان در پیروزی روحانی اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان جلسات متعددی را با توجه به نظرسنجی‌ها برگزار کردند که در ‌‌نهایت با کناره گیری عارف از انتخابات توانستند رای بسیار زیادی را به سبد روحانی بریزند البته نقش اصلاحات به اینجا ختم نمی‌شود بلکه حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی باعث شد موج عظیمی از روحانی حمایت کنند.

عظیمی با بیان اینکه نقش اصلاح طلبان در پیروزی روحانی انکار نشدنی است، ادامه داد: حمایت هاشمی در گام اول باعث شد تا معتدلان و تکنوکرات‌ها از روحانی حمایت کنند و در ادامه خاتمی به عنوان رهبر اصلاحات حمایت اصلاح طلبان را برای روحانی به ارمغان آورد.

دبیر کل حزب حامیان انقلاب اسلامی همچنین به پویایی آرای خاموش و تاثیر آن در پیروزی روحانی اشاره کرد و افزود: همواره آرای خاموش برای اصلاحات بوده است و هر زمانی که این آرای خاموش به پای صندوق‌های رای آمده‌اند پیروزی با اصلاحات بوده است لذا حمایت اصلاحات از روحانی بخش بزرگی از این آرای خاموش را زنده کرد و پیروزی را برای روحانی رقم زد.

وی فراجناحی بودن دولت یازدهم را یک امتیاز خواند و گفت: باید در فراجناحی بودن از افراد معتدل و متخصص فارغ از نام‌ها استفاده کرد و نباید تنها از روی نام و سمت از افراد بدون توجه به اینکه چه توانایی‌هایی دارد استفاده شود.

عظیمی تشکیل دولت فراجناحی را یک راه حل مهم در رفع مشکلات کشور دانست.

دبیر کل حزب حامیان انقلاب اسلامی علت شکست اصولگرایان در انتخابات را عدم ائتلاف خواند و تصریح کرد: درسی که اصلاح طلبان از ۸۴ گرفتند را اصولگرایان فراموش کردند و علاوه بر اینکه اصولگرایان به ائتلاف نرسیدند از این طرف نیز اصلاح طلبان بر خلاف انتظار به یک ائتلاف معقولانه رسیدند وزمینه موفقیت اصلاحات را بیش از پیش فراهم کردند.

وی به نقش مهم هاشمی در انتخابات اشاره کرد و افزود: ایشان اثبات کردند که به حق یک سیاستمدار بزرگ هستند و اتفاقاتی همچون رد صلاحیت ایشان بر خلاف انتظار خیلی‌ها باعث جاودانگی ایشان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز