خبرگزاری کار ایران

ترقی در دیدار رئیس حزب الوحده تونس:

جریان تروریستی و صهیونیستی در منطقه امنیت مسلمانان را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۰۹

ما معتقدیم که جز وحدت پیرامون اصول و مبانی اسلامی، قرآن و پیامبر بزرگوار اسلام راهی برای اتحاد و انسجام امت اسلامی وجود ندارد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: خطری که امروز امنیت و آرامش مسلمانان منطقه و جهان را تهدید می‌کند همان چیزی است که ما و شما آن را به عنوان خطر برای اسلام ناب محمدی می‌دانیم و آن، جریان تروریستی و صهیونیستی در منطقه است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا ترقی در دیدار با هیاتی از حزب الوحده تونس اظهار کرد: مواضع حزب موتلفه اسلامی و الوحده تونس در موضوعات مختلف فکری و سیاسی در منطقه دارای نقاط مشترک بسیاری است.

وی خطاب به هیات تونسی حاضر در جلسه افزود: از اینکه توسعه روابط حسنه با احزاب اسلامی را برای تحقق رنسانس اسلامی در منطقه ضروری می‌دانید نکته بسیار ارزشمندی است زیرا خطری که امروز امنیت و آرامش مسلمانان منطقه و جهان را تهدید می‌کند همان چیزی است که ما و شما آن را به عنوان خطر برای اسلام ناب محمدی می‌دانیم و آن، جریان تروریستی و صهیونیستی در منطقه است.

ترقی با تاکید بر اینکه "ما معتقدیم که جز وحدت پیرامون اصول و مبانی اسلامی، قرآن و پیامبر بزرگوار اسلام راهی برای اتحاد و انسجام امت اسلامی وجود ندارد"، گفت: باید احزاب کشورهای اسلامی زمینه این وحدت را فراهم سازند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اگر محور وحدت، قرآن و پیامبر(ص) را همه مورد توجه قرار دهیم، انرژی و ظرفیت عظیم جهان اسلام می تواند متراکم شود و اجازه تهدید شدن از سوی دشمنان را ندهد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات کشور تونس خاطرمشام کرد: امروز در تونس مشکلات بسیاری از جمله تدوین پیش‌نویس قانون اساسی تونس و به رفراندوم گذاتشن و تنظیم ساختار سیاسی تونس از مهمترین مسائل پیش روی شما در آینده کشورتان است.

ترقی با تقدیر از تشکیل جنبش مردمی محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تونس اظهار کرد: امیدواریم حزب الوحده تونس در آینده این کشور نقش پررنگ‌تری داشته باشد و روز به روز تاثیرگذارتر از قبل باشید.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه به بیان چگونگی تشکیل حزب موتلفه اسلامی در منزل و به دستور امام خمینی(ره) پرداخت و گزارشی از فعالیت‌ها و تاثیرگذاری این حزب در روابط بین‌المللی و بین احزاب اسلامی جهان و احزاب آسیایی پرداخت.

بر اساس این گزارش، در این دیدار بشیر الرویسی رئیس حزب الوحده تونس که در رأس هیاتی شش نفره و به دعوت حزب موتلفه اسلامی به ایران آمده است، گفت: حزب الوحده تونس حزبی است که به شکل کامل به مرجعیت اسلامی معتقد است و به عقیده ما در اسلام تنها ارزشهای اسلامی وجود ندارد بلکه اسلام دین شیوه زندگی و نظام زندگی است که در امور و زمینه های مختلف سیاسی اجتماعی اقتصادی حضور دارد.

وی افزود: ما می‌خواهیم مردم را با اسلام بسازیم و در ابتدای حرکت خود آهسته گام برداشته‌ایم و به تجربیات حزبی مانند حزب موتلفه اسلامی نیازمندیم.

رئیس حزب الوحده تونس با تاکید بر اینکه "تلاش ما تقریب بین مذاهب اسلامی است"، ادامه داد: حکومت و قدرت برای ما هدف نیست بلکه ابزاری است برای اینکه احکام الهی را پیاده کنیم.

الرویسی در پایان با اشاره به ضرورت وحدت در میان امت اسلامی گفت: استکبار جهانی از وحدتی که ما به دنبال آن هستیم می‌ترسد و به همین دلیل فشار زیادی به ما وارد می‌کند اما حزب الوحده حزبی انقلابی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز